Ik heb een Asus A8N-Sli Deluxe en nu is de koeler "stuk" gegaan, dus wilde ik hem vervangen met een Zalman NB-47J (viel op zich wel mee om te doen) alleen nu het volgende probleem, de PC gaf een "CMOS Checksum Error -Defaults loaded" error, dus ik zoeken op internet en gevonden dat sommige mensen dat ook hadden en dat je eht ook ff kan skippen en dat je PC het weer wel doet, dus ik skip hem ff (heb de pc toch nodig) blijft hij heel lang hangen op het sata gebeuren en gaat dan verder en blijft na de hardware check nog een keer hangen (heb windows nog steeds niet gezien...), wat kan hier aan de hand zijn?
Alles in het bios is gereset. Dat betekent vaak dat hij niet de juiste instellingen voor je hd/cpu/geheugen hanteerd. Je zal handmatig het bios moeten instellen nu, je komt in het bios met de del(ete) knop.
ja heb even gekeken in het bios en merkte wel op dat de tijd niet meer klopte, dus die heb ik aan gepast maar voor de rest ben ik niet zo'n held met biossen en is mij altijd geleerd om daar vanaf te blijven, maar ik zou zo eens kijken (hij herkent mijn sata schijven wel gewoon).
edit:
Oke heb even gekeken en hij herkent wel gewoon alles, weet misschien iemand welke instellingen waar op moeten staan heb een MSI 6800, 3500+ 64 bit, 1 Gb internet en 2x 160 GB HD (sata)
Oke heb even gekeken en hij herkent wel gewoon alles, weet misschien iemand welke instellingen waar op moeten staan heb een MSI 6800, 3500+ 64 bit, 1 Gb internet en 2x 160 GB HD (sata)
[ Voor 28% gewijzigd door Eppo © op 26-04-2005 19:47 ]
"load bios defaults", en alles staat in een keer goed. Je hoeft er alleen maar in bij te stellen als je gaat overklokken, of als je bijzondere dingen wil (zoals RAID).
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
oke ik probeer het even, alleen mijn HD's staan wel in RAID (0 of 1, dat weet ik niet het is tenminste degene waarbij ze bij elkaar opgetelt zijn), kan iemand mij kort uitleggen waar ik dat ergens kan vinden in het bios?
edit:
Oke heb nu een disk boot failure, ben tenminste al iets vooruit gekomen...
Oke heb nu een disk boot failure, ben tenminste al iets vooruit gekomen...
[ Voor 19% gewijzigd door Eppo © op 26-04-2005 20:00 ]
Dus maw nu ff je opstart volgorde goed zetten en je raid ff nakijken en als goed is gaat hij dan verder met opstarten, succes
systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human
Wilde ff melden dat hij het weer helemaal goed doet, iedereen bedankt voor zijn hulp.
Pagina: 1