[2003] Terminal services vergrendelt/witte schermen*

Pagina: 1
Acties:

• blerry
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:35
Ik heb 2 problemen namelijk dat als er een applicatie draait onder terminal services dat na 1 minuut zonder interactie het scherm op zwart gaat, dit lijkt op een screensaver als je de muis beweegt of toetsenbord gebruikt dan moet je opnieuw je wachtwoord intypen. De oplossing om dit uit te zetten heb ik op het internet niet kunnen vinden.

Tweede probleem is dat als men uit een applicatie gaat dan men dan terecht komt op een leeg scherm terwijl het de bedoeling is dat men terecht komt op de eigen desktop. Als men de terminal services sessie verbreekt het mooie balkje bovenin dan word de sessie verbroken alleen blijft de sessie in de status disconnected staan en na 1 minuut worde deze afgesloten, als men binnen 1 minuuut weer inlogd dan komt men weer op een leeg scherm terecht.

Zou iemand mij in de juiste richting kunnen wijzen voor de oplossing van deze problemen ? Ik vraag niet om een kant en klare oplossing om dat GOT geen helpdesk is.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Ik heb 2 problemen namelijk dat als er een applicatie draait onder terminal services dat na 1 minuut zonder interactie het scherm op zwart gaat, dit lijkt op een screensaver als je de muis beweegt of toetsenbord gebruikt dan moet je opnieuw je wachtwoord intypen. De oplossing om dit uit te zetten heb ik op het internet niet kunnen vinden.

Dit is een policy instelling en je kunt de screensaver uit zetten

Tweede probleem is dat als men uit een applicatie gaat dan men dan terecht komt op een leeg scherm terwijl het de bedoeling is dat men terecht komt op de eigen desktop. Als men de terminal services sessie verbreekt het mooie balkje bovenin dan word de sessie verbroken alleen blijft de sessie in de status disconnected staan en na 1 minuut worde deze afgesloten, als men binnen 1 minuuut weer inlogd dan komt men weer op een leeg scherm terecht.

Moet je je RDP/TCP eigenschappen aanpassen

Zou iemand mij in de juiste richting kunnen wijzen voor de oplossing van deze problemen ? Ik vraag niet om een kant en klare oplossing om dat GOT geen helpdesk is.

Inderdaad met SEARCH was je een heel eind gekomen :+

• blerry
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:35
Ik ga het onderzoeken al heb ik deze twee antwoorden ook al bekeken alleen zal ik toch iets over het hoofd hebben gezien.

In iedergeval bedankt voor de reactie

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat heb je allemaal al geprobeerd blerry? Zoals mutsje al terecht opmerkt is het hier op GoT de bedoeling dat je zelf wat onderzoek doet voordat je een topic opent, en hier vermeldt wat je al hebt gevonden. Lijkt me ook logisch om even de policies na te lopen, want waarschijnlijk zit daar de bron van de meeste problemen. Lees ook Algemene gedragsregels (Netiquette) even goed door. Daar staat dat allemaal vrij nauwkeurig in. Heb je dit alleen bij een specifieke app of bij alle? En hoe is die app in ts opgezet? Hebben users ook nog een desktop of is deze app het enige wat ze zien? Draait die app ook fullscreen?

Ik pas even de topictitel aan zodat je OS vooraan tussen blokhaken staat, en deze het probleem iets nauwkeuriger beschrijft:
Terminal services problemen Windows 2003 > [2003] Terminal services vergrendelt/witte schermen*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters