[XP] Usb-hub herkent device niet

Pagina: 1
Acties:

• BoY-z0nDeRMaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-10-2025
Dag mensen,

Ik draai op win XP SP2 PIII 1.0Ghz 128 MB RAM,

ik heb het volgende probleem .... Ik heb een USB Hub gekocht en sluit die aan op een usb poort ... nu gaat het fout, ik heb 2 identieke apparaten die ik op de hub aansluit (CD Opslag Media) maar de ene wordt herkend en kan worden gebruikt maar de andere in tegendeel helemaal niet .. wordt niet herkend en kan em niet gebruiken maar toch zijn ze hetzelfde :S:S

kan iemand me helpen???

Manolo ???!?!? ||$p€ec$|| diablo II account = ASK!!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Wat ik toevallig net eerder bij een ander heb neergezet:
Het enige wat ik 123 zou kunnen verzinnen is dat je onder apparaatbeheer even je usb-hoofdhubs verwijderd. Bij een herstart zoekt Windows de boel weer bij elkaar. Hierdoor worden alle usb-apparaten opnieuw geinstalleerd. Bij mij heeft het meerdere keren met gare usb-gevallen geholpen. Waarom dit werkt en waarom dit zo komt: geen idee.
Verder zou je in de logboeken van voornamelijk Systeem kunnen kijken naar meldingen. Natuurlijk ervoor even je apparaat aansluiten, dat maakt het makkelijker zoeken.

Ja: het zijn wilde gokken :)

edit:
Met jarnotjuh jah, ook dat natuurlijk nog :P

[ Voor 5% gewijzigd door Motrax op 26-04-2005 14:50 ]

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-04 15:13
Heb je al eens op een andere pc die 2 cd opslag media aangesloten, en daarna je usb hubje, wat krijg je dan?
Test zoiezo eens op een andere pc eens, dan weet je of het aan jou pc ligt of aan dat hubje.

Wat heb je allemaal al zelf geprobeerd dan? :)

[ Voor 5% gewijzigd door enira op 26-04-2005 14:48 ]

Twitch: Phyloni1

• BoY-z0nDeRMaN
Deze pc is de vervanging van een oudere waar alles wel op werkte het precies hetzelfde ... de 1 wel en de andere niet :S ... tis al getest.. ligt niet aan de pc ecth te vaag maar ga ff die hub stuurprogramma van de hub weghalen en reboten... kijken of dat helpt

• BoY-z0nDeRMaN
nog zoiets trouwens ... als ik reboot en zit in dat BIOS scherm dan gaat alles knipperen op die hub en blijft me pc hangen tot ik die CD Media verwijder... :S

snap 't echt niet ... nog nooit meegemaakt... d8 dat USB zo makkelijk was ... tenminste .

• BoY-z0nDeRMaN
als iemand me hiermee kan helpen want ik weet echt geen raad meer ... :?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

Gebruik je een powered of een niet gepowerde USB Hub (eentje met voeding of zonder).
Misschien dat daar ut probleem ligt.
Kijk es bij de eigenschappen van je root hubs en kijk es hoeveel energie hij nog overheeft. etc etc.

Deze advertentieplaats is te huur!

• BoY-z0nDeRMaN
deze heeft een adapter (voeding)

Verwijderd

RammY schreef op woensdag 27 april 2005 @ 11:24:
Gebruik je een powered of een niet gepowerde USB Hub (eentje met voeding of zonder).
Misschien dat daar ut probleem ligt.
Kijk es bij de eigenschappen van je root hubs en kijk es hoeveel energie hij nog overheeft. etc etc.
Idd, dat is was het eerste wat in me op kwam na het lezen van de tt.

• BoY-z0nDeRMaN
ik heb een extra voeding erbij ...!!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Werkt dat tweede apparaat wel als je het rechtstreeks op een usb-poort op de pc aansluit? wellicht zou er dan een beperking in de hub kunnen zitten die geen twee indentieke apparaten aankan?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• BoY-z0nDeRMaN
sanfranjake schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:43:
Werkt dat tweede apparaat wel als je het rechtstreeks op een usb-poort op de pc aansluit? wellicht zou er dan een beperking in de hub kunnen zitten die geen twee indentieke apparaten aankan?
nee alleen 1 doet 't dan ... :S

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

probeer es een andere hub.. waarschijnlijk is die naar zn tief ofzow :)

Deze advertentieplaats is te huur!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
BoY-z0nDeRMaN, zou je in je posts wat meer info willen geven dan enkele woorden? Om hiervoor een oplossing te vinden is het erg belangrijk dat we zo veel mogelijk relevante informatie krijgen.

Zou je ook als je de laatste poster bent in een topic je eigen bericht aan willen passen in plaats van er direct onder een nieuwe te plaatsen? Dat zouden we zeer op prijs stellen, zoals je in Algemene gedragsregels (Netiquette) kunt lezen :)

Is er misschien een restrictie ergens waardoor die twee niet tegelijkertijd werken? Misschien kan windows er maar een tegelijk aan? Kijk ook even met twee op de pc-usbpoorten of het dan werkt :P

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• BoY-z0nDeRMaN
ja dat werkt.. ze kwamen van een oudere pc af (compaq 350) en daar deden ze het alle 2
(pc usbpoorten), maar er komt een 3de bij en die pc had maar 2 pc usbpoorten vandaar deze hub.. ik heb de hub nog getest op een andere pc en allles werkt prima, het gaat alleen fout met die Cd opslag media... alles doet het nu want ik heb ze weer op de pc usbpoorten aangesloten maar nu kan de 3de er nog niet bij dat is het probleem... het moet kunnen werken lijkt me... maar hoe ???!? :?

Srry voor me onaangename gedrag... zal er verrandering in brengen op dit forum... excuses sanfranjake

[ Voor 3% gewijzigd door BoY-z0nDeRMaN op 02-05-2005 15:57 ]

• BoY-z0nDeRMaN
RammY schreef op donderdag 28 april 2005 @ 16:43:
probeer es een andere hub.. waarschijnlijk is die naar zn tief ofzow :)
hijs net uit de verpakking ... en met andere randapparatuur doet ie het wel

Pagina: 1