Ik ben momenteel een HTPC aan het bouwen.
Daar zit momenteel een Sapphire Radeon 9600 Pro (256mb) in.
De stockcooler hiervan maakt momenteel pittig wat herrie en daarom wil ik hem gaan vervangen voor iets stillers.
Na flink wat zoekwerk leek de Zalman ZM80 wel wat omdat deze passief gekoeld wordt -> geen geluid. Ik heb alleen een vrij kleine kast; Coolermaster 620.
Hierin zit een mATX A7N8X-VM/400.
Dit alles zorgt ervoor dat de airflow wat aan de matige kant is (denk ik)
De airflow wordt een beetje tot stand gebracht door een 60mm casefan.
Heeft iemand ervaring met deze combinatie of de kennis om te zeggen of dit een beetje redelijk gaat werken. Ik wil niet gaan overclocken met dat ding.
Ter beeldvorming maar even een plaatje
1e kaart links van de casefan is 3D kaart en helemaal links zit tv kaart die nauwelijks warmte produceerd.
Rechts zit een Zalman 7000B op mn CPU
Straks ook maar even meten of de voeding plug op moederbord niet in de weg zit.
plaatje
Wat ik van anderen lees is dat de koeler redelijk warm kan worden, ik kan alleen niet duidelijk vinden wat het beestje doet bij matige caseflow.
Daar zit momenteel een Sapphire Radeon 9600 Pro (256mb) in.
De stockcooler hiervan maakt momenteel pittig wat herrie en daarom wil ik hem gaan vervangen voor iets stillers.
Na flink wat zoekwerk leek de Zalman ZM80 wel wat omdat deze passief gekoeld wordt -> geen geluid. Ik heb alleen een vrij kleine kast; Coolermaster 620.
Hierin zit een mATX A7N8X-VM/400.
Dit alles zorgt ervoor dat de airflow wat aan de matige kant is (denk ik)
De airflow wordt een beetje tot stand gebracht door een 60mm casefan.
Heeft iemand ervaring met deze combinatie of de kennis om te zeggen of dit een beetje redelijk gaat werken. Ik wil niet gaan overclocken met dat ding.
Ter beeldvorming maar even een plaatje
1e kaart links van de casefan is 3D kaart en helemaal links zit tv kaart die nauwelijks warmte produceerd.
Rechts zit een Zalman 7000B op mn CPU
Straks ook maar even meten of de voeding plug op moederbord niet in de weg zit.
plaatje
Wat ik van anderen lees is dat de koeler redelijk warm kan worden, ik kan alleen niet duidelijk vinden wat het beestje doet bij matige caseflow.