Toon posts:

[Azureus] Snelheid schommelt*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik download al een poosje met Azureus en elke keer schommelt de snelheid ontzettend. Van 20 kb/s naar 100 kb/s. Het is nooit consequent :(

Hier een screenshot.
Afbeeldingslocatie: http://img203.echo.cx/img203/9994/bittorenthobbelig6or.th.gif

Ik heb hier op GOT gezocht. Daar kwam ik alleen maar topics tegen dat bittorent traag was. Er werd dan als oplossing gegeven om poorten te forwarden. Ik heb gewoon een simpele alcatel modem (zo'n mooie rode), dus voor mij geld dat niet.

Ik draai zonealarm als firewall, als ik die uitzet veranderd er niets. Dus daar kan het ook niet aan liggen lijkt mij.

Dus nu is mijn vraag: Hoord dit zo (lijkt me niet), en kan er wat aan gedaan worden?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
ligt eraan hoeveel seeders er online zijn he??? lijkt me vrij logisch dat dat schommelt :/

als er maar 1 iemand online is dan krijg je zijn upload snelheid (of een gedeelte) en anders meerdere :S dat heet p2p

bezoek www.torrentspy.com eens om te kijken hoeveel seeders en leechers er online zijn, en of het werkt bla bla

offtopic:
ikzelf vind torrent :7 :Y)

[ Voor 70% gewijzigd door sjongenelen op 26-04-2005 16:29 ]

you had me at EHLO

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

laad mij je spelfoud even corrigeren ;)

[bittorent/Azureus] Snelheid schommeld > [Azureus] Snelheid schommelt *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Kijk ns bij "details" en dan naar de seeders en leechers waar je verbinding mee hebt.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
o en tip; zet "forceer start" aan!

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Bedank voor jullie snelle antwoorden :)

Ik vond het gewoon merkwaardig dat zo'n bekend protocol zo traag is... ;(

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:39

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 17:40:

De "traagheid" van het protocol hangt af van meer dan alleen het aantal seeds. Als de rest van de peers niets uploaden, dan ben je volledig afhankelijk van de seeds. Als elke peer zoveel mogelijk probeert te uploaden, dan gaat de snelheid voor iedereen omhoog.

[ Voor 4% gewijzigd door RayNbow op 26-04-2005 17:48 ]

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-08 21:01

Traag? Voor zover ik kan zien ben jij nog steeds meer aan het downen dan uppen... :{

Maar als de 1Gbit verbindingen straks een beetje inkomen in japan zal het geheel wel wat sneller worden? :P

tvw

Verwijderd

Het is niet traag het hangt er alleen maar vanaf hoeveel seeders er zijn en met welke snelheid ze uploaden naar jou toe, als dat op een bepaald moment 5 kbps is en een halve minuut later 500 kbps dan heb je op t ene moment pech en op t andere moment geluk, zo simpel is het. Pas als je constant met 5 kbps download en dat met verschillende files, dan heb je reden om je zorgen te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Traag? Voor zover ik kan zien ben jij nog steeds meer aan het downen dan uppen...
Dus hoe sneller in upload, hoe sneller in kan downloaden?

Verwijderd

als jij X meer laat downloaden van jouw compu, hoeft X dat niet meer bij Y te downloaden zodat Y meer kan uploaden naar jou toe (beetje brakke uitleg maar zo is het nu eenmaal). Dus als jij je upload opkrikt zul je misschien ook wel sneller downen, daar draait het hele p2p principe rond

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn, iemand anders kan die bandbreedte ook "stelen"
Maar als iedereen meer zou uploaden, zou iedereen ook sneller downloaden ja, maar van 1 persoon zal het niet echt afhangen.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Traag?

Ik haal mijn volle snelheid. Je moet alleen bij de juiste sites zitten (prive sites). ;) :)

Verwijderd

zo prive zijn die sites nou ook weer niet, ze hebben gewoon een user limit en wat regels als je ratio bijvoorbeeld onder de 0.50 dat je dan 12 uur moet wachten voordat je nieuwe torrents kan downloaden etc.

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 09:08:
zo prive zijn die sites nou ook weer niet, ze hebben gewoon een user limit en wat regels als je ratio bijvoorbeeld onder de 0.50 dat je dan 12 uur moet wachten voordat je nieuwe torrents kan downloaden etc.
Op de site waar ik zit is inderdaad een user limit (90000). Maar omdat de site eigenlijk het hele jaar door helemaal vol zit vindt ik het toch eigenlijk meer private dan public.

Want het zijn geen torrents die iedereen zomaar eventjes kan downloaden. :)
RoD schreef op donderdag 28 april 2005 @ 15:01:
Het heeft helemaal niks met sites oid te maken, je moet er gewoon voor zorgen dat je een torrent hebt die veel seeders en leechers heeft.
True. :)

Maar op speciale sites zitten mensen die veel upload kunnen geven. Dat werkt dus zwaar in je voordeel.

[ Voor 55% gewijzigd door magnifor op 28-04-2005 15:10 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Het heeft helemaal niks met sites oid te maken, je moet er gewoon voor zorgen dat je een torrent hebt die veel seeders en leechers heeft.
Pagina: 1