Toon posts:

Sigmatel STAC975 audio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb bij google gezocht en in de search maar ik kon niet iemand vinden met het zelfde probleem als mijn.

Ik heb een Dell Inspiron XPS Gen 2, en daar zit deze sigmatel geluidskaart op, en bij volume regeling heeft hij niet eens een line ingang of line ingang (ook niet bij eigenschappen)

Ik heb ook al andere drivers geprobeert maar dan krijg ik steeds een blauwbeeld.

Heeft iemand een idee ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 13:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Verwijderd

Als je het over deze Inspiron van Dell hebt dan moet ik je teleurstellen, daar zit geen line-in op (wel een microfoonaansluiting maar die kun je beter niet als line-in gebruiken).

Verwijderd

Topicstarter
Ik had eerst zon acer travelmate maar dat ging perfect microfoon als lineingang maar met deze heb je zelfs niet eens een microfoon ingang regeling.

bij volume regeling heb ik alleen staan het volgende:
Master, wave, midi, sub woofer, pc speaker, dacht ook cd audio (weet niet zeker)
en met opnemen kan je helemaal niks, staat alleen microfoon en stereomix.

maar ik kan me niet voorstellen ligt dit aan de drivers of is deze kaart echt zo slecht ?
ik heb eerst zo'n oude kaart uit 1990 geprobeerd die had gewoon een line in en microfoon regeling en je kan er goed mee opnemen. ( niet op deze laptop dan)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 15:32 ]

Verwijderd

Heb je bij volumeregeling ook al de eigenschappen bekeken? Hier kun je aangeven welke kanalen als volume-regelaar getoond moeten worden.

Je kan met een programma als AIDA32 even kijken wat voor geluidskaart er precies in je systeem zit en hier dan een driver voor zoeken. Misschien dat hij verkeerd wordt gedetecteerd (of weet je zeker dat die Sigmatel erin zit?).

edit
je kan natuurlijk ook bij Dell gewoon de driver downloaden, of had je dat ook gedaan?
http://support.dell.com/s...&category=3&os=WW1&osl=EN

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 18:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
bij eigenschappen is alles wat ik heb, bij dell heb ik de zelfde drivers.
op de dell website stond Intel® Integraded audio ofzoiets maar het is een sigmatel zegt windows.
Ik zal het programma is proberen ;)
Pagina: 1