Toon posts:

Off-topic regen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat Bill Gates zelf ook moderatiepunten had. Zowel http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1290454 als http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1290469 zijn Off Topic gemodereerd.
edit:
en daarna zelfs -1 Troll en -1 Flamebait!

Lijkt me geen onlogische reactie om twee besturingssystemen die allebei in dezelfde week een 64-bit versie lanceren te vergelijken zoal ik dat deed in beide draadjes.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
http://www.tweakers.net/r...ting&ParentID=1290454 staat op score -1
Je reduceert het hele ontwikkelingsbeleid en de technische problemen bij de uitvoering hiervan van twee ernorme bedrijven, tot een simpele rivaliteit tussen "Steve" en "Bill". Dit op basis van een vermoeden ("ik vermoed" is hier zonder T trouwens), dat je niet kan onderbouwen. Ondanks je latere nfi-edit, wek je wel die indruk.

http://www.tweakers.net/r...ting&ParentID=1290469 staat op score 0
Je haalt een gedeeltelijk Nederlands sprekende Steve Jobs aan, eerst uit 2004, later 2005, die vervolgens in zijn eigen taal (coping) onzin uitkraamt:
"Het gaat goed met Apple! Microsoft is coping us again!" (jouw "quote"). "aankondigd" moet echt met een T.
De link verwijst slechts naar een search invulscherm. Wat bedoel je precies?

Mijn indruk is, dat beide postings nogal snel en onzorgvuldig zijn gemaakt. Verder dragen ze, volgens mij dan, niets bij aan de discussie. Een 0 (NUL) waardering dus, wat mij betreft. Dat je een "flaimbait" oproept in een MS-APPLE vergelijking, is misschien niet opzettelijk, maar wel begrijpelijk. Een moderatieverschil van 1 puntje is geen powermod waard, daar moet je gewoon mee leren leven.

[ Voor 5% gewijzigd door Toff op 27-04-2005 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, OK, kan ik mee leven.
Het "invulschermpje" is een Link naar een pagina, waar levensgroot keynote 2005 op staat. Als je klikt op "watch now" krijg je wel gegelijk een filmpje van de keynote te zien.
Misschien is de search balk eronder net iets te verwarrend? :?

Ik begrijp in ieder geval beter wat er is gebeurd. Helaas heb ik nog steeds het gevoel dat verwijzen naar rivaliteit tussen de grootste man achter een groot software bedrijf en de grootste man achter een ander groot software bedrijf niks niews is.

Ik zal ze echter voortaan niet meer bij Tweakers posten.

*braboit heeft geleerd dat argumenten technische feiten moeten bevatten.

edit:
Ik heb beide topics maar aangepast. Als de mods besluiten dat het niks toevoegt moet het daar niet zo blijven staan.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Even voor de duidelijkheid: ik ben een gewone tweaker hoor. Ik ben geen powermoderator ofzo en mijn mening is net zoveel waard als die vam jou! Daar je aangaf, de gegeven moderaties niet te begrijpen en er niet op je post gereageerd werd door anderen, heb ik geprobeerd om duidelijk te maken, hoe ze op een willekeurige andere tweaker over kwamen. Dit in de hoop dat je ervan zou leren, al was het maar door er zelf eens met andere ogen naar te kijken.

Je eigen opmerking hierboven, vat het probleem misschien nog het beste samen: "Helaas heb ik nog steeds het gevoel dat verwijzen naar rivaliteit tussen de grootste man achter een groot software bedrijf en de grootste man achter een ander groot software bedrijf niks niews is." Als het niks nieuws is, is het meestal ook niet de moeite waard om te posten.
Er hoeven echter ook niet altijd "technische feiten" aangedragen te worden, maar als je enige onderbouwing meegeeft aan wat je beweert, krijg je van je medetweakertjes toch al snel +1 of +2.

Ik kijk uit naar je volgende bijdragen!

BTW, die Applelink geeft bij mij geen klikbaar "watch now". Ligt misschien aan mijn browser(instellingen) (IE) of aan het feit, dat ik op deze PC geen Quicktime heb. Mogelijk werkt het bij anderen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Misschien een zeldzaam voorbeeld van een hele late posting maarruh....

Kijk, een schoolvoorbeeld van een ongewenste troll is in de verkeerde keuken bezig zijn. In Intel-topics over AMD praten, Ati-topics voorzien van nVidia en in Linux doorouwehoeren over OSX .. en dus in Appletopics over windows of vice versa.

Indien je in een topic de poging waagt om het andere bedrijf met hetzelfde raakvlak te gebruiken, zorg er dan ook voor dat het iig ontopic is, hoe moeilijk of obvious dat ook lijkt. Zodra je je ontopcispoor gevonden heb, dan heb je enige extra sappige details te posten,. noem het technische data. Want het alternatief is dat je in een Windowstopic iets over Apple blaat waar iemand die op Windows info zoekt geheel geen info vind. Dan krijg je in de betere gevallen een 0-offtopic of een -1 troll, want dat is het feitelijk wel.

Betreffende de 2 postingen, IMHO voegen ze zelfs al zouden ze ontopic zijn niet zo gek veel toe.