Vervanging geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• metalant
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22-07 19:27
Heb je echt veel profijt van de ondersteuning van A3D en/of EAX op je geluidskaart?
Zijn er veel toepassingen die dit ondersteunen?

Ik heb nu een SB AWE64 in mijn PC en die wil ik vervangen door een TerraTec DMX X-fire, mits de geluidskwaliteit voor normaal gebruik niet achteruit gaat.
Ik gebruik de AWE64 ook in combinatie met mijn MIDI keyboard, en daar doe ik liever geen consessies in geluidskwaliteit.

• TB
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Mijn pa componeert zelf muziek mbv de PC. Hij gebruikt hiervoor ook Midi. Dit deden we eerst met de SB AWE 64. Ging prima.

Toen kregen we de SB Live! player 1024. Stukken beter! Een verademing!

Maar de grote vraag is: Wat doe je allemaal met je PC, doe je ook spelletjes?

Verwijderd

ik heb een sblive 1024 en EAX merk je echt wel, en kan je strakke effecten mee maken.

• metalant
Ik doe spelletjes en muziek met die PC.

Welke spellen hebben met veel aan A3d en EAX?
Want first person shooters vind ik niet zo veel aan, alleen voor af en toe keertje.

Vnl. Race, RTS en adventure (OUTCAST) vind ik gaaf.

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Als je een geluidskaart gebruikt zoals ik (om muziek mee te draaien (ook op feesten enzo)) wordt je echt schijtziek van die effecten van de live... ik heb de liveware weggedonderd, en nu valt het wel mee...

Als je coole midi wil moet je een Terratec EWS64-xxl kopen... wel een beetje prijzig, maar dan heb je ook wat (hehe)...

By each crime and every kindness, we birth our future

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:29

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb al 5 jaar een Yamaha XG daughterboard op een SB16 zitten. Als je met MIDI bezig bent dan klinkt dat stukken beter qua instrumenten en effecten dan een SB Live. Natuurlijk zijn de soundfonts van de SB Live perfect om eigen samples en drumkits enzo te gebruiken, maar voor simpele MIDI vind ik zelf een XG nog het beste (in die prijsklasse).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• metalant
Die TerraTec heeft een Wavetable connector (WaveBlaster pin compatible) .

Kan zo'n Yamaha XG daar ook op?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 10 januari 2001 22:17 schreef metalant het volgende:
Die TerraTec heeft een Wavetable connector (WaveBlaster pin compatible) .

Kan zo'n Yamaha XG daar ook op?
Yup :) Een Yamaha DB50XG kostte in '96 249 piek, dus nu waarschijnlijk minder.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Evil-B
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04-2023
Een soundblaster live met Live-Drive kan je ook veel plezier opleveren, zeker met Midi!
Op de livedrive zit nl. een midi- in en uit, die heb je dan aan de voorkant zitten, met nog vele andere opties, gebruik hem zelf ook en heb niets te klagen...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb die SB16+XG eruit gegooid omdat het 2 IRQ's en twee DMA's vreet, maar ik ga de Yamaha XG module op een extern bordje bouwen zodat ik 'm op de MIDI connector van een SB Live kan gebruiken. Is ook een optie :)

Pagina: 1