Toon posts:

Welke van de twee digitale camera's?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een digitale camera omdat ik een jaar naar Australië ga. Ik heb al 2 camera’s gevonden maar ik twijfel nog.

Hier is de link voor de vergelijking

Zou iemand kunnen kijken wat het beste is, alternatieven zijn ook welkom. Let s.v.p. niet op de prijzen want die kloppen niet.

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:16

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Het beste voor "wat"?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Qua specs scheelt het 3x niks. Alleen kicken ze bij Sony meer op de filmpjes functionaliteit.

Dan komen dingen als gebruiksgemak, daadwerkelijke kwaliteit, prijs en mogelijke accesoires om de hoek kijken. Kwestie van wat reviews nalezen en beide camera's 2 seconde vasthouden in de winkel.
Een site als dpreview.com heeft altijd wel aardige reviews en heeft zo ook deze 2 erop staan: Sony DSC L1 & Olympus Verve mu blabla.

{signature}

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:34

Dr C

met C en CK

daadwerkelijke kwaliteit
En daar gaat het nou helemaal om. Je kan dan wel een trust van 6mp kopen. Lijkt leuke specs, maar dat ding heeft bij wijze van nog steeds een plastic lensje. Je hebt dan veeeel liever een camera met 3m scherpe pixels dan 6m onscherpe pixels. Dus kijk even rond op www.dprevriew.com of steves-digicams.com voor foto's die er mee gemaakt zijn.

p.s.: tip: maak even een wat duidelijke startpst. dit komt nogal lui over en nodigt niet echt uit tot reageren. Zet dus even de specs van beide camera's met links in startpost alsook wat je ermee gaat doen.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Verwijderd

Ik zou je startpost duidelijker / uitgebreider maken, dan heb je minder kans dat er een slot op dit topic komt. Je kunt beter niet op de specificaties letten, meer zoom of meer pixels is niet altijd meer kwaliteit, dat is geloof ik al eerder gezegd hier.
Het is al een paar keer gezegd: www.dpreview.com. Het beste kun je nog naar een winkel toegaan en ze even in je handen houden, en/of de verkoper vragen..

Verwijderd

Hét grote voordeel dat de Olympus in jouw geval biedt, is dat hij zand- en spatwaterbestendig is. Zand en opspattend water zul je genoeg te verduren krijgen tijdens een jaartje backpacken in Australië. Daarnaast is het scherm van de Olympus net iets groter (en het oogt ook een stuk prettiger door een hogere resolutie en een zwarte rand om het scherm heen).

De Sony is ook redelijk robuust, en biedt net iets meer zoom en een betere movie-mode.

Ik heb 10x15 afdrukken gezien van beide camera's en dat formaat doen ze beiden heel acceptabel, maar eerlijk gezegd zie ik geen van deze camera's echt zitten voor het (sumier omschreven) doel.
Propriety accu's zijn lastig omdat je een lege accu onderweg niet zomaar even vervangt. Wat dat betreft zijn de Nikon x600's of de Casio R-serie misschien een beter idee. Stukje groter, dat wel.

edit:
of de nieuwe Canon 5x0's en Sony S-serie, wel nog een stukje groter, maar een boel meer camera voor je geld.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 21:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik zal inderdaad de volgende keer met een betere startpost komen, maar ik moest dit namelijk posten voor een vriend, ik zal er op letten :) Ik ben er nog niet helemaal uit maar wel een stuk verder; de Olympus trekt mij nu meer aangezien die vriend waarschijnlijk veel gaat doen daar; eerst even kijken wat hij er nu van vindt.

Nogmaals bedankt!

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 22:03 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik zal inderdaad de volgende keer met een betere startpost komen, maar ik moest dit namelijk posten voor een vriend, ik zal er op letten :)
Laat die vriend zelf een account hier maken op GoT ;) Daarnaast, nog voordat je een topic opent, lees de sticky's, dat scheelt je een topic openen!
De veelvoorkomende vraag "Hoi ik heb xxx euro, welke camera moet ik kopen/zoek maar wat voor me uit?" is nog steeds niet toegestaan, aangezien GoT en daarmee het Fotografie forum geen plek voor verkopers op locatie is. Gebruik bekende sites zoals DCResource en DPReview om een idee te krijgen over de kwaliteit van camera's in een bepaalde prijsklasse. Uiteindelijk moet je dus zelf een keus maken.
Staat in Fotografie Policy. Daarvoor zijn topics als Welke digitale camera tussen de 250 en 500 euro? bedoeld. Zelf kiezen dus :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.