Adapter behandeling

Pagina: 1
Acties:

• Mahena
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

Topicstarter
Ik ben even benieuwd over de manier van het aansluiten van een adapter.

Mijn idee is dat eerst de adapter op spanning gezet moet worden waarna je na een tijdje (10 seconden, veilige tijd om zo de adapter op spanning te laten komen) de apparatuur aansluit.

Ik heb namelijk al vaak meegemaakt dat als het andersom wordt gedaan, de levensduur van de laptop (in dit geval) een stuk minder gaat worden. Heeft iemand hier meer info over want ik kan er niets over vinden.

Verder, Ik neem aan dat wanneer je nieuwe apparatuur aanschaft waar een batterij in zit (Laptop, MP3speler, enz) je het beste de batterij minstens 3 keer volledig opgeladen en ontladen kan worden, ook weer om zo de levensduur te verlengen.

Klopt dit of tik ik poep?

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Over die mp3speler: Ja, het klopt dat je batterijen in mp3spelers (lithium-ion) beter eerst een paar keer (niet te vaak) kunt ontladen en dan weer opladen.
Daarna gaan die batterijen een aantal cycli mee, waarna ze "op" zijn.

• Mahena
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-01-2020

Mahena

Doh !!!!

Topicstarter
Niemand die mij iets kan zeggen over die adapters?

"You want some crack?" "I was born with one, pal. I really don't need another one."

Verwijderd

zou best kunnen over die opladers! ( kunnen ook gewoon slechte accu's zijn) maar wij hebben nu 2 laptop's thuis. en beide accu's zijn nu ''lek''!!. maar meestal sluit ik de laders wel goed aan- houd in, eerst stekker in het stopcontact=> laptop- MAAR OOK WEL EENS NIET....