PC opstarten -> Leds branden & geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-06 14:33
Beste Medetweakers,

heb de laatste weken al een beetje last van hang & opstart problemen. Ik kreeg soms helemaal geen beeld en het beeldscherm bleef op out of sync staan, de andere keer liep hij gewoon helemaal vast in windows op een willekeurig moment en moest je resetten om weer iets te kunnen doen en de andere keer was het netwerk niet meer toegankelijk. Een ramp dus.

Ik heb toen het geheugen getest met Memtest86+ en hij heeft 2 gehele test passes behaald, dus het geheugen is nog gewoon goed.

Ik heb de gehele C: geformat en een schone install gedaan van Win XP Prof en vervolgens liep goed. Totdat hij weer vastliep en toen heb ik de netwerkkaart vervangen (PCI). Vervolgens liep hij 2 weken goed, tot vandaag ...

Vanochtend heb ik nog gewerkt op de pc en toen op een willekeurig moment liep hij weer geheel vast, niets deed het. Ik heb 'm gewoon uitgezet (pwr down = 4 sec ingedrukt) en ben toen weggegaan. Vanmiddag deed de pc aan alle led's (ook hd) blijven branden en HD spin up, alleen geen beeld en geen biepjes en geen opstart.

Omdat ik dit al eens eerder heb gehad met een andere pc, weet ik van alle faq's wel zo ongeveer wat je kan proberen. Heb dan ook het volgende gedaan
  • Stekker eruit / Switch voeding
  • Alle apparaten eruit, zodat alleen het mobo nog stroom kreeg
  • Andere videokaart (GF2 ipv GF3)
  • Netwerkkaart eruit
  • Bios Batterij eruit voor 2 mins ..
  • Videokaart eruit --> geen biepjes bij opstarten
  • Andere voeding (350W Levicom)
  • Reset Switch eruit
  • Alle mogelijke kabeltjes eruit en erin gedrukt
Is dit hét teken dat het mobo aan zijn eind is? Zou ik wel vreemd vinden, al na 2,5 jaar en nog wel een ASUS ...

Of kan ik nog wat anders proberen?

De specs zijn:
ASUS P4T-E
P4 1,6 Ghz, 400 Mhz, 512 Kb Cache
2x 256 Mb RdRam
ASUS V8200 Deluxe (GF3 ti 200)
Netgear netwerkkaartje
DVD, cdwriter, 40 gb Maxtor en FD

[ Voor 5% gewijzigd door kikibu op 26-04-2005 15:24 ]

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
kikibu schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:23:

Is dit hét teken dat het mobo aan zijn eind is? Zou ik wel vreemd vinden, al na 2,5 jaar en nog wel een ASUS ...
Ik moet zeggen dat dat ook het eerste was wat ik dacht toen ik je probleem gelezen had.. Aangezien je zowat al het mogelijke tot zover ik weet al geprobeert hebt..

Niet toevallig oud mobo liggen??

"It's about time you showed up Fox!"

• kikibu
Speek1984 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:29:
[...]
Niet toevallig oud mobo liggen??
Heb hier nog een Socket A mobo'tje liggen met een Socket A cpu, maar die was eigenlijk voor een andere pc bedoelt ...

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
kikibu schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:33:
[...]

Heb hier nog een Socket A mobo'tje liggen met een Socket A cpu, maar die was eigenlijk voor een andere pc bedoelt ...
Als test ff kan toch geen kwaad? Dan weet je iig waar het aan licht.. Als het daadwerkelijk mobo is tminste..

"It's about time you showed up Fox!"

Verwijderd

kikibu schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:33:
[...]

toch geschikt ome ven te testen lijkt me...

• Nightcrawler28
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-06 12:08
ik heb het idee dat niet zozeer de mobo brak is maar eerder het geheugen.
dit zou het vage opstart problemen verklaren.
misschien is het geheugen opzich wel oke. maar is het toch niet 100% competable met je asus bord.

alleen vaag dat het dan wel tijden gewerkt heeft.
probeer het eens met een ander reepje

] systeem spec's

• kikibu
nightcrawler schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:38:
alleen vaag dat het dan wel tijden gewerkt heeft.
probeer het eens met een ander reepje
RD-Ram heb ik hier niet zo liggen, mensen hebben ook vorige week nog hevig gegamed op de pc (uren) en dat is ook gewoon zonder vastlopers gegaan, dus ik denk dat het niet het geheugen is ...

Oh ja, Netwerk ledje brandt ook en ook het mobo lampje brandt ..

[ Voor 8% gewijzigd door kikibu op 26-04-2005 15:44 ]

Pagina: 1