[DVD brander aanschaf] NEC of ASUS

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

• NEK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-03 15:57
Beste,

Ik zit in dubio qua keuze tussen NEC ((ND-3520 16x (Dual-layer)) en de ASUS (DRW-1608P).
Van de asus vind ik slechts 2 topics en van de nec meerdere, maar ik hoor ook dat de NEC er luidruchtig is. Ik wil er voornamelijk data opzetten zoals foto's en word-documenten.

Alvast bedankt

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
zie in je specs dat je SATA hebt misschien is deze SATA brander van Plextor dan een leuke keuze voor je. Hij is alleen nog beetje moeilijk aan te komen maar als je even alle winkels in de pricewatch doorzoekt kom je er denk ik wel uit.

NEC en Plextor zijn overigens de meer gewilde DVD brander merken op het moment.

Ik weet alleen niet welke het beste overweg kan met veel kleine bestanden zoals foto's en kleine documenten zoals jij wil. Kan goed zijn dat deze juist meer gewild zijn voor het goed omgaan met grote films en muziek albums.
Even een kwestie van wat review/benchmark comparisions zoeken. Misschien dat hier een mede GoT nog wel met een mooie link op de proppen komt.

- Mijn PC -

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Misschien moet je ook eens kijken naar een LG 4163B. Die is kwalitatief vergelijkbaar met de beste branders op dit moment, maar ondersteunt ook dvd-ram (en is nog goedkoop ook).
Een dvd-ram kun je 100.000 keer beschrijven, en dat is een factor honderd (!) vergeleken met gewone +rw of -rw. Ik heb nooit vertrouwen gehad in herschrijfbare media, maar dvd-ram voelt eindelijk betrouwbaar aan. Je kunt ze gewoon als verwisselbare schijf gebruiken.

Wat kwaliteit betreft: ik heb een NEC 3500 (die kwalitatief nog vaak wordt geprefereerd t.o.v. 3520), een BenQ 1620 en dus de LG 4163 (plus nog een Plextor en een Philips in de kast liggen), en ik test alles wat ik brand. De LG is sneller dan elke andere brander en met goede media ook zeker zo goed.

Als je kijkt op cdfreaks.com, zie je dat veel brandfanaten de BenQ preferen (is ook een optie...), maar inmiddels vaak ook een LG hebben.

Dit topic is gesloten.