[XP/DOS] XP sloopt versleutelde dos-partitie

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
We draaien hier wat DOS software op een flaptop, vanaf 2 partities, de C, (500mb) en de D(500mb). De belangrijke bestanden staan op de D schijf, en deze is met securedisk versleuteld, een encryptie progje voor dos, zodat als je bij het booten geen password geeft, je niet meer aan de data kan komen.

We zitten vast aan dos, daar we vesa resoluties van 1024*768 nodig hebben, wat Xp vertikt in dos emulatie, bijv.

Nu gaat alles goed en heb ik l3333t bat filetjes geschreven om het allemaal te automatiseren (zoals in de good 'ole days), maar met de install van XP gaat het fout.

Zo snel XP er op staat, en de eerte keer opstart, kan hij het niet laten om met z'n fikken aan de D partitie te zitten, die dus verleuteld is. De volgende keer dat je weer in dos 7 boot kom je nog wel op de D schijf, maar de bestanden zoals exe's zijn verpest. Ik denk dat dit aan allerlei dingen zoals system restore enzo licht, en omdat ie het meteen doet bij de eerste "boot", kan je er ook niks aan doen....

Iemand tips? De D partitie verstoppen voor XP ofzo? andere opties? Ik heb echt DOS+ encryptie en Win XP samen op die flaptop nodig.

specs

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien de partitie inderdaad compleet verbergen :) Windows maakt altijd een soort inventaris van wat er allemaal aanwezig is qua schijven. Wat doet windows precies met de schijf? Zie je in het eventlog iets staan hierover? Heb je misschien de bootbestanden op de schijf staan? Misschien herkent XP de versleuteling niet?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Securedisk komt uit 1993 volgens mij :) dus ik weet zeker dat xp er niks mee kan.

Er kan gewoon door xp op de versleutelde partitie geschreven worden, en dat zal ie ook wel doen, system volume information, system restore, recyclebin, etc etc

Wat psies weet ik niet, kheb windows er weer vlug af ge-fdisk'ed :) Maar het kleinste beetje schrijven kan al funest zijn op de D schijf, dus het beste zou zijn als xp hem dus helemaal niet zou zien. Misschien zijn er bootmanagers die hem kunnen verstoppen?

specs