Geen beeld MSI RS480 s939, maar hoe kom ik achter fout?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13987

Topicstarter
Zojuist is mijn systeem uitgevallen. Wel vaker stabiliteitsproblemen, dus ik dacht ik zet het geheugen wat auto op CAS 2,5 stond op CAS3.

Nu krijg ik geen beeld meer, en zelfs een cmos clear brengt niets.
Probleem wat ik heb is dat ik vroeger mbv beep codes van speaker wel iets verder kwam, maar
moderne moederborden hebben dit systeem blijkbaar niet??

Als iemand suggesties heeft om er achter te komen wat er mis is, alles kaal aansluiten zorgt wel
voor spinnende fans, maar verder niets.

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:15

Thandor

SilverStreak

• Trek de stekker uit de voeding
• Zet de PC aan (m.a.w, druk op de aan/uit knop)
• Verzet de CMOS Clear jumper
• Zet de PC aan (idem dito ;))
• Druk de stekker weer in de voeding
• Gaan met die banaan :Y)

[ Voor 13% gewijzigd door Thandor op 26-04-2005 20:29 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
CMOS zoals beschreven gecleared, alleen geen gaan met die banaan

zowel op onboard video als pci-e gfxkaart geen beeld :(

meer suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremes
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-06 10:52
En what about de beeldschermkabel? (erindoen)
Of heb ik alleen dat soort foutjes als ik mijn pc sloop?

[ Voor 104% gewijzigd door Supremes op 26-04-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee die fout wordt niet gemaakt, kabels zitten er verder gewoon in.

Zelfs het verwijderen van de dimmetjes levert geen beepjes of verschil in gedrag op. Fans draaien, en daar is dan ook alles mee gezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Moederbord vanmiddag omgeruild, en alles doet het weer. moederbord gewoon brak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 17:35
K heb er hier ook 2 liggen een heb ik al ingebouwd en werkt uitstekend zo wel ff de nieuweste bios er in flashen en dan is i klaar voor gebruik.

Tot nu toe geen probs gehad. Alleen vind dat de plank wel wijnig bios settings heeft.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De vorige was juist geflashed (2e hands gekocht), ga deze pas flashen als ik problemen heb

Er valt inderdaad bar weinig in te stellen in het bios, 0,0 mogelijkheden om te overclocken helaas....maargoed daar is dit bordje ook niet voor bedoeld, andere doelgroep :)

Hopelijk is deze wel stabiel, ff flink gamen vanavond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 17:35
Anoniem: 13987 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 19:52:
De vorige was juist geflashed (2e hands gekocht), ga deze pas flashen als ik problemen heb

Er valt inderdaad bar weinig in te stellen in het bios, 0,0 mogelijkheden om te overclocken helaas....maargoed daar is dit bordje ook niet voor bedoeld, andere doelgroep :)

Hopelijk is deze wel stabiel, ff flink gamen vanavond :)
idd wat ik wel vaag vond is dat de standaart atx power led niet past das een 2 pinn connector @ mobo maar 3 pin voor de kast. Zal wel zijn omdat ik geen matx kast heb :)

Sapphire gaat een mobo uitbrengen op deze of de opvolgende chip die wel voor oc gamaakt is dus ik ben benieuwd.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 143663

zelf ook veel problemen met stabiliteit van dit bord. A64 3000+ /512mb ddr3200 ram(twinmos), XFX geforce 6200 256mb/ 160gb Western Digital schrijf erin.
Alles draait wel maar maar hij reboot vaak spontaan, moederbord al eens vervangen maar steeds hetzelfde probleem.
De Southbridge wordt tevens gloeiend heet. Iemand een oplossing voor de stabiliteitsproblemen?
Nieuwste bios zit er al op.
Probleem schijnt vaker voor te komen.

Iemand een oplossing voor de stabiliteitsproblemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62850

Foutje..

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 62850 op 07-05-2005 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRAM
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 21:16
Ik had ook even zo'n bordje besteld voor kennis van mij. Alles mooi inelkaar gedraaid....zat klaar met de winxp cd.....booten? ho maar

Geheugen getest in mn eigen pc en niks am hende. Fans draaiden wel maar verder niks dus. Geen beeld...geen lichtjes die het deden...ook floppy en dvd brander lichten niet op...

Baggerzooi....nu moet het weer terug.... :(

zucht
Pagina: 1