8" Hami TFT knippert wat

Pagina: 1
Acties:

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 18:18
Hopelijk weet iemand meer over TFT's dan ik. ;)

Ik heb laatst een Hami 8" TFT scherm binnengekregen die ik wil gaan gebruiken in een DIY projector. Ik heb al een 7" Lilliput, maar die stoort wanneer hij op VGA is aangesloten. Deze heb ik dus als vervanging, alleen deze heeft ook een probleempje.

Hij knippert zo nu en dan, als ie een tijdje heeft aangestaan. Het hele scherm wordt heel ff (0,1s?)donkerder, heel onregelmatig, om de paar seconden, soms tien seconden. Hij is aangesloten over VGA op de 2e uitgang van mijn radeon 9500, met een DVI convertor. Verder is het beeld ook een beetje trillerig als je goed bekijkt. Ik heb al veel auto-adjusts gedaan en met de phase en clock gespeeld, maar dat helpt niet echt.

Is dit een bekend probleem? Ligt het aan de backlight? Hopelijk wel, want de backlight heb ik voor mijn toepassing niet nodig.

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
Ik denk dat het de backlight inverter is, dat is het apparaat wat je backlight verlichting aanstuurt.
maar ja ik ben ook maar een leek op dit gebied, suc6 ermee!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Heeft ie het probleem ook als ie video over S-VHS of composite krijgt ?

• Initial G
goede vraag, dat moet ik testen.

Ik heb het idee dat ie het nu niet meer doet, na een aantal auto-adjusts en nu 800x600 @70Hz ipv 60Hz. Misschien toch de controller...

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Ik zou het ook eerder in de aansturing zoeken gezien jouw beschrijving van het probleem. Om zeker te zijn beter even dvd speler of video ofzo aanhangen.

[ Voor 15% gewijzigd door under-world op 26-04-2005 12:20 ]

• Initial G
Het vorige schermpje had ook al zo'n vaag probleem. Ik begin serieus te vermoeden dat er een beetje veel EM velden in mijn kamertje lopen. Als je ziet hoeveel verschillende apparaten ik hier heb...
Pagina: 1