Toon posts:

[XP][A8N-SLI][A64] Data Execution Prevention problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.065 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak hier nu een topic over want ik geloof dat hier een hoop problemen door kunnen worden opgelost tussen Microsoft en Amd (nuja hun hardware in elk geval). Ik zelf een basic A8N SLI heb maar eigenlijk geldt het voor alle Amd64 processoren.

Ik heb zelf vanaf het moment dat ik mijn nieuwe computer gekocht heb niets als problemen gehad

Amd64-3000+
512 mb Kingston Unbuffered Unregistered CL2,5
Asus A8n-SLI BASIC mbtje
Sapphire Radeon x600pro
Oud Maxtorschijfje (ben designer in Duitsland dus heb ik geen geld :P )
Arctic Cooling Silentium T2 behuizing (met 350watt cont./450watt peak vermogen: ATX 1.0)
Windows XP SP2

Ik heb werkelijk ALLES getest (memtest/sisoftsandra/etcetc/zelfs online hardware testjes ja ik was nogal van de kook) en stuitte altijd maar weer op problemen:

* computer loopt compleet vast tijdens welkoms-scherm XP
* af en toe een lekker BSODtje met een error in ati2dvag.dll driver
* ook zonder BSOD crashte mijn computer bijvoorbeeld bij het openen van een netwerkverbinding met mijn home-network (die over Netgear router loopt)

Alle instellingen die je kan veranderen in welk onderdeel (bios/xp/etc) dan ook heb ik veranderd, zelfs de instellingen die er niet zijn (zoals HCKU>KOFFIEZETTEN>AAN ;) ). Iedereen gevraagd. Ben ook op zoek geweest naar een 20-24pin adaptertje voor mijn voeding hoewel ik daar niets goeds over gehoord heb. Niet gevonden maar was dan ook niet meer nodig:

Oplossing - Introotje

Data Execution Prevention, Data Execution Prevention, Data Execution Prevention
Uitzetten die handel. Nu loopt mijn computer voor t eerst als een zonnetje. Geen problemen meer met wat dan ook. Vastlopen zal hij misschien over een jaar of 5 als mijn processor me wil vertellen dat ik een leven moet krijgen en hem met rust moet laten.... *grinnik*.

Oplossing - Praktijk

Pas de boot.ini in de systeem rootfolder aan (vette gedeelte natuurlijk)

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /Execute=OptIn /fastdetect=OptIn

(voor Intel zou dan gelden /NoExecute=OptIn)

Nu staat natuurlijk de DEP uit dus theoretisch ben je minder veilig tijdens het surfen maar dan moet je maar wegblijven van 'rare' sites.

Graag ervaringen hier delen! Ik ben die problemen namelijk nogal beu :Y)

Updateje

ik ben aan t proberen via ntfsdos mijn boot.ini weer terug te veranderen in /Execute=Optin nadat ik er in t A8nSLI topic erop was gewezen dat t misschien /Execute=AlwaysOff zou moeten zijn ** NIET DOEN!! **

mijn computer liep niet meer vast maar herstartte wel vanzelf na een cold boot (herstart ongeveer tijdens het inblenden van het welcome-schermpje)

ik kom nu nergens meer in..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 22:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok ik ga t (na weken proberen) denk ik opgeven.. windows crasht nu terwijl norton geladen wordt.. ik ga mijn nieuwe computer verkopen en hou t bij de oude.. die crasht niet

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 17:08
Best balen dat je hiermee zit. Maar ik vind het een beetje zonde om zo`n mooi pc`tje te verkopen. Kan je, als je denkt dat het DEP is, niet in windows zelf DEP uitzetten? En anders is toch je proc neit helemaal okee. Probeer eens een nieuwe te regelen.

Aangezien die Athlon64 wel veel regelt; geheugencontroller en DEP heb je meer kans dat iets het niet doet. Ik zou zeggen, zet eerst DEP in windows uit, werkt dat niet, probeer dan je proc bij je pcboer te ruilen voor een andere. Doet ie het dan nog steeds niet, dan kan je `m verkopen.

Je atidvag error kan op een vga probleem duiden. Probeer daar ook eens een andere (ati) kaart voor te vinden om te testen of dat het is. Probeer bijvoorbeeld VPU recoverer aan of uit te zetten, naar gelang hoe jij het hebt staan.

En je weet zeker dat de combi 3000+ / A8-SLI / kingston 512 een goeie is?

Succes ermee!

Verwijderd

Topicstarter
DEP uitzetten heeft wel geholpen maar ik heb door mijn geneuzel met boot.ini mijn windows installatie een beetje kapot gemaakt. De volgende stappen zijn:
- nieuwe harde schijf in computer zetten (WesternDigital IDE 160Gig zit nml in mijn oude computer omdat ik daar op werk) + nieuwe windows installatie (even partitionmagic-en dus)
- Kingston RAM in mijn oude computer zetten en ff testen (klein risico maar goed..)

VPU recover heb ik ook uitgezet maar dat schijnt ook niets te doen. Ik denk dat t misschien een goed idee is om mijn RAM + GraKa terug te sturen?

Gelukkig ben ik niet van die computer afhankelijk. Ik werk lekker op mijn oude XP2400+ :)

• -ErikE-
Je ram is denk ik niet kapot, aangezien je memtest86 hebt gedraaid (zeg je). Ik denk eerder dat of je moederbord het ram niet pakt. Ik zou sterk naar een vervangende proc uitkijken, aangezien de A64 het geheugen voor z`n rekening neemt.

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor je hulp maar mijn processor heeft daar helemaal niets mee te maken. Ik heb nu Windows helemaal opnieuw geinstalleerd met zo weinig mogelijk troep. DEP staat weer aan, PEG Link op normal, GraKa via RadLinker geonderklokt naar 'standaard'waarden en t schijnt vrij stabiel te lopen. Ik ga m nog wat langzamer laten lopen en denk dat ik als ik een keertje doekoe heb, een geforceje koop.

eeeeeeen weer een updateje

computer boot niet meer nu, 'load needed dlls for boot' ..

klinkt naar kapotte schijf maar ik had het grote crashprobleem ook met mijn nieuwe schijf..

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 15:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing gevonden. Het was mijn videokaart. *schaamt zich en gaat in een hoekje zitten*

• -ErikE-
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 21:42:
Ik heb werkelijk ALLES getest (memtest/sisoftsandra/etcetc/zelfs online hardware testjes ja ik was nogal van de kook) en stuitte altijd maar weer op problemen:
`k zei toch dat het zonde was om te verkopen ;) enjoy!!

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Ik kan me ook niet voorstellen dat dit problemen geeft in jou setup. Heb zelf ook een A8N-SLI met DEP ingeschakeld voor alle software. Af en toe geeft een nieuwe applicatie of game wel eens een DEP melding. Maar da;s niet zo erg. Als je de applicatie of game vertrouwd dan voer je em gewoon toe aan de uitzonderingen lijst.
Pagina: 1