Toon posts:

[XP] pdf associëren met acrobat 6 lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Programma's installeren (ongevraagd) Acrobat 5, of je installeert zelf Foxit, en die nemen de pdf definitief over.

Je zoudt via Explorer > extra > mapopties > bestandstypen de pdf aan Acrobat 6 moeten kunnen terugkoppelen.
Of je rechterklikt op het bestand, kiest 'openen met...' > 'programma kiezen' en selecteert de Acrobat Reader.
Dit werkt echter niet!
Ik selecteer AcroRd32.exe in de Acrobat 6 map, maar die verschijnt niet in de "openen met"-lijst.
[Dit heb ik trouwens wel vaker met ook andere programma's: ze verschijnen niet in die lijst].

Wat is er dan aan de hand?

In Acrobat 6 vind ik ook geen "associeer pdf-bestanden met"-optie. Misschien helpt herinstalleren, maar dan blijf je bezig...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-04 22:30

André

Analytics dude

Zet je het vinkje wel aan dat hij het gekozen programma altijd moet gebruiken?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Acrobat of Acrobat Reader? En belangrijker: welk OS?

Wat heb je in HKCR staan bij .pdf en bij het bijbehorende Content Type?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Ik heb dit een aantal jaren geleden ook meegemaakt met het grafische programmatje dat met Office meekwam, kon met geen mogelijkheid jpeg's meer associëren met Picture Publisher.
Het enige dat toen hielp was het programmatje uit het Office pakket te verwijderen.
Kun je het bestand niet disassociëren (?) in het dwarsliggende programma?

Verwijderd

Topicstarter
Acrobat Reader.
Windows XP
Wat is HKCR?
Het vinkje aanzetten gaat niet, want ik zie Acrobat Reader helemaal niet in die lijst met programma's verschijnen.

Acrord32.exe is toch de naam van het uitvoerende programma Acrobat Reader 6?

Het is nog vreemder: PDF staat er (in mapopties/bestandtypes) niet eens tussen.
Dus voeg ik die toe ("Nieuw"), en dan verschijnt ie mét de Foxit-associatie.
Als ik dan op wijzigingen klik, kan ik dus acrobat reader 6 selecteren, maar die verschijnt niet in de lijst.

Ik kan zelfs het vinkje niet uitzetten: Foxit heeft 'm gelockt of zoiets.
Ik kan dat programma Foxit trouwens nergens op m'n schijf vinden: geen Foxit-map o.i.d.. In Foxit/PDFReader kun je geen associaties uitzetten.

Update:
Map gevonden, nadat ik het Foxit-zipje opnieuw downloadde: pdfrd of pdfreader.exe.
Ik heb de nieuwste versie van Foxit gedownload, en daarmee kan ik volgens mij associaties uitzetten; in menu help 'set to default pdf-reader' uitvinken. Het vinkje bij "openen met" is nu weer unlockt.

Maar ik kan nog steeds niet Acrobat Reader 6 in de "openen met" lijst importeren...

Mijn tussenoplossing: acrord32.exe in de sendto-map

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 20:18 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Wat is HKCR?:
http://www.systweak.com/winreg/wr7.htm

je mag zelf ook wel googlen hoor....

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik zat er trouwens naast met HKCR, het staat (ook?) in

HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.pdf\OpenWithList

Daar zou inderdaad AcroRd32.exe bij moeten staan.

edit:

Voor de zekerheid: bij Start -> uitvoeren -> regedit dus :P

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 26-04-2005 21:13 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
"je mag zelf ook wel googlen hoor...."
HKCR. Voor het eerst dat ik deze afkorting zie. Normaal zegt men toch dat je even in het register moet kijken?

Bij die 'sleutel' Openwithlist staat
a) acrord32.exe
b) iexplorer.exe
c) firefox.exe
d) javaw.exe
e) agentransack.exe
f) pdfreader.exe
g) winace.exe
h) pdfrea~1.exe
mrulist) hfacbgde

Bij HKEY_USERS\\[...]\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\FileExts\.pdf\OpenWithList staat hetzelfde rijtje. acrord32.exe staat ook bij de zip-files-associaties.
Ik neem aan dat a) betekent dat acrord32.exe de 'eerste' associatie is. Toch opent iedere pdf met foxit/pdfreader.exe

Vraag blijft waarom ik acrobat reader 6.0 niet bij "open with" kan instellen.

Ik heb uiteindelijk Acrobat Reader 7.0 geïnstalleerd, en die heeft de associaties weer over genomen. (Wat een logge, bewerkelijke download en installatie, trouwens!)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Hmm. Weird. Even SA --> WOS + een kleine titeledit per het WOS policy :)

Pagina: 1