Toon posts:

[Beeld] Software voor afstellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een tijdje geleden kreeg ik een 23" ( :9~) CRT scherm, waarmee daadwerkelijk níéts mis mee is, van een goede collega van mijn vader.

Het scherm aangesloten, en huppa; het scherm werkte fantastisch!

Er is echter één maar; het scherm zelf wordt ingesteld door middel van een draaiknop. Met deze draaiknop kun je instellingen selecteren en vervolgens - door naar links of naar rechts te draaien - het scherm verbuigen, vergroten, van links naar rechts schuiven, de hele mikmak, je kent het wel.

Deze knop is echter "kapot". Hij doet het wel, maar schuift van 100% naar 23% naar 81% naar 22% etc.

Het ding is dus ontregeld.

Op het moment heb ik, door op precies het juiste moment te klikken (:P), het scherm in het midden gekregen, maar erg vervelend is het wel.

Kent iemand daarom een programma'tje waarmee je softwarematig de monitor-settings (die je dus normaal met knopjes op de monitor zelf instelt) kunt wijzigen? Een google speurtocht (monitor + software, Monitor callibration software, etc.) hielp me niet.

Alvast bedankt! _/-\o_

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-08 01:41

LordofWhatever

Uuhhh....?

meestal kunnen de drivers van je grafischekaart dit trucje wel, kijk maar bij beeldscherm, in configuratiescherm.

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

Verwijderd

ik weet niet of je monitor zoiets ondersteund,

is je monitor wel aangesloten via een usb aansluiting of dergelijk?,

Eizo heeft wel een systeem dat werkt zoals jij het beschrijft, maar dan moet je je monitor wel via usb aansluiten.