Toon posts:

Internet delen, internet werkt maar kan niet pingen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn situatie is qls volgt. Ben hier in Mali een netwerkje aan het aanleggen met 7pc,s en nog war waken. Overal XP op draaien en het functioneert (na watr aanloopproblemen) netjes. Kan overal printen, pc,s bekijken, mappen delen, etc). Nou de grote vraag ik wil internet delen en dan wzijn er veel mogelijkheden;

1. Koop een router. Probleem er is hier al vaste ISDN verbinding aangelegd met een modem. Dat werkt en dat wil ik gaarne zo houden, dus dat lijkt helaas geen optie, daarnaast draaien en nu 6 pc,s dus zou het volgens mij een vrij dure router zorden?
2. Modem direct op hub aansluiten? Werkt dit, hoe dan en heb ik natuurlijk problemen met virussen

Daarom wilde ik de server inrichten als "router", mbv 2e netwerkkaart. Dus van buiten naar binnen; modem met vaste verbinding, crosscable, server met twee kaarten, hub, overige PC,s;
3. Delen hetzij via ICS
4. Hetzij via een proxyserver (op advies het programma proxy gedownload en geinstalleerd).

Beide werken niet. Probleem is;
Internet doet het, maar dan kan ik niet meer pingen via interne netwerk, om maar niet te spreken van het feit dat de andere PC,s het internet (nog) niet opkomen...

Qua instellingen IP-adressen begrijp ik het ook niet helemaal. Automatisch toewijzen IP schijnt niet te mogen voor externe verbinding, dus ik volg aanwijzingen provider. Dan is het als volgt;
IP: 172.26.3.162
sub:255.255.255.240
gateway: 172.26.3.161 en dan nog de DNS.

Voor internet kaart ben ik nu dan maar hetwelfde aan gaan houden; 172.26.3.16x omhoog genummerd... en 255.255.255.240 als sub. Gatway heb ik 172.26.3.163. O ja, alle firewalls staan uit en heb ook programma Proxy maar uitgezet.

Mijn vragen;
1. kloppen deze IP-instellingen
2.Waarom niet meer pingen
3. wat kan ik verder nog doen om het op te lossen

tnx alvast voor goede tips!!!

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-04 14:54
Wat voor een OS draai je op je server :?

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Verwijderd

Of je koopt een ISDN router. Andere manier is inderdaad om het via een server(tje) te delen.

Edit: eerst lezen dan reageren O-)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 18:18 ]