dual celeron: de voor- en nadelen

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 28-08 16:28

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
als ik een nieuwe pc aanschaf zal deze vooral gebruikt worden om te renderen en te modelen. games boeien niet zo dus daar houd ik niet zoveel rekening mee. wat kan ik dan het beste aanschaffen, een dual celeron op iets van 5 a 600 of een athlon? ik neem aan dat als ik een dual celeron neem ik windows NT moet gaan draaien omdat win 9x geen dual config ondersteund. wie heeft hier eravring mee en is een bp6/celeron combinatie makkelijk te tweaken?

This too shall pass

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-08 09:19

McMiGHtY

- burp -

Ik heb momenteel zelf thuis een dual celeron 500 staan met 256Mb intern en ik moet zeggen het bevalt me uitstekend. En als ik wil gamen boot ik gewoon naar Windows98Se en voor stabiliteit gebruik ik me WindowsNT Workstation 4.0

Heb geen ervaringen met BP6's maar als ik jouw was zou ik voor een dual slot 1 moederbord kiezen, dan kun je later altijd nog upgraden naar dual coppermine's

Mijn bordje is gecertificeerd tot 850 Mhz en dat roxs denk ik best wel

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
en welk mainboard heb jij?

This too shall pass

Verwijderd

super !! dual is EXTREEM lekker werken (vooral onder win2k en linux)

ik draai een dual 366 op (watergekoelde) 570 of hoger >:)

op een BP6 bordje... heel wat gekut om het werkend te krijgen (half jaar om precies te zijn) maar als je eenmaal weet hoe alles werkt en welke drivers je mot hebben is hij ook verrekte lekker werken...

als je meer info wilt mot je maar ff mailen naar thehunter@isd.nu

Verwijderd

ow jah.. de bp6 ondersteund ook COPPERMINES hoor (ook in dual mode)

de bp6 kan zelfs celeron 2's hebben (helaas niet in dual)

(check www.bp6.com voor meer info hierover)

Verwijderd

ik lees net (jah moeilijk he ff posts goed lezen) dat je vooral wilt gaan renderen.. ik doe zelf ook wel eens wat render werk (3d studio max en cinema4d) en daarbij is een dual echt 2x (jah 2x ) zo snel als een normale cpu... en dat is niet verkeerd als je zit te renderen.. 2x zo snel klaar !

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
2 x zo snel...joh
het leek me inderdaad wel kicke, moet ik alleen dat fucking NT onder de knie krijgen, maar is wel iritant als je pc weer een hele nacht aan het rekenen is en je niets kunt doen ondertussen

This too shall pass

Verwijderd

ik draai dus gewoon Windows 2000

heb NT gedraaid, maar win2k heeft toch weer meer mogelijkheden (USB en gamesupport)

dusse je kunt kiezen...

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 29-08 09:19

McMiGHtY

- burp -

Mijn moederbordje is een SuperMicro6dbe
Supermicro heeft ook plankjes voor quad xeon's dus als je echt wil renderen :)

McMiGHtY

• Sharky

Sharky

Skamn Dippy!

Topicstarter
quad xeon...ja haaaaaallo....moet ik eerst de koninginnedag-jackpot winnen denk ik.

This too shall pass

Pagina: 1