[XP] USB flashdisc slechts gedurende een paar sec. bekend

Pagina: 1
Acties:

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:16
Hoi Allemaal,

Sinds enige tijd heb ik het volgende probleem:

Als ik mijn USB flashdisc in mijn PC prik (Dell 8250) dan verschijnt hij gedurende een aantal seconden onder 'my computer' om vervolgens weer te verdwijnen. Net alsof XP hem weer uitzet zodra hij de inhoud heeft gelezen. Ik hoor ook het piepje van verwijderde hardware.

Dit probleem heb ik met beide USB sticks, echter niet met mijn USB harddisc.
Ik heb de USB stick op meerdere poorten geprobeerd.
Norton antivirus vind geen virussen

- Windows XP Prof / SP2

Wie weet waat ik dit in moet zoeken?

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Al op een ander systeem geprobeerd of de usb-sticks wel werken? (lijkt me stug, maar uitsluiten is belangrijk). Check: onwaarschijnlijk
Andere usb-apparaten werken nog wel? Check: harddisk werkt wel
Meerdere poorten? Check: ja.

Het enige wat ik 123 zou kunnen verzinnen is dat je onder apparaatbeheer even je usb-hoofdhubs verwijderd. Bij een herstart zoekt Windows de boel weer bij elkaar. Hierdoor worden alle usb-apparaten opnieuw geinstalleerd. Bij mij heeft het meerdere keren met gare usb-gevallen geholpen. Waarom dit werkt en waarom dit zo komt: geen idee :(
Wat ook nog zou kunnen is dat je kijkt onder Schijfbeheer of uberhaupt de stick als een schijfvolume wordt herkend. Onwaarschijnlijk overigens, omdat je aangeeft dat je stick verwijderd wordt (piepje van verwijderde hardware).
Verder zou je in de logboeken van voornamelijk Systeem kunnen kijken naar meldingen. Natuurlijk ervoor even stick erinzetten, dat maakt het makkelijker zoeken :P

Succes!

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:16
Hoi Motrax,

Op andere PC's werken de USB sticks normaal.
Ik zal eens proberen de USB uit het apparatenbeheer te halen, zoals je voorstelde.
(Ik kan nu even niet rebooten)