Toon posts:

intel 630 of 530j

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig voor een nieuw systeem, nou heb ik bijna alles bij elkaar maar nou zit ik alleen nog te twijfelen over mijn processor.

De intel 630 of de intel 530j

nou ben ik alles al aan het door lezen geweest, op de site van intel

http://www.intel.com/cd/p...cessors/114504.htm#p4phtt

ben ik wel een vergelijkend lijstje tegen gekomen. alleen nou zit ik te twijfelen wat ik zal doen, aangezien dat ik weet dat de 530j wat verbeteringen heeft ten opzichte van de warmte. maar dat kan ik niet voor de 630 terug vinden.
wat is verstandiger? prijs verschilt niet zo heel erg....

mijn 2de vraag is , of mijn moederboard een goede keuze voor dit is:
Abit AG8-3rd Eye
als er iemand is met een beter alternatief dan hoor ik het graag, zolang de prijs ongeveer gelijk blijft:
het enige wat ik wel wil hebben op mobo is:

775 socket
s-ata liefst 4 stuks, of meer, raid of geen raid
Pci-express 16x
ddr2
GLAN

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Over je eerste vraag: De 630 is idle nog zuiniger dan de 530J en onder load verbruiken ze ongeveer evenveel, kwa performance en overklokbaarheid is de 630 iets beter, maar daar betaal je ook voor...
Dan over je mobo, dat Abit AG8 moederbord voldoet niet aan datgene wat jij in je lijstje hebt staan, want jij wilt namelijk DDR2, de AG8 slikt enkel DDR1, zie hier Elk 915P bordje vormt eigenlijk een goed alternatief, en zeker eentje van de betere merken zoals Asus en MSI. Het komt er dus op neer wat jij allemaal wilt op je moederbord ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja ik zie het net staan, beetje overheen gelezen B)

nou 40 euro, vind ik op zich niet heel veel verschil. denk dat ik dan toch maar voor de 630 ga, tenzij er nog andere komen, die het anders vinden. :)

ja moederboard. ik hoor iedereen altijd asus of msi zeggen maar zijn ze zoveel beter?? ik dacht dat er tegenwoordig niet zo heel veel verschil meer in zat? natuurlijk wel met zelfde specs etc.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-07 07:48

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ben zelf heel tevreden over de Asus P5GDC Deluxe (zowel ddr1 als ddr2).

Zit ALLES op wat je nodig hebt en meer. Ben het meest nog te spreken over de onboard geluidkaart welke "on-the-fly" dolby 5.1 maakt. Zelfs een dure creative kan dit niet (creative kan wel geluid verdelen over alle kanalen maar dit is geen dolby).

Ga hem echter weg doen binnenkort omdat ik de Asus P5WD2 heb gespot :P ...

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Asus of MSI, dat is echt jouw keuze. Na twee EPoX moederborden en een ASUS op het socket-A platform, wilde ik eens MSI proberen. Alle drie merken blijken even stabiel, dus welk merk je neemt is iets persoonlijks. ;)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Djoekie schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:12:
Ben zelf heel tevreden over de Asus P5GDC Deluxe (zowel ddr1 als ddr2).

Zit ALLES op wat je nodig hebt en meer. Ben het meest nog te spreken over de onboard geluidkaart welke "on-the-fly" dolby 5.1 maakt. Zelfs een dure creative kan dit niet (creative kan wel geluid verdelen over alle kanalen maar dit is geen dolby).

Ga hem echter weg doen binnenkort omdat ik de Asus P5WD2 heb gespot :P ...
en voor hoeveel doe je hem weg :P

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-07 07:48

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:15:
[...]

en voor hoeveel doe je hem weg :P
ff via mail ;) zie profiel

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:09:
...
ja moederboard. ik hoor iedereen altijd asus of msi zeggen maar zijn ze zoveel beter?? ik dacht dat er tegenwoordig niet zo heel veel verschil meer in zat? natuurlijk wel met zelfde specs etc.
Ja maar, Abit maakt ook geen slechte bordjes hoor ;) Ik zei enkel Asus en MSI omdat deze over het algemeen het meest en best verkrijgbaar zijn. Ik heb persoonlijk slechte ervaringen met Asus en goede ervaringen MSI en Abit :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Skyline GT-R schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:22:
[...]

Ja maar, Abit maakt ook geen slechte bordjes hoor ;) Ik zei enkel Asus en MSI omdat deze over het algemeen het meest en best verkrijgbaar zijn. Ik heb persoonlijk slechte ervaringen met Asus en goede ervaringen MSI en Abit :Y)
ik heb zelf alleen nog maar actieve ervaring met Soyo, voor een groot deel goed bevallen.alleen wil nu wel wat anders.

nu zit ik dus tussen een abit en asus te twijfelen. wie heeft er met beide ervaringen?

wie kan de beste van beide merken tot 140 euro tegen elkaar vergelijken, ? ben al een tijd uit het roulatie, en weet soms niet eens meer of je van sommige dingen nou hogere of lagere getallen nodig heb . 8)7 |:( :'(
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.