Hoi mensen,
Ik heb hier 2 pc's xp home en xp pro allebei uitgerust met SP2.
op pc 1 is een wanadoo internverbinding actief, wel vaag vind ik zodra ik de pc opstart en een internet pagina openen dat ik nog op verbinden moet drukken
.
Als ik kijk onder de optie van IE zie ik een(soort) dial verbinding met de naam wanadoo waar de inlog gegevens in staan. Deze staat aangevink op Kies een verbinding als er geen verbinding is.
als ik zeg nooit verbinding kiezen, dan kan ik gewoon niet internetten.
De aansluiting is zo.,
COM21--> PC1--->ISC--->PC2
Het moet worden
COM21 --> Belkin router--> pc1/pc2
maar die router wil geen verbinding maken met het netwerk.
de lampjes op de modem/ router branden naar mijn inziens goed.
ik kan met pc 1 - pc 2 pingen en visaversa.
ook de router is ping baar maar ik kan vanaf geen enkele pc het internet op ik heb alles geprobeert met instellingen van die router, tot zo ver dat ik in staat ben op een sweex lb00000021 te gaan kopen hier heb ik zelf goede ervaringen mee.
ik heb hier nu al zeker 6 uur aan besteed en nu kost het mij meer geld dan dit klusje opleverd. ik ben verplan gewoon een andere router te kopen mocht van de eigenaar.
maar ik wil graag weten waar door dit komt ?
en ja ik gebruik goede kabel
COM21--->Straight<--- belkin --->Straight<-- pc's
Internet
Wanadoo Cable met Com21 Modem
hebben de die-hard network tweakers een oplossing ?
Ik heb hier 2 pc's xp home en xp pro allebei uitgerust met SP2.
op pc 1 is een wanadoo internverbinding actief, wel vaag vind ik zodra ik de pc opstart en een internet pagina openen dat ik nog op verbinden moet drukken
Als ik kijk onder de optie van IE zie ik een(soort) dial verbinding met de naam wanadoo waar de inlog gegevens in staan. Deze staat aangevink op Kies een verbinding als er geen verbinding is.
als ik zeg nooit verbinding kiezen, dan kan ik gewoon niet internetten.
De aansluiting is zo.,
COM21--> PC1--->ISC--->PC2
Het moet worden
COM21 --> Belkin router--> pc1/pc2
maar die router wil geen verbinding maken met het netwerk.
de lampjes op de modem/ router branden naar mijn inziens goed.
ik kan met pc 1 - pc 2 pingen en visaversa.
ook de router is ping baar maar ik kan vanaf geen enkele pc het internet op ik heb alles geprobeert met instellingen van die router, tot zo ver dat ik in staat ben op een sweex lb00000021 te gaan kopen hier heb ik zelf goede ervaringen mee.
ik heb hier nu al zeker 6 uur aan besteed en nu kost het mij meer geld dan dit klusje opleverd. ik ben verplan gewoon een andere router te kopen mocht van de eigenaar.
maar ik wil graag weten waar door dit komt ?
en ja ik gebruik goede kabel
COM21--->Straight<--- belkin --->Straight<-- pc's
Internet
Wanadoo Cable met Com21 Modem
hebben de die-hard network tweakers een oplossing ?
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 13:24 ]