Canon s60/70 Teleconverter

Pagina: 1
Acties:

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-02 14:25
Heeft iemand hier ervaring of voorbeeld foto's gemaakt met een teleconverter voor de S60/70?

Het gaat om de Canon TC-DC10 Teleconverter Lens (2.0x) met de Canon LA-DC10 Lens Adapter. Ik heb al wat gezocht, maar ik zie genoeg winkels die hem aanbieden maar niemand die ook foto's ermee gemaakt heeft of z'n ding in ze handen heeft gehad.

Wat pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.adorama.com/images/large/ICATCDC10.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.adorama.com/images/large/ICALADC10.JPG

Wat ik begrijp is dat je zoombereik x2 gaat, maar je lichtopbrengst ook 2x naar beneden gaat?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 21:20

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Het is niet zo dat je lichtsterkte per definitie meteen ook de helf daalt. Gelukkig maar. ;)

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:06
CyberJ schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:06:
Het is niet zo dat je lichtsterkte per definitie meteen ook de helf daalt. Gelukkig maar. ;)
Nou, dat is nog veel :X de helft aan lichtsterkte is dus écht meer dan 2 stoppen minder :X
Grrrrrene schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 17:13:
Je verliest 2 stops licht met zo'n teleconverter, dus 4x zo weinig licht. Vrij logisch natuurlijk ook, want je pakt met hetzelfde diafragma 4x zo weinig van het blikveld van je lens. Teken het voor de gein maar 's uit, dan snap je wat ik bedoel :)
Oeps, mijn fout.

Maar 2 stoppen vind ik wel erg veel :X

[ Voor 43% gewijzigd door simon op 26-04-2005 17:15 ]

|>

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je verliest 2 stops licht met zo'n teleconverter, dus 4x zo weinig licht. Vrij logisch natuurlijk ook, want je pakt met hetzelfde diafragma 4x zo weinig van het blikveld van je lens. Teken het voor de gein maar 's uit, dan snap je wat ik bedoel :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:03

Sabbi

je denkt aan mij.

als die dingen nou een niet zo duur waren (net als de onderwatercasing overigens) zou ik er best eentje willen om net wat meer bereik te hebben. Sommige dingen kan je nu eenmaal niet naartoe lopen. (zoals leeuwen 8) )

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Ik vraag me af hoe goed deze is. Heb laatst bij de mediamarkt een 2.0x teleconverter gekocht voor 119 euro (ben het merk totaal kwijt), maar deze gaf ongelofelijk veel CA! :( ik kon geen fatsoenlijke foto ermee maken. Toen maar geretourneerd. Volgens mij hebben ze hem nog bij de MM (filiaal alexandrium)....(Niet kopen!) Zijn er misschien échte voorbeeldfoto's te vinden van plaatjes geschoten met deze teleconverter?

[ Voor 3% gewijzigd door guillaumemay op 27-04-2005 02:08 ]

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:03

Sabbi

je denkt aan mij.

was dat de originele canon teleconverter?
Pagina: 1