Toon posts:

[LCD TV]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een tijdje te hebben rond gekeken op het internet heb ik eindelijk mijn besluit genomen. Hoogst waarschijnlijk ga ik de Philips LCD 26PF9946 kopen.

Maar toch wil ik nog even de mening van mijn mede tweakers hebben voor dat ik het (misschien) ga halen.

Ik wil de LCD het meest gebruiken als TV (voor xbox) and als primary beeldscherm voor mijn laptop als ik thuis ben. Is deze keuze van LCD tv in jullie ogen goed of moet ik toch voor een andere type LCD tv gaan of zelfs (dat zie bijna niet mogelijk) een plasma scherm?

Alvast bedankt voor jullie mening

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-02 07:16

Nik

Is een zeer goede TV. Ik heb de 26PF8946 versie, net een model lager... Ga er mijn PS2 op aansluiten, en ook mijn MCE draait er lekker op. Geweldig toestel, lekker beeld, en die van mij was erg goedkoop (voor een LCD dan he).

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:30
Jij gaat een 26 cm tv gebruiken met een resolutie van 1280 bij nogwat als beeldscherm voor je laptop? Dat zou ik dus never nooit niet doen. De resolutie is veel te laag om enigszins mee te werken. Koop dan een dell 2405FPW, heeft wel een lagere resolutie en geen scart aansluitingen, maar is wel zeer geschikt als computerbeeldscherm, en i.c.m. een tuner van digitale TV ook zeer geschikt als TV. In combinatie met een xBox is er verder natuurlijk geen probleem, die kun je er zo inprikken. Ik denk dat je dan ongeveer evenveel kwijt bent. Maar dat je dan beter beeld hebt, alhoewel het scherm iets kleiner is (24 * 2,5) = 60 cm...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Verwijderd

Topicstarter
Hoeveel koste jouw versie? Want ik zag de type die ik wil voor 1183 ergens. Maar die (web)winkel ken ik niet zo goed

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 20:44 ]

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Kijk ook eens naar de sharp 26" en de panasonic 26" . Het zal misschien €100,- meer kosten maar deze schermen zijn qua beeldkwaliteit (een stuk) beter dan de philips, het uiterlijk van het toestel laat ik er even buiten. Vooral de panasonic tovert een heel mooi plaatje tevoorschijn.

Verwijderd

Topicstarter
Tele schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 20:44:
Kijk ook eens naar de sharp 26" en de panasonic 26" . Het zal misschien €100,- meer kosten maar deze schermen zijn qua beeldkwaliteit (een stuk) beter dan de philips, het uiterlijk van het toestel laat ik er even buiten. Vooral de panasonic tovert een heel mooi plaatje tevoorschijn.
Bedankt voor de snelle reactie.

Kwa prijs is de sharp zelfs goed koper. Een van de redene dat ik voor de philips wou kiezen is de picture in graphics.

Mijn keuze voor een lcd scherm is merendeel gewoon ruimte besparing.

• Nik

Nik

Hmmm, die Panasonic heb ik ook nog naar gekeken, maar die heeft een stuk slecter beeld dan de Philips. En dat lag niet aan de instelling.

Ik heb mijn 26PF8946 aangeschaft voor een slordige 950 euro. Je ziet hem overal staan voor 1100-1300 euro. Een beetje afdingen kan makkelijk, aangezien er flink wat marge op dat ding zit.

Dan nog een reactie op Hoedje, sorry dat ik het zeg, maar heb je enig idee waar je het over hebt? Deze TV levert op 1280px een super scherp beeld, dat zeker zelfs dichtbij goed te zien is, en ook van ver af goed zichtbaar is.

Afbeeldingslocatie: http://www.mbforums.org/got/tv1.JPG
Tweakers.net, onder zeer vage hoek geschoten, en nog steeds duidelijk...

Afbeeldingslocatie: http://www.mbforums.org/got/tv2.JPG
Pixeltjes :D Super macro + zoom + crop O+

Afbeeldingslocatie: http://www.mbforums.org/got/tv3.JPG
Zie die zwart weergave :P Heel strak...

Overigens ff in paint gedaan (el cheapo resize :D)

[ Voor 28% gewijzigd door Nik op 26-04-2005 21:11 ]

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:30
proller schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 20:59:
Dan nog een reactie op Hoedje, sorry dat ik het zeg, maar heb je enig idee waar je het over hebt? Deze TV levert op 1280px een super scherp beeld, dat zeker zelfs dichtbij goed te zien is, en ook van ver af goed zichtbaar is.
:> Ik weet waar ik het over heb. Ik dacht dat TS het scherm voornamelijk voor xBox en Laptop ging gebruiken en minder voor TV kijken. Daarom lijkt het mij dat je met zo'n 24 inch dell scherm een prima alternatief hebt voor deze TV. Voor het computeren heb je namelijk wel een bijna twee keer zo hoge resolutie en dat is toch ook wel lekker. Je kunt voor 939 euro een Dell 2405FWP kopen, dus dat is ongeveer even duur als die LCD TV.

Maar je moet niet zo nodig die Dell kopen hoor TS, het ging mij er gewoon om dat je evt. nog wat verder kijkt...

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Nik

Nik

O+ Owkeeej... Maar ik vraag me af, waarom dan voor die Dell gaan? Het is best een mooi scherm, maar ik denk dat de TS hier niet naar op zoek is :)

Even wachten op zijn reactie dan maar weer :9

Heb die van mij even aangesloten om de TS te overtuigen :P Plaatjes hierboven eej!

[ Voor 18% gewijzigd door Nik op 27-04-2005 11:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor jullie mening and proller bedankt voor de pics. Ik ga binnenkort even rond kijken in de winkels om te kijken als hij daar goedkoper is, anders bestel ik het waarschijnlijk via het net.

BTW het wordt de Philips LCD 26PF9946

Bedankt Ves

• PeeGee
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-02 09:30
Ves,

Kijk is naar het merk DiBoss.
Ben zelf een tijdje geleden opzoek geweest ook naar een LCD TV, heb denk ik alle 26" TV's die op de markt zijn ongeveer wel gezien. Was in eerste instantie van plan een Thomson 27" te nemen, tot dat ik deze DiBoss zag. Superscherp beeld, zwart is ook echt goed zwart en wat mij zeker opviel, een lekkere snelle "zapsnelheid".
Vond het beeld vele male beter dan de Philips.

Verwijderd

Topicstarter
Hier komtie dan

MY LCD
Pagina: 1