[HTML] Grote lijst met namen automatisch in mail-BCC

Pagina: 1
Acties:

• Massiefje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-05 14:14
Ik heb een vrij simpele vraag, wat misschien niet direct hier thuishoort, maar waar ik niet zou weten waar het anders hoort.

Het gaat om het volgende: voor een klant van ons zijn we een website aan het maken, waarop een hoop "klanteninformatie" staat. Soort adressendatabase zeg maar. Met 1 druk op de knop konden ze specifieke klanten mailen, grote groepen mailen, of iedereen mailen. Er werd dan een simpele anchortag aangemaakt met zoiets als
code:
1
<a href="mailto:?bcc=info@emailadres.nl">Mailen</a>

Dit heeft altijd goed gewerkt, maar onlangs zijn er een hoop emailadressen bijgekomen, waardoor de lijst met BCC-adressen te lang wordt en IE niet meer begrijpt wat er mee moet gebeuren.

Nu heb ik 2 simpele vraagjes:

1. Is er een andere manier om op een simpele manier een BCC mailtje in hun eigen mailapplicatie te laten maken, dmv de website met de mailadressen van de klanten.
2. Weet iemand waar de beperking zit in het aantal BCC-adressen in een mailto opdracht ?

Alvast Bedankt!

• gorgi_19
  • Laatst online: 10:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Maak een serverside scriptje die het regelt?
Wat heeft PHP met je probleembeschrijging te maken?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Een makkelijke oplossing zou zijn een mailinglist aan te maken, er zijn zat gratis scripts te vinden die dit kunnen, het is dan mogelijk om centraal die lijst bij te houden en dan hoef je alleen een bcc te sturen naar de mailinglist.

Je kan dit natuurlijk ook zelf bouwen als je zin hebt :)

edit:

Hmm, als je die lijst variabel wil hebben zal het toch echt zelf gebouwd moeten worden. En een stukje ingewikkelder worden ;)

[ Voor 20% gewijzigd door UltimateB op 26-04-2005 15:29 ]

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

• Massiefje
gorgi_19 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:24:
Maak een serverside scriptje die het regelt?
Wat heeft PHP met je probleembeschrijging te maken?
PHP is de taal waarmee de site gebouwd is, that's all. Zal verder denk ik weinig met het probleem te maken hebben.

En een serverside scriptje zou inhouden, dat het ook door de server verstuurd gaat worden en dat is nou juist net niet de bedoeling eigenlijk. Ik wil graag dat hun eigen (waarschijnlijk) Outlook (express) gebruikt wordt.

Mocht het niet anders mogelijk zijn, dan zal ik wel een mailform moeten maken, maar liever dus niet, want waar blijven de 'verzonden items' enzow.

• gorgi_19
  • Laatst online: 10:42

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Massiefje schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:35:
[...]

PHP is de taal waarmee de site gebouwd is, that's all. Zal verder denk ik weinig met het probleem te maken hebben.

En een serverside scriptje zou inhouden, dat het ook door de server verstuurd gaat worden en dat is nou juist net niet de bedoeling eigenlijk. Ik wil graag dat hun eigen (waarschijnlijk) Outlook (express) gebruikt wordt.

Mocht het niet anders mogelijk zijn, dan zal ik wel een mailform moeten maken, maar liever dus niet, want waar blijven de 'verzonden items' enzow.
Als PHP er niets mee te maken heeft, vraag ik me af waarom PHP in de titel staat? Verder heeft dit probleem dus niets met serverside programmeren te maken, maar met clientside zaken. Deze horen thuis in Webdesign & Graphics.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Massiefje
gorgi_19 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 18:44:
[...]

Als PHP er niets mee te maken heeft, vraag ik me af waarom PHP in de titel staat? Verder heeft dit probleem dus niets met serverside programmeren te maken, maar met clientside zaken. Deze horen thuis in Webdesign & Graphics.
Ok, excuses voor het verkeerd plaatsen dan. Maar heeft iemand enig idee hoe bovenstaande op te lossen is ? Of een idee waar het te vinden is ?

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Ik heb het nog niet echt kunnen testen, maar waarschijnlijk komt dit door de limitatie van de GET parameter op een bepaald aantal tekens...

Dan zóu je dus theoretisch met een beetje tweaken dit ook aan de praat moeten kunnen krijgen:
code:
1
2
3
4
5
<form method='post' action='mailto:'>
    <input type='hidden' name='bcc' value = 'info@emailadres.nl; kwaak@kwaak.com;mekker@kwaak.com'/>
    <input type='hidden' name='to' value='you@gmail.com'>
    <input type="submit" value='mailen'>Mailen</input>
</form>

Stop uploading passwords to Github!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:21

crisp

Devver

Pixelated

http://www.php.net/mail of gebruik een mooie mailclass: http://phpmailer.sourceforge.net/
mailto: is gewoon een pauperoplossing...

Intentionally left blank

• Massiefje
crisp schreef op woensdag 27 april 2005 @ 09:27:
http://www.php.net/mail of gebruik een mooie mailclass: http://phpmailer.sourceforge.net/
mailto: is gewoon een pauperoplossing...
Fijn dat je het een pauperoplossing vind, maar zoals jij en ik allebei weten, werkt een mail() functie van PHP prima, maar zal het NOOIT de eigen mailclient + instellingen gebruiken :S Dus ook geen briefpapier, handtekeningen, bewaren van verzonden items, etc etc etc.

Met andere woorden: ik vind je oplossing wel erg kort door de bocht :?

• Massiefje
SchizoDuckie schreef op woensdag 27 april 2005 @ 09:16:
Ik heb het nog niet echt kunnen testen, maar waarschijnlijk komt dit door de limitatie van de GET parameter op een bepaald aantal tekens...

Dan zóu je dus theoretisch met een beetje tweaken dit ook aan de praat moeten kunnen krijgen:
code:
1
2
3
4
5
<form method='post' action='mailto:'>
    <input type='hidden' name='bcc' value = 'info@emailadres.nl; kwaak@kwaak.com;mekker@kwaak.com'/>
    <input type='hidden' name='to' value='you@gmail.com'>
    <input type="submit" value='mailen'>Mailen</input>
</form>
$_GET heb ik al overgeslagen door alle emailadressen in een sessie mee te geven. Als ik ze daarna uit de sessie haal en gewoon allemaal op m'n scherm toon, dan zijn ze er nog allemaal. Hier ligt het probleem dus niet.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:21

crisp

Devver

Pixelated

Massiefje schreef op woensdag 27 april 2005 @ 11:21:
[...]

$_GET heb ik al overgeslagen door alle emailadressen in een sessie mee te geven. Als ik ze daarna uit de sessie haal en gewoon allemaal op m'n scherm toon, dan zijn ze er nog allemaal. Hier ligt het probleem dus niet.
een mailto: in HTML is gewoon een link. De catch is gewoon dat de limiet van een link inclusief query-parameters iets van 8K is tegenwoordig onder windows. Op oudere systemen is de limiet nog lager.

En het is leuk dat je graag wilt dat de client zijn eigen mailprogramma gebruikt, maar waarom bouw je daar dan een webinterface omheen?
De nadelen die je noemt zijn ook wel op te vangen in PHP. Je kan gewoon HTML mail sturen, mensen de mogelijkheid geven in je systeem een signature en een opmaaksjabloon aan te maken en te kiezen. Je kan ook gewoon een kopie van de mail naar de verzender sturen voor archivering.
Ja, je zal eea zelf moeten maken (of een script zoeken dat het allemaal al heeft), maar het is imho sowieso een mooiere oplossing dan vertrouwen op browser-mailclient integratie aan de client kant.

Intentionally left blank

• Massiefje
crisp schreef op woensdag 27 april 2005 @ 12:30:
[...]

een mailto: in HTML is gewoon een link. De catch is gewoon dat de limiet van een link inclusief query-parameters iets van 8K is tegenwoordig onder windows. Op oudere systemen is de limiet nog lager.

En het is leuk dat je graag wilt dat de client zijn eigen mailprogramma gebruikt, maar waarom bouw je daar dan een webinterface omheen?
De nadelen die je noemt zijn ook wel op te vangen in PHP. Je kan gewoon HTML mail sturen, mensen de mogelijkheid geven in je systeem een signature en een opmaaksjabloon aan te maken en te kiezen. Je kan ook gewoon een kopie van de mail naar de verzender sturen voor archivering.
Ja, je zal eea zelf moeten maken (of een script zoeken dat het allemaal al heeft), maar het is imho sowieso een mooiere oplossing dan vertrouwen op browser-mailclient integratie aan de client kant.
Bedankt voor je reactie. Ik had zelf idd ook al bedacht, dat ik dan maar een mailformuliertje moest maken en dan een kopie van het bericht naar de gebruiker zelf versturen. Zo kunnen ze idd ook archiveren.

Opmaak is niet ter zake doende in dit geval.

Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Pagina: 1