Toon posts:

Outlook 2000 stuurt bijlagen niet mee

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Sinds enige tijd verstuurt outlook 2000 wel de emails, maar stuurt de bijlagen niet meer mee. In de map verzonden items staan de bijlagen keurig vermeld bij de mails, verstuurd zijn ze dus niet.
Eerst had ik Norton Antivirus in combinatie met Windows firewall, alles werkte goed. Toen ging ik over op xs4all en kreeg daar McAfee. Dat ging ook maanden goed....totdat:
Bij sommige ontvangers de bijlagen niet meer binnen kwamen. Later bij iedereen.

Systeem: msi kt4av, amd 2600 XP+, 512 Mb Ram, Maxtor 60 gig hdd, nVidia geforce FX 5200 128Mb, Alle drivers laatste versie..
Software: Win XP sp2, alle updates, Ms Office 2k standaard, McAfee Antivirus en personal firewall laatste versies via xs4all, Dragon Naturally Speaking Preferred XP, Nero 6 oem laatste update.

Wat heb ik gedaan:
*met internetprovider verbindingen gechecked: alles bij xs4all in orde.
*een aantal ontvangers heb ik een bijlage gestuurd vanaf de webmail van xs4all, deze komen aan.
*geëxperimenteerd met instellingen virusscan: uitgaande e-mailscan uit, alles uit. Maakt niets uit.
*geëxperimenteerd met firewall aan/uit. Gecontroleerd of Win Firewall uit stond: nee Sp2 had 'm weer aangezet. Ik deze uitgeschakeld: geen verschil. Ook Mc Afee firewall eraf: geen verschl, nieuwe installatie: geen verschil.
*Virusscanner opnieuw geïnstalleerd, updates gezocht. Lijkt niet uit te maken.
*Harware laten testen: videokaart niet helemaal lekker, vervangen door geforce fx 5200: maakt voor mail niets uit.
*Thunderbird geïnstalleerd, werkt perfect.
*Win XP opnieuw geïnstallerd nadat ik C:\ opnieuw geformatteerd heb. In het begin kon ik bijlagen versturen, later niet meer, de mailtjes zelf komen wél aan.
*Mail nu weer met Thunderbird

Dat outlook 2k de bijlagen niet meestuurt:
*Kent iemand dit probleem?
*Kan er sprake zijn van 'tegenwerkende 'software en of hardware'?
*Kan het te maken hebben met McAFee's virusscan of firewall?

Graag uw reactie.
Groet,
Erik van Poppel