Outlook + IMAP = Certificate Warning

Pagina: 1
Acties:

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:37
Ik heb een aantal accounts in mijn MS Outlook 2003 staan,
waaronder een imap account.

Het werkt allemaal wel, maar als Outlook opstart dan krijg ik een melding
Ook als ik van de IMAP account de mail moet ophalen.

Deze melding is het:

Afbeeldingslocatie: http://www.adrenalinerush.nl/pics/uumail.jpg

Het werkt dus wel, maar elke keer als ik mail wil bekijken, krijg ik die melding 2 keer..

Iemand een oplossing? :)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dan zul je een oplossing moeten vinden voor: "The server you are connected to is using a security certificate that could not be verified."

De IMAP server die jij gebruikt voor je e-mail gebruikt dus een certificaat. Dit certificaat is uitgegeven door een bedrijf. Outlook 2003 kent dat bedrijf niet en kan niet vragen aan dit bedrijf of het uitgegeven certificaat echt is.

Je nieuwe doel is nu dus geworden: Outlook 2003 bekend maken met de uitgever van het certificaat. Outlook haalt dit soort informatie uit Windows. Je zult dus in Windows de uitgever van het certificaat moeten toevoegen op de volgende manier:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~tuinder/certifikaat_small.png

't Enige wat je nu nog moet uitvogelen is hoe je aan het certifikaat komt. Dat weet ik niet precies. Wat meestal werkt is via webmail bij de betreffende e-mail server inloggen. Dan wordt er gevraagd of je het certifikaat accepteert. Daar zit volgens mij ook een mogelijkheid om het certifikaat op te slaan.

• RelaXXinG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:37
edit:

Geweldig bedankt

Ik ben een aantal certificaten tegen gekomen die het zouden kunnen zijn, maar ze 'deden' het allemaal niet. Totdat ik er een tegenkwam waar ik certificate 'chain' kon kiezen. :)

[ Voor 121% gewijzigd door RelaXXinG op 27-04-2005 20:45 ]

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Die chain is het inderdaad.. Nette uitleg!

Wees consequent, maar niet altijd