[ASP.NET DataGrid] Springen naar bepaalde rij

Pagina: 1
Acties:

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-03 14:39
Ik heb een webformulier met daarop een datagrid, de tweede kolom bevat linkbuttons. Elke keer als ik een linkbutton druk, dan springt het webformulier automatisch weer naar boven. Dit terwijl de datagrid alleen bij een !PostBacks wordt gegenereerd. Hoe kan ik ervoor zorgen dat het webformulier niet verspring als er een linkbutton wordt gedrukt?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Dat komt omdat er een postback wordt gegenereerd. Daardoor wordt je pagina opnieuw ingeladen door je browser en is het logisch dat je weer bovenaan de pagina staat. Je zou dit op kunnen lossen door een Javascriptje bij een submit van je form je huidige scrollbar locatie op te laten slaan en deze weer goed te zetten bij een load van je document.

In asp.net 2.0 zit deze functionaliteit er volgens mij standaard in maar in asp.net 1.0/1.1 zul je hiervoor zelf een scriptje moeten toevoegen. Als je even op google zoekt zal je hier denk wel een voorbeeldje van kunnen vinden.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:27

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Als ik het goed heb kan je eens kijken naar de (bugvrije) versie van Smartnavigation :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo