Toon posts:

[iPod] Wordt niet meer herkend na update*

Pagina: 1
Acties:
  • 818 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb een ipod met dock connector. ik wou hem updaten met ipod updater dat doet hij.. dan moet je hem als gewoonlijk in het stopcontact steken.. maar toen kreeg ik een mapje met uitroepteken en update hij de firmware niet ik sluit hem terug aan op de pc om hem te herstellen dit doet hij niet en blijft het mapje met uitroepteken weergeven heb hem al enkele malen proberen te herstellen met ipod herstellen tot vandaag.
ik steek hem in de dock maar windows detecteert hem nietmeer en zegt dat het onbekende hardware is :s ik installeer de software van de ipod cd die ik erbij geleverd kreeg maar zonder succes..

eenig idee hoe ik hem weer door windows kan doen detecteren? heb al een herstelpunt gedaan naar voor ik het geinstaleerd had maar dat helpt blijkbaar ook niet. en op de ipod krijg ik nu nog alleen het mapje met uitroepteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

• Heb je 'm al op een ander systeem geprobeerd?
• Speelt de iPod nog wel gewoon alles af?

Verder heb ik even je topic titel wat verduidelijkt:
"ipod probleem" => "[iPod] Wordt niet meer herkend na update"

Heb je trouwens iPod wordt niet herkend door windows XP pro al gelezen?

[ Voor 22% gewijzigd door dawuss op 26-04-2005 18:26 . Reden: topic erbij ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-10 21:03
Euh geen nood.. Welke versie heb je :?
Als je de 3G versie dan euh moet je de Pauze/play knop en de Menu knop langer dan 5 sec ingedruk houden. Als het goed is reset ie dan naar fabrieksinstellingen. mm Vertel eerst even welke Ipod je hebt :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hij doet niets meer buiten het apple logo tonen en een map met uitroepteken tonen
dit geeft hij weer Afbeeldingslocatie: http://www.info.apple.com/images/kbase/61003/61003_1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die met de 4 apparte knoppen menu play/pause forward rewind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
De 3e generatie dus :D Denk aan de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop ;) Maar je moet dan even proberen wat ik in mijn eerste post heb gedaan :)

[Edit]
Ik neem aan dat je deze gebruikt hebt :? Apple Download

[ Voor 23% gewijzigd door IJnte op 26-04-2005 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-10 17:20

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:31:
die met de 4 apparte knoppen menu play/pause forward rewind
offtopic:
Zou je dat in het vervolg in een edit (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) willen doen?

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
same problem :) hij geeft alleen apple logo en map met uitroepteken..

sorry maar ben nieuw op dit forum..

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
dawuss schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:35:
[...]

offtopic:
Zou je dat in het vervolg in een edit ([afbeelding]) willen doen?
offtopic:
Had ik al :+

Jah ik zie het ! Welkom @ Got _/-\o_ _/-\o_ . Euh Wat je doet wel precies wat er moet gebeuren he ? De apple niet aansluiten op de pc.. Dan wanneer het programma erom vraagt aansluiten, daarna aansluiten en hem helemaal laten updaten :? Je kan ook nog ipv update restore doen he met die update tool. Daarna moet ie aan het lichtnet gehangen worden. Er is namelijk een hogere programmeerspanning nodig ;)

[ Voor 43% gewijzigd door IJnte op 26-04-2005 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IJnte schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:36:
[...]

offtopic:
Had ik al :+

Jah ik zie het ! Welkom @ Got _/-\o_ _/-\o_ . Euh Wat je doet wel precies wat er moet gebeuren he ? De apple niet aansluiten op de pc.. Dan wanneer het programma erom vraagt aansluiten, daarna aansluiten en hem helemaal laten updaten :? Je kan ook nog ipv update restore doen he met die update tool. Daarna moet ie aan het lichtnet gehangen worden. Er is namelijk een hogere programmeerspanning nodig ;)
als het programma vraagt om hem aan te sluiten sluit ik hem aan en gaat hij niet verder omdat hij zegt dat hij niet aangeslotten is :'(

ik ga eens bij m'n vader zijn pc zien of ik hem daar niet kan aansluiten

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:41:
[...]

als het programma vraagt om hem aan te sluiten sluit ik hem aan en gaat hij niet verder omdat hij zegt dat hij niet aangeslotten is :'(
Gaat windows nog zeuren dat er een Schijf is aangetroffen en over drivers zeuren :? Heb je al geprobeerd wat ik in mijn eerste post zei over de play/pauze knop en de menu knop langer dan 5 seconden ingedrukt houden :? Kan btw ook 10 sec zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suaver
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 14:16

Suaver

jokecoat

If the iPod becomes unresponsive, the user can force it to reset. On a 3G or earlier iPod, slide the switch on the top of the unit to 'Hold' then back the other way, then hold down the 'Menu 'and 'Play/Pause' buttons for six to ten seconds until the Apple logo appears. On a 4G (click-wheel) iPod, toggle the 'Hold' switch as above, then hold down the 'Menu' and 'Select' buttons.
Je zal vast deze stappen al ondernomen hebben, maar toch nog even voor de zekerheid: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=61003

[ Voor 23% gewijzigd door Suaver op 26-04-2005 18:58 ]

You, me, us, together, me, us, you, we, us, you, me... DONE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die reset deed het niet kwam in zelfde terecht apple logo uitroep teken
hij vind geen schijf onbekende hardware zegt hij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok op een andere pc werkt hij dus ook niet ... ik kan hem dus nergens op aansluiten zijn er geen apparte drivers ergens te vinden? zodat hij het tenminste als hdd herkent ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:58

Maximus

There is no substitute

Hartelijk gefeliciteed, ik had het ook afgelopen zondag

je iPod is naar de eeuwige iPod-veldjes. Niet om flauw te doen maar ik heb precies het zelfde gehad. De iPod wordt niet meer herkend. Zowel niet onder Mac OSX als onder Windows en de formatting tool ziet de iPod niet meer.

Sorry mate.

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fromalk
  • Laatst online: 28-07 15:16
Maximus schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:46:
Hartelijk gefeliciteed, ik had het ook afgelopen zondag

je iPod is naar de eeuwige iPod-veldjes. Niet om flauw te doen maar ik heb precies het zelfde gehad. De iPod wordt niet meer herkend. Zowel niet onder Mac OSX als onder Windows en de formatting tool ziet de iPod niet meer.

Sorry mate.
Lo,

force is goeie kameraad van mij en heeft di ipod eergisteren van mij overgekocht :s
Nu heb ik met de lokale verdelere verkocht en di wilde hem eventueel wel opsturen maar zei ook dat hij wss voor de vuilnis was :'( Zou het zin hebben hem toch op te zenden daar de verzendkosten vrij hoog waren meen ik :s lasook dat apple er niks zou aan doen zei de verkoper :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fromalk
Bij mijn weten heeft ipod toch 2 partities
1. firmware
2. storage

nu mijn vriendin heeft ook zo een ipod (wel maar 15gb), maar zou ik partitie 1 van die ipod niet kunnen kopieren naar partitie 1 van rubenzforce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

dan moet je er wel bij kunnen komen fromalk en dat lijkt me vrij lastig.

Daarbij moet ik wel vermelden dat mijn iPod hdd aan het klikken was, zeg maar HDD die RIP is :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fromalk
Ja k vraag me ook af hoe k di klus kan klaren :p
Ik ga proberen: partities verwijderen, de ipod van mn vriendin partities overzette
en de storage partitie dan de 5gb die ontbreekt (15gb >> 20gb) groter maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:20:
ok op een andere pc werkt hij dus ook niet ... ik kan hem dus nergens op aansluiten zijn er geen apparte drivers ergens te vinden? zodat hij het tenminste als hdd herkent ofzo
Mjah euh ik heb et laatst nog voor elkaar gekregen er 1 te fixen. Ik heb het geluk dat ik op stage werk met de apple ipod, dus kan zo nu en dan nog es wat klooien ermee. Ik had toen een ipod (ook 3e generatie) waarvan de accu dood was. Daarvan was ook de disk vaag aan het doen, en ik heb toen die disk overgezet in een 4e generatie ipod en daarin de boel gerestored en daarna weer in die andere ipod gedrukt (met nieuwe accu) en toen ook daarin weer gerestored en toen werkte die weer :). Ik heb er toen 12volt programmeerspanning op gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KUT KUT, ik had even een ipod geleent van een vriend omdat ik wat muziek erop wou zetten voor hem, nu heb ik dit zelfde probleem!!!!!!!

Daarom doe ik ff een kickie, mischien zijn er al wat oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

iPod updater met een 'restore' al geprobeerd. :?

Met iTunes 4.9 heb je sowieso de laatste update voor je iPod nodig...

[ Voor 49% gewijzigd door Oxi op 01-07-2005 14:20 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, de computer herkent hem helemaal niet mer dus kan ook niet die update runnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Herkenbaar.. die van mijn is dus ook gaan klikken. OS X herkende iPod niet meer en toen is de schijf overleden. Krijg alleen nog een map met uitroepteken.
Dit gebeurt erg vaak namelijk, bij mezelf, vrienden en familie om me heen en hier ook.
Waarom maakt Apple rommel :? Want zo kan je wel elk jaar een nieuwe iPod kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus

Maximus

There is no substitute

O.D.Smolik schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 20:45:
Herkenbaar.. die van mijn is dus ook gaan klikken. OS X herkende iPod niet meer en toen is de schijf overleden. Krijg alleen nog een map met uitroepteken.
Dit gebeurt erg vaak namelijk, bij mezelf, vrienden en familie om me heen en hier ook.
Waarom maakt Apple rommel :? Want zo kan je wel elk jaar een nieuwe iPod kopen.
Dat zal gelijk wel een reden zijn denk ik. Immers ze moeten verkopen. Echter het neemt niet weg dat iPods wel redelijk vaak kapot gaan. En dat het eigenlijk te zot voor woorden is voor een mp3 speler van zeg 300 euro

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Een klikkende HD is toch niet de schuld van Apple? HD's hebben niet het eeuwige leven en zijn misschien wel het fragielste onderdeel van een computer, dus helemaal in een mp3-speler.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 00:59

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Niks van de iPod zelf is door Apple gemaakt geloof ik. Het is alleen door hun ontwerpen, dus buiten en binnenkant van de iPod. De onderdelen, assembleren etc. wordt uitbesteedt aan andere bedrijven.
Dat wil dus niet zeggen dat Apple verantwoordelijk is voor de hele iPod gebeuren.
iPod :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je hem ook niet via de ipod zelf formateren? Dus de middelste knop en play knop tegelijk ingedrukt houden tot dat het apple logo verschijnt. Daarna is hij geformateerd en vond bij mij de computer hem weer,..

Je bent dan wel alles kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:35
O.D.Smolik schreef op zaterdag 02 juli 2005 @ 11:12:
Niks van de iPod zelf is door Apple gemaakt geloof ik. Het is alleen door hun ontwerpen, dus buiten en binnenkant van de iPod. De onderdelen, assembleren etc. wordt uitbesteedt aan andere bedrijven.
Dat wil dus niet zeggen dat Apple verantwoordelijk is voor de hele iPod gebeuren.
iPod :(
Maar wat heeft dit ergens mee te maken, zo werkt elke MP3 (HD) speler fabrikant.

Er zijn nu eenmaal heel veel iPods verkocht, dus gaan er ook meer kapot. Het is alleen een beetje crappy dat er maar 1 jr garantie op zit.
Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2005 @ 10:51:
Kan je hem ook niet via de ipod zelf formateren? Dus de middelste knop en play knop tegelijk ingedrukt houden tot dat het apple logo verschijnt. Daarna is hij geformateerd en vond bij mij de computer hem weer,..

Je bent dan wel alles kwijt.
Goeie tip! Wilde ik ook al geven ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Hoedje op 03-07-2005 10:58 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1