Toon posts:

[wanadoo] belkin router trouble ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Ik heb hier 2 pc's xp home en xp pro allebei uitgerust met SP2.
op pc 1 is een wanadoo internverbinding actief, wel vaag vind ik zodra ik de pc opstart en een internet pagina openen dat ik nog op verbinden moet drukken :S.

Als ik kijk onder de optie van IE zie ik een(soort) dial verbinding met de naam wanadoo waar de inlog gegevens in staan. Deze staat aangevink op Kies een verbinding als er geen verbinding is.

als ik zeg nooit verbinding kiezen, dan kan ik gewoon niet internetten.

De aansluiting is zo.,

COM21--> PC1--->ISC--->PC2

Het moet worden
COM21 --> Belkin router--> pc1/pc2

maar die router wil geen verbinding maken met het netwerk.
de lampjes op de modem/ router branden naar mijn inziens goed.

ik kan met pc 1 - pc 2 pingen en visaversa.
ook de router is ping baar maar ik kan vanaf geen enkele pc het internet op ik heb alles geprobeert met instellingen van die router, tot zo ver dat ik in staat ben op een sweex lb00000021 te gaan kopen hier heb ik zelf goede ervaringen mee.

ik heb hier nu al zeker 6 uur aan besteed en nu kost het mij meer geld dan dit klusje opleverd. ik ben verplan gewoon een andere router te kopen mocht van de eigenaar.

maar ik wil graag weten waar door dit komt ?

en ja ik gebruik goede kabel

COM21--->Straight<--- belkin --->Straight<-- pc's

Internet
Wanadoo Cable met Com21 Modem

hebben de die-hard network tweakers een oplossing ?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ga nu tegen mijn wil en geloof in heel stout zijn en dit topic veel te snel omhoog kicken maar dit heeft haast tweakers ..

help en vergeef mij
Modbreak:Als je snelle hulp wilt bel je de helpdesk maar ofzo :/
Je weet donders goed dat dit niet de bedoeling is, en toch doe je het.
Bij de volgende kick gaat je topic op slot.

[ Voor 40% gewijzigd door Koffie op 26-04-2005 22:31 ]

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 14:00
volgens mij moet je niet inbellen vanaf die pc maar vanaf de router...
de wanadoo verbinding m.a.w. verwijderen op de pc, en de router goed instellen..

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

Topicstarter
Evil_Homer schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:51:
volgens mij moet je niet inbellen vanaf die pc maar vanaf de router...
de wanadoo verbinding m.a.w. verwijderen op de pc, en de router goed instellen..
dankje wel maar eigelijk zo ver was ik al...

ik heb de verbinding op de pc verwijders ik kan bij de instelling van de router komen maar dan ip adres auto(was toch statisch of dynamic) dns instellen maakt niet uit.

bij mijn sweex kan ik gebruikers naam en W8W in voeren en hier kwam ik zo iets gelijk tegen @ PPoP daar alles ingevoert maar het helpt niet :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:55:
[...]

dankje wel maar eigelijk zo ver was ik al...

ik heb de verbinding op de pc verwijders ik kan bij de instelling van de router komen maar dan ip adres auto(was toch statisch of dynamic) dns instellen maakt niet uit.

bij mijn sweex kan ik gebruikers naam en W8W in voeren en hier kwam ik zo iets gelijk tegen @ PPoP daar alles ingevoert maar het helpt niet :(
Er zijn verschillende manieren om die verbindingen naar je ISP op te bouwen, PPoE PPTP L2TP en nog een paar. Kijk even heel goed na of je wel de juiste connectie opbouwt met je router :) Sowieso hoor je dan geen inlogspul meer te krijgen op je clients.

Overigens heeft het schoppen van een topic wat nog in de lijst staat weinig zin, de meesten zullen het alsnog wel zien hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
hoe haal ik percies dat inlog scherm weg :S
want ik vind het heel vaag zelf toen mijn router er tussen uit was.. , was het kabel in pc en lekker internetten

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 08:40:
hoe haal ik percies dat inlog scherm weg :S
want ik vind het heel vaag zelf toen mijn router er tussen uit was.. , was het kabel in pc en lekker internetten
Wélk inlogscherm, post een wat screenshots dan met wat je allemaal aan het doen bent :) Je bent namelijk erg warrig bezig :)

Verwijderd

Topicstarter
ok ...

ik heb geen screenshot want ik ben er nu niet.

maar ik leg het uit.

als je XP opstart en IE opend dan vraagt die om zo scherm verbinding waar je naam en wachtwoord staan ingevuld(net zoals bij oldschool telefoon dial in verbinding).

daar lijkt het namelijk verdacht veel op maar er is kabel :|

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Je moet wel in XP aangeven dat je internet via je Lan,
Het schermpje netwerkverbindingen, en dan de wizard nieuwe verbinding. Daar kan je precies aangeven hoe en wat :)

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
J2pc schreef op woensdag 27 april 2005 @ 10:29:
Je moet wel in XP aangeven dat je internet via je Lan,
Het schermpje netwerkverbindingen, en dan de wizard nieuwe verbinding. Daar kan je precies aangeven hoe en wat :)
ja dat verhaal dat ken ik heb ik gedaan. ook heb ik bij verbindingen gezet NOOIT EEN VERBINDING kiezen maar dan kom ik ok niet op WWW.

het lijkt wel of wanadoo via een of andere dial in verbinding wil.

stomme vraag DHCP van wanadoo zelf .. kreeg je tijdje gelede zo brief van moet dat geactiveerd worden op het modem 8-)

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Bij verbindingen in IE hoef je helemaal geen verbinding te hebben staan. Gewoon even 't knopje LAN-instellingen daaronder.

Ik heb zelf ook een routertje, en ik kan 'nooit een verbinding kiezen' (of wat dan ook daar bovenin) niet eens aanklikken :)

Dus gewoon al die verbinding wegknikkeren, en zorgen dat je lan-verbinding goed staat.

Als je in de status van je router kijkt. Heb je dan wel een verbinding? Je router moet namelijk (afhankelijk van je modem) of de verbinding opzetten, of alleen de verbinding doorgeven.

Ik heb hier 2 verschillende modem's gehad op de kabel. Een oudje, waar de router de verbinding maakte. En laatst kregen we een nieuwe, en die maakt zelf de verbinding. Even goed doorkijken wat je waar nu moet instellen. En desnoods gewoon even de helpdesk van je ISP bellen, om te vragen wat de preciese instellingen zijn. (protocol zoals ppoe etc.)

Hier ook wanadoo (pakket en modem weet ik niet precies. Is mijn verbinding niet. Woon hier alleen maar in). Maar de E-tech router krijgt gewoon automatisch een wan-ip van de modem. Het modem heeft dus zelf alle gegevens al ingebakken, en maakt zelf verbinding. (Obtain ip-adress automaticly).

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
ok ga ik allemaal even proberen..

• J2pc
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

en, gelukt?

Verwijderd

Topicstarter
helaas nog geen tijd gehad om te proberen maar ik ben bang dat het ergens anders aan ligt,
want een nieuwe e-tech router lukte de eigennaar ook niet.
(ik had de router mee gegevens en gezegd van probeer maar vast)

andere punten kijkn

vanaf de modem van casema loopt een STARIGHT kabel van pak en beet 10 meter naar de router..

die 10m zal toch niet te lang zijn?

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-05 16:39
dan kom ik me er ook maar even mee bemoeien :)

Zet de router ertussen, en wacht tot je een IP van de router krijgt.

Start internet explorer, niet op Verbinding maken klikken, maar annuleren. Extra -> Internet Opties. Bij verbindingen zet je het op Nooit een verbinding kiezen.

Nu log je in op de router door in te typen: http://(ip van router, dit kan je zien via start, uitvoeren, cmd(enter), ipconfig, dan is de gateway het ip van je router)

Connection Method: PPPoE
Username: c******@wanadoo (staat in dat inlogschermpje)
Password: staat in de brief die je gekregen heb bij oplevering

dan alles opslaan en resetten, dan zou het moeten werken :)

Verwijderd

Topicstarter
tha_bulldog schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 18:46:
dan kom ik me er ook maar even mee bemoeien :)

Zet de router ertussen, en wacht tot je een IP van de router krijgt.

Start internet explorer, niet op Verbinding maken klikken, maar annuleren. Extra -> Internet Opties. Bij verbindingen zet je het op Nooit een verbinding kiezen.

Nu log je in op de router door in te typen: http://(ip van router, dit kan je zien via start, uitvoeren, cmd(enter), ipconfig, dan is de gateway het ip van je router)

Connection Method: PPPoE
Username: c******@wanadoo (staat in dat inlogschermpje)
Password: staat in de brief die je gekregen heb bij oplevering

dan alles opslaan en resetten, dan zou het moeten werken :)
:o echt waar :P

dat heb ik gedaan bij die oude binnenkort kijken wat die bij die nieuwe doet,
btw maakt het uit dat in 1 pc 2 netwerk kaarten zitten er zat ICS op namelijk..
maar die 2de is niet aangesloten moet toch niet uitmaken?

• RadioAir
hmmz, als er ICS op zat heeft 1 van de 2 een vast IP adres...

controleer dat eens bij je netwerkinstellingen?

Verwijderd

Topicstarter
tha_bulldog schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 21:34:
hmmz, als er ICS op zat heeft 1 van de 2 een vast IP adres...

controleer dat eens bij je netwerkinstellingen?
heb echt alle TCP\IP opties al op automatisch gezet (verder staan er geen protecollenin)

• RadioAir
hmmz, dan staat dat dus goed...

kan je hier een screendump geven van wat er staat als je op je router ingelogd ben?

Verwijderd

Topicstarter
tha_bulldog schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 23:02:
hmmz, dan staat dat dus goed...

kan je hier een screendump geven van wat er staat als je op je router ingelogd ben?
helaas staat de router niet bij , mij maar bij een kennis ik ga proberen morgen langs te gaaan
Pagina: 1