[Fireworks MX] verkleinen foto's -> onscherp

Pagina: 1
Acties:

• Soesje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-08-2025

Soesje

is ook zo

Topicstarter
Ik heb grote problemen met de kleine plaatjes. Bij het verkleinen van 2560x1920 naar < 250x188 worden de plaatjes bijzonder onscherp.

deze foto als voorbeeld. Dit is een bijzonder scherpe foto origineel. Ik gebruik Fireworks, Bicubic om te verkleinen (op andere settings nog slechter). Een sharpen filter oid verbeterd niks. Het verkleinde plaatje blijft die waas houden.

Misschien een ander prog gaan gebruiken? Mij lijkt dat het met fireworks ook zou moeten lukken. Een GOT en google search leverde mij niks op.

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Ik vind het plaatje helemaal niet zo onduidelijk voor een plaatje van dat formaat. Je moet er rekening mee houden dat de details in veel minder pixels gepropt moeten worden. Het plaatje is imo gewoon duidelijk.

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Plaatje ziet er prima vind ik, wat warrior al zegt, je hebt tenslotte minder pixels om hetzelfde plaatje te laten zien

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

Laat het origineel ook eens zien dan :)

Verwijderd

idd plaats het orgineel. Kank eventueel nog kijken of het met psp beter gaat.
if not then accept it :)

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

In photoshop doe ik nog wel eens Unsharp Mask na verkleinen. Dat werkt wel lekker. Nog niet getest maar kwam bijvoorbeeld in Photoshop CS2 ook optie tegen Bicubic Sharp en Bicubic Smooth mbt het resizen van images. Maar zonder orgineel is er inderdaad weinig te testen

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

OzBoz schreef op woensdag 27 april 2005 @ 01:18:
In photoshop doe ik nog wel eens Unsharp Mask na verkleinen. Dat werkt wel lekker. Nog niet getest maar kwam bijvoorbeeld in Photoshop CS2 ook optie tegen Bicubic Sharp en Bicubic Smooth mbt het resizen van images. Maar zonder orgineel is er inderdaad weinig te testen
In PSP is er ook een hele bende aan verklein methode's.

Afhankelijk van wat ik moet verkleinen gebruik ik bij Screenshots van games meestal Smart resize. Bij text die leesbaar moet blijven bij een grote verkleiningsfactor gebruik ik pixel resize etc etc etc.

• Soesje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-08-2025

Soesje

is ook zo

Topicstarter
Jullie hebben gelijk. Ik pak gewoon een kleiner stuk uit deze foto voor meer details. Ik vond de foto eerst vooral aan kleurverlies lijden maar dat heeft het origineel ook voor een deel. Ik wil meer dan er uit deze resolutie te halen valt.

Soms zie je op kleine avatars toch haarscherpe afbeeldingen. Dit lukte mij met fireworks niet, maar volgens mij doet een programma als PSP dat niet beter. Gebruik ook bicubic resize en een unsharpen mask.

Verwijderd

Soesje schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:05:
Jullie hebben gelijk. Ik pak gewoon een kleiner stuk uit deze foto voor meer details. Ik vond de foto eerst vooral aan kleurverlies lijden maar dat heeft het origineel ook voor een deel. Ik wil meer dan er uit deze resolutie te halen valt.

Soms zie je op kleine avatars toch haarscherpe afbeeldingen. Dit lukte mij met fireworks niet, maar volgens mij doet een programma als PSP dat niet beter. Gebruik ook bicubic resize en een unsharpen mask.
Ik zeg ook, geef ff het orgineel. Dan kan ik het op zijn minst proberen :P

• Freezo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 21:23
Yup geef origineel eens!

Mijn Specs: AMD Thunderbird 850; Asus V7700 Deluxe+Oxygen 1600 SW; 640 mb SDram; 16xdvd speler;32x12x40 Rewriter; 10Mbps Ethernet Adapter; Cordless Desktop; 17,3 TFT Silicon Graphics Flatpanel; 80gig

Pagina: 1