Premiere Pro en capturen

Pagina: 1
Acties:

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Hoi mensen,

Capturen in Premiere Pro gaat niet zoals ik verwacht had. Ik gebruik een Sony DCR-PC110E digitale camera die is aangesloten op een firewire400 poort.
Wanneer ik in PP op File > Capture klik en dan vervolgens In en Out points definieer en dan zeg Capture In/Out dan krijg ik altijd steevast de melding "Lost connection to device" en komt er boven te staan "Capture device offline". Echter, de band in de camera draait zelfs nog gewoon door en het venster afsluiten en weer oproepen zorgt ervoor dat ik vrolijk verder kan spoelen, stoppen, pauzeren, afspelen, etc.

Om dingen uit te sluiten:
- Er schijnt een hotfix te zijn voor WindowsXP SP2 voor trage firewire apparaten, die is reeds geïnstalleerd (KB885222 geloof ik).
- De kabels zitten uiteraard goed aangesloten.
- Alles behalve capturen en opnemen werkt in PP. Ik kan navigeren wat ik wil.
- Windows Movie Maker kan prima capturen, terwijl PP er moeite mee heeft.

Wie o wie weet raad?

• La_Pazz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-02 16:33
Ik capture gewoon de hele tape en achteraf op de pc in PP knip en plak ik de film. Kan dat dan niet?

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Bij mij precies het zelfde probleem in Premiere Pro... Ben dus maar overgestapt op een héél klein tooltje genaamd DVIO. Je moet dan wel handmatig play e.d. op je camera indrukken, maar capture naar harddisk werkt zelfs op een P3/550Mhz nog prima... Ook vindt ik het handiger dat je allemaal verschillende scenes hebt (dus elke keer dat je op record drukt is een nieuwe scene). Daarvoor gebruikt ik Scenalyzer. Die maakt van 1 grote AVI file allemaal losse AVI files op basis van timecode.

Suc6

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06-2025

Roland

Schnitt!

Is het wel mogelijk om de digitale camera aan te sturen met PP? Dus kan je op play, stop en rewind drukken... en reageert de camera dan ook?

...Make every cut count, even if it is one frame...

• Acolyte
Begrijpend lezen... :/

In de startpost zeg ik dat ik wel kan navigeren in PP capture window en nee ik kan niet de tape ineens capturen, ook dan geeft ie 'lost connection to device'.

@haggard: Ik weet ook wel omwegen: WMM (Movie Maker) kan er wel probleemloos mee omgaan. Dus ik denk dan maar capturen met MM en dan later importeren in PP. Maar ook dat gaat vaak niet goed; één gedeelte van wat ik tot nu toe heb duurt volgens PP maar 2.14 sec terwijl hij meer dan 20 minuten is! Bovendien is dat bestand 3,4GB in raw AVI en dat is binnen 2 sec geïmporteerd terwijl hij maar vast blijft lopen op een bestand van 5,42GB wat ik later heb gecaptured. Die wil dus met geen mogelijkheid geïmporteerd worden...

• haggard
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Even voor de zekerheid:
Je hebt je paritities toch wel NTFS geformatteerd?!?

I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!

• Acolyte
Ja :)

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-11-2025
is het wel een legale versie? Lijkt me typisch iets voor gekraakte versies. (altijd appart dat iedereen maar een software pakket van €900 heeft liggen voor zo nu en dan vakantiefilmpjes)

[ Voor 15% gewijzigd door pretorian_nl op 30-04-2005 12:57 ]

Digital Media Junkie

Pagina: 1