Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Kaspersky start bij een gebruiker op, overigen error*

Pagina: 1
Acties:

• tomhuuuuu
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-01 01:16
Heb een systeempje (XPsp2) waar meerdere mensen met verschillende accounts op aanloggen. Mijn eigen account is altijd aangelogd/disconnected (fast user switching aan) omdat daar eea draait.

Nu is het vervelende dat als een ander aanlogt op het systeempje mijn virusscanner (Kaspersky, Anti-Virus Personal) opnieuw probeert op te starten. En na heftig ratelen komt ie dan ook met die melding dat het al opgestart is.

Kan ik het ergens instellen dat dit voor een bepaalde gebruiker wel of niet gebeurd? In ieder geval is het geen instellings optie in Kasperky. Heb ook al gekeken in msconfig, maar daar staan geen user startup instellingen.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 08:24
C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's\Opstarten

of ergens daar?

you had me at EHLO

• tomhuuuuu
Nee daar staat het niet tussen...dit had ik ook gecheckt :)

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-11 08:24
haha en in eh "default user" --> die is onzichtbaar-> even win aanpassen

you had me at EHLO

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Probleem met services wellicht? :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

De sleutel (KavPersonal50) verwijderen in:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
verwijderen, en een nieuwe sleutel genaamd KavPersonal50 (met als waarde "C:\Program Files\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus Personal\kav.exe" /minimize) toevoegen in
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
Dat zou moeten werken. :)

Signature

Verwijderd

Welke editie/versie/build van KAV draai je?

KAV 5 Pro/WS ondersteunen FUS, 5 Personal zal dit met MP3 doen welke op het moment in betafase is.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lijkt me dat dit meer met de configuratie van Kaspersky te maken heeft. Dit lijkt me namelijk een default setting, aangezien personal dit op mijn pc's ook standaard doet. In de KAV faq vind je http://www.kasperskylab.nl/FAQ/3122354.htm die dit gedrag uitlegt:
Bij een installatie van Kaspersky Anti-Virus onder Microsoft Windows XP Home of Microsoft Windows XP Professional edition zal in sommige gevallen Kaspersky Anti-Virus alleen zichtbaar zijn voor de gebruiker die aangelogd was tijdens de installatie van Kaspersky Anti-Virus. Overigens is Kaspersky Anti-Virus wel actief onder alle andere gebruikers, ook zij zijn dus gewoon beveiligd tegen computervirussen!
De oorzaak van het wegblijven van de dialoogvenster onder de andere gebruikers is het gebruiker van Snel naar andere gebruiker overschakelen (Fast User Switching). Indien u bij elke gebruiker Kaspersky Anti-Virus zichtbaar wil hebben dient u dit uit te schakelen. Klik hier voor meer informatie over het uitschakelen van deze optie.
Topic een tikje gegeven van Windows Operating Systems naar Software Algemeen, met een kleine titelfix:
[XP] Hoe beheer aut. gestarte progr. met meerdere gebruikers >[XP] Kaspersky start bij een gebruiker op, overigen error*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Op verzoek naar BV :)

SA > BV

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• tomhuuuuu
Kaspersky (ik versie 5.0.149) legt daar uit dat je Fast user switching uit moet zetten als oplossing, nou daar kan ik niks mee. Deze functionaliteit wil ik behouden.

Ik probeer het wel met die registry aanpassing...ik vroeg me wel af of ik de Kaspersky sleutel

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run

niet in de onderstaande folder

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce

kan doen?

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
Nee, nou ja: alleen als je Kaspersky alleen nog maar de eerstvolgende keer wil opstarten, en daarna niet weer. RunOnce is dus bedoeld voor het echt eenmalig laten uitvoeren van een programma bij opstarten.

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• tomhuuuuu
Bedankt voor de support, de oplossing van Pasta´s registry aanpassing werkt prima !!

• BoGhi
dat betekent dus wel dat de andere users zonder virusscanner draaien..

• tomhuuuuu
Lijkt me dus niet...anders had ik toch nooit die melding gehad. De virusscanner is dus sowiezo voor elke gebruiker actief. :?

• pasta

pasta

Ondertitel

Signature

• BoGhi
Die quote slaat echter op een normale situatie, en dat is na de registry-'hack' niet meer het geval. Door de startup naar de HKEY_CURRENT_USER te verplaatsen (dat is gewoon een soort snelkoppelilng naar HKEY_USERS\<de user die op dat moment aangemeld is> lijkt het mij dat KAV ook alleen nog maar voor die user opgestart wordt..

• tomhuuuuu
Dus niet want als ik nu handmatig in de nieuwe situatie KAV opstart geeft hij nog steeds de melding dat ie al opgestart is.

Lijkt me ook logisch, programma opgestart is opgestart, maakt niet uit welke registryfolder het komt. KAV zelf zal zich niet anders gedragen.

• pasta

pasta

Ondertitel

Wat BoGhi waarschijnlijk bedoelt is dat KAV niet zal opstarten nadat een ander account inlogt voor je primaire account. :)

Signature

Pagina: 1