[PHP] Formulier ,$_POST blijft leeg?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vorige week begonnen met een forum te schrijven special gebouwd voor 1 website, en ik ben niet echt tegen problemen aan gelopen, tot nu dus. Voor het inloggen maar ik gebruik van een formuliertje, vervolgens haal ik via een function de $_POST leeg.

Maar na de eerste keer testen bleek het niet te werken, vervolgens ben ik gaan zoeken naar een fout maar heb niks kunnen vinden. Dus ik heb een "print_r($_POST);" neergezet op de pagina na het formulier, en tot mijn verbazing bleef deze helemaal leeg, dus ik vermoed dat iets foutzit in het formulier zelf maar ik heb geen idee wat.

Dit formuliertje staat in een "skin" functie die word opgeroepen vanaf de login pagina, simpel opgeroepen via:

PHP:
1
$print->add_output( $skin->login_tekst() );

En zie hier de functie voor het formulier:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
function login_tekst(){
    global $functions;

return '
            <td width="75%" valign="top"><font face="Tahoma" size="2"><br>Please fill in your username and password below<br><br></font>
                <form action="'.$functions->get_url().'act=login&type=01" method="POST">
                <table><tr><td>
                <font face="Tahoma" size="2">Username: &nbsp; </font></td><td> <input type="tekst" name="username"><br> </font></td></tr>
                <tr><td valign="top"><font face="Tahoma" size="2"> Password: &nbsp; </font></td><td> <input type="password" name="password"></td></tr>
                <tr><td colspan="2"><input type="hidden" name="check" value="1"><input type="submit" name="submit" value="Submit"></td></tr>
                </table></form>
            </td></tr>';
    }

Alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Op die pagina waar je naartoe post staat echt alleen maar print_r($_POST); ? Zit hij niet toevallig in dat zelfde script in een functie en ben je een global vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-02 08:56

esf

$_POST is een superglobal en hoeft niet met global gedefinieerd te worden..

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al in de broncode gekeken of de form-action wel klopt? Anders gezegd: gaat het formulier wel naar de pagina waar je de print_r op hebt staan?

Is een form-name eigenlijk niet per se nodig?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Na het submitten komt het formulier uit op de pagina waar die heen hoort te gaan, dit heb ik ook gecontroleerd via de bron.

En naar mijn weten is een form name niet perse noodzakelijk, ik heb het ook al met een naam geprobeerd.

Edit:

dit is simpelweg de output van de print_r:
Array ( )

En dit van var_dump:
array(0) { }

(Met $_POST natuurlijk)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat formulier even hier getest maar het werkt gewoon goed, denk toch dat het aan je PHP code ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:54:
Ik heb dat formulier even hier getest maar het werkt gewoon goed, denk toch dat het aan je PHP code ligt.
Bedankt voor het testen...dan zal ik nog wel even gaan spitten in de code.

Edit:
Er zal blijkbaar wat fout in the "action" , dus terwijl hij wel op de goede pagina uitkwam werd de $_POST niet meegegeven. Ik ga de action anders formuleren nu.

Bedankt voor de reacties!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 12:03 . Reden: Oplossing gevonden xD ]

Pagina: 1