opstart probleem a7v8x-x

Pagina: 1
Acties:

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-03 10:47
het is zo: een vriend van mij heeft dit mobo al ~1,5 jaar met een 2600+.

om de een of andere vage rede heeft hij in een dwaze bui win xp eraf gehaald en win 98 erop gezet 8)7 |:(

enieweej, nu gingen we vandaag ff lannen, tenminste da was de bedoeling. na veeel gepiel kwam ik tot de conclusie dat win xp en win 98 niet goed samen gaan op gebied van netwerken (iig niet bij ons 2).
dus mijn eigen versie vna win xp gepakt en die er op geprobeerd te zetten.

eerst ff in de bios gekeken of hij bij opstarten wel eerst bij de cdrom keek. dee hij ook.
toen opgestart met de win xp cd, partitie verwijderd en toen zei de pc dat die schrijf niet geschikt was om win xp op te installen. (het was niet ntfs maar fat) en dat moet je tog kunnen wijzigen in die installatie?? :?
goed, dat werkte al niet dus ik de installatie opnieuw gestart in de hoop dat ik iets over het hoofd had gezien maar toen kwam het:

je start de pc op en dan zie je het mobo logo in beeld, dan zie je een miliseconde een flits van de gewone opstart procedure en dan komt er het volgende in beeld:

press a key to reboot

verder komt ie niet, wat je ook doet.
ik heb al geprobeerd om de standaard instellingen van de bios te herstellen maar het mocht niet baten...

what to do :?

• boblelie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-03 10:47
wasda nou,

niemand die er iets vanaf weet???

da benk niet gewent van jullie

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
In je bios het diskettestation (A:) op primairy boot device zetten (goede volgorde A/CDROM/IDE), daarna boot je met een Windows 98 floppy (met cdrom ondersteuning, voor als je windows er opnieuw op wilt zetten), om vervolgens een nieuwe bootsector op je hardeschijf aan te maken:
- ga naar C: (hopelijk heb je er nog geen NTFS gemaakt, want dan wordt het heel wat ingewikkelder)
- typ dan in: "C:\fdisk /mbr" (je kunt "C:\" weglaten, als je al op C: staat)
- dan is je bootsector weer leeg, en kun je opnieuw beginnen :D, wel eerst ff formatteren ;).

Bijvoorbeeld door weer vanaf die boot floppy te starten (tenzij je Windows XP cdrom bootable is) en dan vanaf A: naar je CDrom station (bijv. E:) te gaan.
Typ dan in: "cd i386" en dan "winnt". Je start nu de WindowsXP setup handmatig.

Suc6 ermee!

*Om Windows XP goed te laten draaien, kun je het bestandssyteem prima FAT32 laten. Ik vind persoonlijk dat dit zelfs beter werkt dan NTFS, en je kunt er nog via DOS bij.

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
anton121 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 20:37:
*Om Windows XP goed te laten draaien, kun je het bestandssyteem prima FAT32 laten. Ik vind persoonlijk dat dit zelfs beter werkt dan NTFS, en je kunt er nog via DOS bij.
offtopic:
Werk jij nooit met grootte bestanden?
En verschillende rechten etc ... ?
Comprimatie?

Enfin, NTFS is mijns inziens wel een aanrader.

Verwijderd

Niet dat het daar aan ligt maar zeg het toch maar even (niet geschoten is altijd mis). Een 2600 loopt volgensmij standaard sneller dan dit bord volgens de specs officieel aan kan. Niet dat het dus niet kan, maar het is niet gegarandeerd stabiel als je hem sneller klokt dan de specs van je mobo. Shit ik ben met een andere in de war volgensmij :X , toch mis geschoten :P

Toch nog een tweede edit, ik weet alweer hoe het zat. Volgens de specs kan het mobo stabiel tot 2250MHz. Echter kun je hem in de BIOS hoger instellen (zonder handmatig multiplier etc te regelen). Het is dus mogelijk dat je dacht, hmm laat ik hem maar zo snel mogelijk instellen: even opletten dus. Misschien toch handig er even naar te kijken, heeft bij mij vorig jaar met dit bord ook voor veel frustaties gezorgd.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 19:42 ]