Route`s netwerk kaart aangeven

Pagina: 1
Acties:

• DarkFire
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 15:23
Hallo Allemaal,

ik heb een probleem namelijk het volgende.

Bij ons in het bedrijf staat een webserver die rechtstreeks verbonden is aan het internet, deze zit ook rechtstreeks via een andere nic aan de database server, nou zoek ik een manier om de computers (windows 2000 en windows 2000 server) te vertellen welke netwerk kaart ze moeten gebruiken voor welke ip groep op dit moment heb ik namelijk een ping van 10ms terwijl er maar 2 meter kabel tussen zit.

Plaatje van het netwerk:
Afbeeldingslocatie: http://webspace.darkfire.nl/netwerk.jpg

Dus kan iemand mij vertellen hoe ik de beide computers het beste kan instellen, de webserver en de database server hebben beide 2 nics, met 2 verschillende ip address ranges
namelijk 192.168.0.-
en de tussenkabel 192.168.5.-

Vraag me niet waarom ze beide niet achter de firewall zitten want dit is gewoon niet mogelijk.

Verwijderd

Dat doen ze automatisch al goed. Ze vinden elkaar nu toch ook al? En een snelheid van 10ms is normaal.

• DarkFire
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-04 15:23
ze vinden elkaar nu wel alleen vind ik 10ms wat hoog. tevens krijg ik er momenteel ook geen data meer door :/

Verwijderd

Dan moet je iets gaan doen aan je netwerkkaarten en bekabeling. Dit heeft niets met routes te maken.

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 22:31

Valkyre

Kitesurf FTW!

heb je wel mappen gedeelt? of eventueel de firewall goed staan?

iRacing Profiel

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-05 14:00
Dark-Fire schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:25:
ze vinden elkaar nu wel alleen vind ik 10ms wat hoog. tevens krijg ik er momenteel ook geen data meer door :/
komt het niet gewoon door dat je nu met een ring in je netwerk zit..
Is het niet beter zo:

Wan --> Firewall --> Router --> Switch --> Client
Op die manier behoudt je een goede ster-topologie.
(Correct me if i'm wrong :) )

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:54

franssie

Save the albatross

in DB server gateway opnemen van firewall, in WWW server die van router?

[ Voor 120% gewijzigd door franssie op 26-04-2005 16:01 . Reden: kan niet lezen en typen tegelijkertijd :S ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Doe anders eens een traceroute, kijk hoe dat verkeer loopt. Dan zie je ook gelijk of het verkeer door de firewall heen gaat ja/nee.

Normaal gesproken zou het gewoon automatisch goed moeten gaan als de ranges verschillen tussen de beide netwerkkaarten namelijk, zoals JSS al zei :)
Pagina: 1