Ik ben een oud PC'tje aan het inrichten voor vrienden maar loop tegen een heel raar probleem aan.
Het is een P3 550, ASUS P3B-F en een 3c905c-tx NIC.
Alles lijkt goed na de installatie van Win XP. Echter toen ik het internet op wou viel mijn LAN verbinding weg die ook vrij wel weer online kwam en weer weg viel. Net zo lang tot dat de pagina Timed-out was.
Dit gebeurde bij alle vormen van data verkeer. Ook als ik naar mijn andere PC in hetnetwerk browse gaat dit goed, maar als ik iets wil kopieren valt de verbinding weer weg.
De NIC had gewoon een IP adres gekregen van mijn DHCP en ik kan ook gewoon pagina's op het internet pingen. Hij geeft zelfs aan in de status balk van de Internet Explorer dat de pagina gevonden is, alleen hij kan hem niet laden.
Het volgende heb ik allemaal al geprobeerd:
Andere NIC - Zelfde probleem
Ander PCI slot - Zelfde probleem
Andere drivers - Zelfde probleem
Andere netwerkkabel - Zelfde probleem
Andere poort op mijn router - Zelfde probleem
WINXP SP2 geinstalleerd via CD - Zelfde probleem
Win98 ipv WinXp - Zelfde probleem
Heeft iemand een idee waar ik dit probleem moet zoeken en hoe ik het op kan lossen?
Het is een P3 550, ASUS P3B-F en een 3c905c-tx NIC.
Alles lijkt goed na de installatie van Win XP. Echter toen ik het internet op wou viel mijn LAN verbinding weg die ook vrij wel weer online kwam en weer weg viel. Net zo lang tot dat de pagina Timed-out was.
Dit gebeurde bij alle vormen van data verkeer. Ook als ik naar mijn andere PC in hetnetwerk browse gaat dit goed, maar als ik iets wil kopieren valt de verbinding weer weg.
De NIC had gewoon een IP adres gekregen van mijn DHCP en ik kan ook gewoon pagina's op het internet pingen. Hij geeft zelfs aan in de status balk van de Internet Explorer dat de pagina gevonden is, alleen hij kan hem niet laden.
Het volgende heb ik allemaal al geprobeerd:
Andere NIC - Zelfde probleem
Ander PCI slot - Zelfde probleem
Andere drivers - Zelfde probleem
Andere netwerkkabel - Zelfde probleem
Andere poort op mijn router - Zelfde probleem
WINXP SP2 geinstalleerd via CD - Zelfde probleem
Win98 ipv WinXp - Zelfde probleem
Heeft iemand een idee waar ik dit probleem moet zoeken en hoe ik het op kan lossen?