Toon posts:

wide screen monitoren

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi gasten,

Ik ben op zoek naar een 19" widescreen monitor. Nu heb ik niet zo gek veel informatie over, maar zijn er toevallig mesne die er al ervaring mee hebben en mij kunnen vertellen of er voordelen of grote nadelen aan deze schermen kleven. Er is mij namelijk aangeraden om ook te kijken naar 2* 17" monitoren.
Persoonlijk lijkt het mij stoer om een widescreen te hebben. Maar als er teveel nadelen of problemen aan vast zitten gaat het niet door. Qua ruimte maakt het mij niet zoveel uit. Wat zouden jullie als functies zoeken in een widescreen?

Wie kan mij van advies voorzien en met mij zijn/haar ervaringen op het gebied van widescreen monitoren delen. Tnx!!!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Ik kan je de Dell 2005FPW aanraden, een 20" breedbeeld scherm met een resolutie van 1680x1050.

Afbeeldingslocatie: http://dellware.euro.dell.com/includes9/images/dellware/products/200-28481.jpg

Technische Specificaties:
  • Monitor size and type: 20" (51.0cm) active matrix TFT
  • Resolution: 1680 x 1050 (WUXGA)
  • Response time / Brightness / Contrast Ratio: 16ms / 300cd/m2 / 600:1
  • Dimensions h x w x d: 391 / 491 (compressed / extended) x 472 x 230 mm
  • Weight: 7.9 kg
  • Inputs: Analogue / Digital / S-Video / Composite
  • Height adjustable stand / Audio capability: Yes (100mm travel) / Optional AS500 soundbar
  • VESA mounting compatible / Security slot: Yes (100mm) / Yes
  • Integrated powered USB 2.0 hub: 4 downstream / 1 upstream ports
  • Warranty: 3 year next busness day exchange
Zelf heb ik dit scherm en ben er erg tevreden van. Je kan tot 4 apparaten tegelijk aansluiten en met een druk op de knop wisselen. Zelfs P.I.P. en P.B.P. is mogelijk ! Verder heeft het een ERG degelijke voet die in de hoogte verstelbaar is en ook nog kan kantelen en draaien (naar boven en onder, ook 90° naar rechts kantelen).

[ Voor 8% gewijzigd door Phuncz op 26-04-2005 16:12 ]

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-08 09:37
Het ligt er schijnbaar aan wat voor merk je gaat kopen, Zelf het ik een Neovo F417 12ms en ben er zeer content over en zou dit zeker in dual willen proberen. Nadeel met de wat grotere schermen >17" schijnt te zijn dat je snel met ghosting te maken krijgt (Weet niet of widescreen nog een extreem verschil zal maken), dus een scherm met <16ms kan ik je dan wel aanraden, Ligt er natuurlijk ook aan wat je ermee wilt doen. Voor gewoon office is ghosting nl geen probleem, voor gamen en DVD kijken is ghosting lastig. Wellicht kan je wat specifieker zijn over je doel, dan kunnen we een beter advies geven :D

I said I'd be back...

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik kan je ervan verzekeren dat de Dell 2005FPW absoluut geen last heeft van ghosting ;)
Verder staat hij nu geprijsd voor 667€, wat een HEEL erg interessante prijs is voor een kwalitatief goed scherm met dergelijke opties. Dan zou ik dual 17" nog niet eens overwegen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Phuncz schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:30:
Ik kan je ervan verzekeren dat de Dell 2005FPW absoluut geen last heeft van ghosting ;)
Verder staat hij nu geprijsd voor 667€, wat een HEEL erg interessante prijs is voor een kwalitatief goed scherm met dergelijke opties. Dan zou ik dual 17" nog niet eens overwegen.
en gamen en DVD kijken is ook te doen op zo'n ding?
want dan is het de moeite nog wel waard om een kleine 1300EUR te investeren :P

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Gamen gaat perfect erop. Je kan hem instellen om te stretchen, te zoomen of 1:1 pixelverhouding te behouden. Dus als je bv. 1280x1024 enkel ondersteund wordt, kan je dit 1 op 1 verhouding laten weergeven. Maar eigenlijk elk spel dat ik nu spel draait op breedbeeld: Quake 3 Arena, Doom 3, Half-Life 2, FarCry, GTA: Vice City en alle spellen met die engine natuurlijk. En je kan er ook zelfs 2 consoles op kwijt, via de composite en de S-Video ingang !

DVD kijken is ook fijn, het is een 16:10 scherm. Dus je verliest een KLEIN beetje boven en onder, maar je hebt tenminste geen zwarte balken meer.

Trouwens, voor wat meer centen, heb je de 24" versie die 1920x1200 doet geloof ik en met een contrastratio van 1000:1 zit ! Ik heb ook al gedacht voor 2 van deze, maar dat is niet doenbaar als je ze redelijk kort voor je hebt. Als je er 30-40cm vanaf zit, beginnen de laatste cm's van het scherm "buiten het zicht te vallen". Dan zul je ze toch op minstens 60cm moeten zetten ofzo.

[ Voor 26% gewijzigd door Phuncz op 26-04-2005 16:51 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je het over TFT of CRT? Ik heb sindskort een Sony W900 (24" breedbeeld CRT) en ben er erg over te spreken - vooral voor films kijken is het een openbaring.

Reden voor mijn keuze voor CRT tov TFT is simpel - ik kon deze voor EUR 100 op de kop tikken 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Het liefst wil ik het scherm multifunctioneel gaan gebruiken, bv tv en games, en werk.
Zoals ik al eerder schreef heb ik er waarschijnlijk nog niet zoveel verstand van als jullie. Maar zijn er nog dinden waar ik op moet letten qua hardware. Poorten, functies en features op/aan de monitor zelf?

Hebben jullie nog hinderlijke dingen ervqaren in het gebruik? Iets waar ik nu mijn voordeel mee zou kunnen doen, aangezien ik het scherm nog moet bestellen/kopen?

Tnx

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een tft widescreen.

Verwijderd

Topicstarter
is zo'n widesreen handiger dan 2 x een 17 inch flatscreen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Phuncz schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:49:
Gamen gaat perfect erop. Je kan hem instellen om te stretchen, te zoomen of 1:1 pixelverhouding te behouden. Dus als je bv. 1280x1024 enkel ondersteund wordt, kan je dit 1 op 1 verhouding laten weergeven. Maar eigenlijk elk spel dat ik nu spel draait op breedbeeld: Quake 3 Arena, Doom 3, Half-Life 2, FarCry, GTA: Vice City en alle spellen met die engine natuurlijk. En je kan er ook zelfs 2 consoles op kwijt, via de composite en de S-Video ingang !

DVD kijken is ook fijn, het is een 16:10 scherm. Dus je verliest een KLEIN beetje boven en onder, maar je hebt tenminste geen zwarte balken meer.

Trouwens, voor wat meer centen, heb je de 24" versie die 1920x1200 doet geloof ik en met een contrastratio van 1000:1 zit ! Ik heb ook al gedacht voor 2 van deze, maar dat is niet doenbaar als je ze redelijk kort voor je hebt. Als je er 30-40cm vanaf zit, beginnen de laatste cm's van het scherm "buiten het zicht te vallen". Dan zul je ze toch op minstens 60cm moeten zetten ofzo.
ik wil per se 2 schermen hebben. Eigenlijk komt daarbij ook nog de eis dat iedere monitor 2 inputs heeft (maar het is op zich niet heel erg als het ding alleen DVI of alleen dsub heeft).

Ik wil een tweetal TFTs zodat ik ze tegen de achterwand kan zetten, gevolg dat ik lekker veel bureau ruimte heb en dat ik een mooie afstand tot het scherm bewaar.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ik had het dus idd over een breedbeeld TFT, zoals je ziet in de eerste reply die ik je gaf heeft het dus 4 inputs en een 4-poorts USB hub:

• Inputs: Analogue / Digital / S-Video / Composite
• Integrated powered USB 2.0 hub: 4 downstream / 1 upstream ports

Verder gebruik ik het scherm voor internet, photoshop, games en film. Ik ben er echt mega tevreden mee. Mooie, accurate kleuren, veel lichtopbrengst.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 17:03:
is zo'n widesreen handiger dan 2 x een 17 inch flatscreen?
Probeer maar eens een film/16:9 breedbeeld TV prog te kijken met een scheiding tussen de twee schermen te kijken :z

Oslik blyat! Oslik!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Of een game :P Enkel voor multitasking is het handig in mijn ogen om 2 schermen te gebruiken.

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-08 09:37
Phuncz schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:30:
Als dat scherm geen ghosting heeft, en ts wil er een 1300 Euro tegenaan gooien dan lijkt het me een goede keuze :D maar ik zou sowieso zelf een scherm willen zien "draaien" voordat ik hem koop,. En voor de TS. let even op de pixel voorwaarden en zo mogelijk probeer het scherm te zien voordat je hem meeneemt, anders zo'n garantie erbij nemen. Lijkt me eeuwig zonde als je bij een scherm van 600+ dode pixels hebt.

I said I'd be back...

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

http://www.anandtech.com/displays/showdoc.aspx?i=2400

The 20" LCD Shootout: Dell versus Apple

Verwijderd

Topicstarter
Stel je zou een eigen widescreen monitor mogen ontwerpen/samenstellen. Welke onderdelen/features/functionaliteiten zou je daar dan in willen stoppen???
Waarom zou je een widescreen willen ipv een gewone monitor???

})

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

2 DVI inputs, 2 S-video, 2 HDMI connectors, een in hoogte verstelbare voet die kan draaien en kantelen. Liefst een stevig chassis, een goede voet is belangrijk voor mij dat ik het in de ideale hoek kan plaatsen. Verder zou een goede cable management heel welkom zijn met aansluitingen in de voet zelf bv. Verder voel ik me best verwend met de opties die de 2005FPW biedt: P.I.P., P.B.P., 1:1 resolutiesupport, etc.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-08 22:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat ik mij afvraag, als je op een breedbeeld/widescreen TFT scherm TV wilt kijken dus geen breedbeeld uitzending, wordt dan nogaltijd het beeld in elkaar gedrukt? Want een dergelijk scherm als deze Dell of zijn grotere 24" broer lijkt mij wel leuk bij een HTPC. De reden waarvoor wij thuis geen breedbeeld TV hebben genomen is namelijk het vervormen van het beeld. Mij lijkt het beter dat je dan gewoon zwarte balken aan beide zijden krijgt zodat het beeld er tenminste nog enigszins fatsoenlijk er uit komt te zien.

Overigens snap ik ook niet helemaal het concept van breedbeeld, wanneer ik namelijk een DVD film kijk heb ik als nog zwarte balken boven en onder, het lijkt mij toch dat dit niet het geval zou moeten zijn.

Het enige voordeel wat je er dan uit zal halen is dat je wat meer op je desktop kwijt kunt, al-hoe-welje leverd "ruimte" in de hoogte in in vergelijking met een normaal formaat scherm.

[ Voor 42% gewijzigd door _Dune_ op 27-04-2005 17:26 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Dat kun je juist kiezen: stretchen, aspect ratio behouden of 1:1 pixelverhouding (bv. 1280x1024 wordt niet geïnterpoleerd maar 1 pixel van die resolutie is ook 1 pixel op het scherm).

Dat maakt het juist handig. Combineer dit nog eens met een media player die kan zoomen (de meeste) en dan kan je ook 4:3 beeldmateriaal op full screen 16:10 zien.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-08 22:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Phuncz schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:31:
Dat kun je juist kiezen: stretchen, aspect ratio behouden of 1:1 pixelverhouding (bv. 1280x1024 wordt niet geïnterpoleerd maar 1 pixel van die resolutie is ook 1 pixel op het scherm).

Dat maakt het juist handig. Combineer dit nog eens met een media player die kan zoomen (de meeste) en dan kan je ook 4:3 beeldmateriaal op full screen 16:10 zien.
Oke, dat is duidelijk. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1