[Algemeen] Recent & compleet videokaarten overzicht

Pagina: 1
Acties:

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 09:49
Dag iedereen,

Om een "Welke videokaart moet ik kopen"-topic te voorkomen zoek ik een website met daar één of maximaal 2 artikelen (of misschien meerdere, maar dan wel overzichtelijk naast elkaar) met benchmarks van de meest recente kaarten zoals ATi X800 / X850 (XT, PRO etc) en de NVidia 6800 (TD, Ultra en alle andere edities)

De meeste sites die ik ken hebben zo'n enorme wirwar aan artikelen dat ik er een stuk op 20 mag gaan doorlezen, met teveel dubbele informatie... om tot een soort eindoverzicht te komen. En dat terwijl ik er morgen graag één wil kopen.

Vooral vanwege het feit dat wanneer ik net denk: "Ha die X850 wil ik graag hebben!" Dan blijkt die weer nergens op voorraad te zijn. Dus ik zou graag willen weten wat dan alternatieven zijn en hoeveel dit scheelt qua performance. Dan kan ik daar gelijk naar vragen als ze Merk X type Y niet direct op voorraad hebben.

De FAQ beschrijft zulke overzichten, maar die zijn een beeeeeeetje oud :)

groet,
Rick

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-07 17:19
De 3Digest van Digit-Life is altijd een gigantische vergelijking.
http://www.digit-life.com/articles2/digest3d/index0503.html
is de laatste, stamt uit afgelopen Maart.

• rickiii
Thnx, dit is PRECIES wat ik zocht.

[ Voor 84% gewijzigd door rickiii op 26-04-2005 21:18 . Reden: quote uit de reactie ]

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-08 07:35

Aight!

'A toy robot...'

Ik vond die van Xbitlabs ook zeer fijn.

Vaker kijk ik eerst welke soort kaart ik wil kopen, bijvoorbeeld 6600 GT of X800XL, daarna zoek ik een review van een merk op, en kijken wat de voordelen/nadelen zijn. Zeker ook welke leverbaar zijn hier in Nederland.

• rickiii
Inderdaad nog een geweldige site!
Je slaat inderdaad wel de spijker op zn kop... aan die lijsten heb je tegenwoordig nog niet veel als je niet weet welke in Nederland (per direct) verkrijgbaar zijn en waar.