Toon posts:

Database publiceren in Frontpage

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een vraagje. In frontpage wil ik een database aanmaken waar ik informatie in kan doen, dat andere mensen kunnen zien. Alles lukte bijna, alleen het publiceren en in welke mappen ik het moet zetten werkt niet zo goed. Heeft iemand ervaring met het publiceren van een database of weet iemand hoe het moet? De website waar het op moet gaan staan is van mezelf en er staat al het een en ander op.

Alvast bedankt.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dit heeft weinig met programmeren te maken; eerder met omgaan met frontpage.

>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Wat heb je al en hoe ziet het er uit? Er zitten hier zeker weten mensen die weten hoe het moet maar dan moet je wel meer info geven. Wat voor db gebruik je enz...

Verwijderd

Topicstarter
In frontpage kan je een website aanmaken voor het maken van een database (bestand>>nieuw>>pagina of web>>websitesjablonen>>wizard database). Hier kan je waarden e.d. invullen die je erin wilt hebben. Dit is allemaal gelukt (en ook niet zo moeilijk), maar het publiceren op mijn site gaat niet helemaal goed. Ik dacht als iemand hier het al eerder gedaan heeft, kan diegene mij misschien vertellen hoe het moet.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Mmm, lokale database of al op "internet"

Als je met een lokale database werkt moet je zelf de website hosten....

Als je op internet een database hebt ( want niet elke host ondersteund dat nou eenmaal ) dan zou het gewoon moeten werken!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
De wizard is voor een database-interface en maakt een nieuwe access-database op mijn website (volgens de wizzard). Het maken e.d. lukt wel, maar ik weet niet precies welke mappen van de database (zijn er een aantal nadat de wizzard klaar is) ik in welke mappen van mijn webiste moet zetten. Wanneer ik normale pagina's maak, zet ik deze in httpdocs, maar deze kan ik nergens plaatsen en doen het nergens. Dus, als er iemand is die dat vaker via frontpage gedaan heeft, waar heeft diegene ze dan ingezet?

Mijn website wordt gehost bij d-hosting (weet niet of het relevante info is maarja...).

Edit:
Wanneer de database er op zou staan, zou er een formulier zijn om waarden in te vullen en op te sturen, een pagina zijn om de ingestuurde/ingevulde waarden te bekijken en een pagina om op in te loggen en dingen te veranderen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 15:20 ]

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:17:
De wizard is voor een database-interface en maakt een nieuwe access-database op mijn website (volgens de wizzard). Het maken e.d. lukt wel, maar ik weet niet precies welke mappen van de database (zijn er een aantal nadat de wizzard klaar is) ik in welke mappen van mijn webiste moet zetten. Wanneer ik normale pagina's maak, zet ik deze in httpdocs, maar deze kan ik nergens plaatsen en doen het nergens. Dus, als er iemand is die dat vaker via frontpage gedaan heeft, waar heeft diegene ze dan ingezet?

Mijn website wordt gehost bij d-hosting (weet niet of het relevante info is maarja...).

Edit:
Wanneer de database er op zou staan, zou er een formulier zijn om waarden in te vullen en op te sturen, een pagina zijn om de ingestuurde/ingevulde waarden te bekijken en een pagina om op in te loggen en dingen te veranderen.
Mmm, ik denk voordat de database werkt je het via "frontpage extensions" moet uploaden, normaal als je een site inderdaad upload zou het werken... maar ja..frontpage is dertegen heel iets anders! je moet bij de host "frontpage extensions" installeren, vaak kan dat via de control panel. En dan uploaden via de frontpage methode. Dan zou het moeten werken!

There is no place like ::1

Pagina: 1