Toon posts:

Script die ip refreshed die linked naar domain

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een programma oid die me kan helpen dat zodra men surft naar
thuisbak.mijnsite.ext men gelinkt wordt naar mijn chello bak die een webserver op freebsd draait.
Zelf dacht ik nogal vrij moeilijk, ik wou een programma gaan coden die zodra mijn freebsd bak een nieuw ip krijgt inlogt via ftp op thuisbak.mijnsite.ext en daar een index.html aanmaakt die dus linkt daar mijn dynamische chello ip.
Volgens mij is daar wel al iets op verzonnen, elke keer naam mijn ip surfen van chello gaat niet werken, aangezien die dynamisch is.
Ik draai nu wel een eggdrop, zodat ik mijn thuisbak ergens anders kan dns' en op irc, zodat ik mijn ip dan heb. Liever ga ik dus naar thuisbak.mijnsite.ext en wordt ik dan automatisch gelinked.
Wie kent er zo'n script of programma?
Alvast bedankt, ik hoop dat het duidelijk is.

PS: Ik heb enkel ftp acces op thuisbak.mijnsite.ext, geen shell rechten, wel op mijn ' thuisbak '

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:05
Er zijn verschillende kant en klaar services die dmv een programmatje je IP doorgeven die dan via een vaste hostname te bereiken is, bijvoorbeeld deze: http://www.dyndns.org/services/dns/dyndns/ :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:58
Euh, wat wil je nu eigenlijk je verhaal is nogal onduidelijk in elkaar gedraaid. Maar eigenlijk wil je dus een bak waar je geen shell op hebt, een vaste hostname geven met een dynamisch ip als ik het zo goed gok? Ik denk dat http://www.dyndns.org/ wel iets voor jou kan betekenen.

offtopic:
XanderH _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door leon1e op 26-04-2005 22:16 ]

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-12-2025

Millennium

Bug free !!!

www.DynDNS.org voor je chello bak
Thuisbak.mijnsite.ext naar je DYNDNS linken
En bij DynDNS een leuk scriptje zoeken (Sommige routers ondersteunen DynDNS, dan kan je die gebruiken)

[edit]
Iets met spuit 11

[ Voor 8% gewijzigd door Millennium op 26-04-2005 22:17 ]

Rampen bak 2004

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Hier zijn veel services voor. En dat is prima te vinden met de zoekfunctie of google.

Daarnaast is dit absoluut geen PNS-niveau.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Een toevoeging van Icey die ik kreeg per Email: :)
//me gaat iets heel doms verzinnen, lekker ingewikkeld maar desalnietermin leuk om te doen.

Ik ga er vanuit dat jij op thuisbak.mijnsite.ext een hosting heb draaien waar je een heel klein beetje ruimte heb voor een index.php en een klein beetje SQL ruimte. Thuis maak jij een batch aan welke naar http://thuisbak.mijnsite.ext/chelloip.php gaat. Dat bestand kijkt dmv $_SERVER["REMOTE_ADDR"] naar jou nieuwe ipadres en schrijft vervolgens dat ipadres weg in de sql database (mysql_query("UPDATE ipadres SET ip='$ip' WHERE id='$id'")) en klaar ben je eigenlijk.

Vervolgens maak je op thuisbak.mijnsite.ext een index.php welke bestaat uit een meta refresh met de php variabele $ip die je ophaalt uit de database. Batchje ieder uur uitvoeren en een klein beetje beveiliging inbouwen (niet ingewikkeld te doen) en klaar lijkt me.

Of ik denk weer te gaar :P.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.