Toon posts:

dete button probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Titel: delete button probleem

Dit heb ik nu:
<input name="submit" type="submit" value="delete" onClick="delete * from pks.tbl_order where pks.tbl_order.order_id=&pks.tbl_order.order_id">

Het gaat hier om een webwinkel.
Als mensen iets kopen, dan wordt daar een order van gemaakt, als de orders zijn afgehandels krijgen ze de status close. Het probleem is nu ik heb nu al meer dan 300 orders die gesloten zijn en die worden allemaal weer gegeven, nu wil ik ze dus regel per regel verwijderen met behulp van een button

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 11:23 . Reden: typ fout ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ehm, waarom heb je in je onclick handler SQL staan? Als je SQL wilt uitvoeren moet je dat op je server doen, niet bij de client

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:38
<input name="submit" type="submit" value="delete" onClick="delete * from pks.tbl_order where pks.tbl_order.order_id=&pks.tbl_order.order_id"> :?

Dit kan echt niet...
Welke taal gebruik je?

Roomba E5 te koop

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:52
Ik vraag me zowiezo af waarom je orders wilt verwijderen.... Zelfs als ze afgesloten zijn....

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Het is in asp gemaakt, maar volgensmij zit ik een beetje te kloten, noormaal werk ik nooit met databases, maar ik zat hier een beetje rond te neuzen en dacht misschien lukt het me wel.

Ik snap ook niet waarom die orders verwijderd moeten worden, ze kunnen namelijk altijd van pas komen

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
kan je dan niet beter je sql aanpassen zodat afgesloten orders _NIET_ weer gegeven worden?

historische gegevens verwijderen, zelfs bij een webshop, is niet echt iets waar de belastingdienst blij mee zal zijn.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:21:
Als mensen iets kopen, dan wordt daar een order van gemaakt, als de orders zijn afgehandels krijgen ze de status close. Het probleem is nu ik heb nu al meer dan 300 orders die gesloten zijn en die worden allemaal weer gegeven, nu wil ik ze dus regel per regel verwijderen met behulp van een button
Waarom maak je het niet gewoon zo dat gesloten orders niet weergeven worden, en kan je ze later eventueel via een interface zoals bijvoorbeeld phpmyadmin verwijrderen al dat echt nodig is.

Edit: Net iets te laat...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 11:32 . Reden: Net iets te laat... ]

Verwijderd

Topicstarter
er is al een beheer interface waarbij je de open en de gesloten appart ziet, maar nu moet in de pagina van de gesloten orders achter elke regel ofzo iets een button of iets dergelijks komen dat je deze kan verwijderen

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-04 19:47
Zeg, wat doet
code:
1
2
onClick="delete * from pks.tbl_order 
where pks.tbl_order.order_id=&pks.tbl_order.order_id"
eigenlijk?

Verwijderd deze vreemde querie alle orders die een tbl_order.order_id van "&pks.tbl_order.order_id" hebben? ;)

stp - PSN ID: stp_4

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:38
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:31:
Ik snap ook niet waarom die orders verwijderd moeten worden, ze kunnen namelijk altijd van pas komen
Tsja..

Je wil orders verwijderen, je weet niet waarom en je hebt ook geen verstand van databases (en html en asp ook niet zo te zien). Ik denk dat het nog lastig wordt.. Misschien moet je eerst maar eens een ASP tutorial doornemen ofzo.

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Topicstarter
stp_4 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 11:51:
Zeg, wat doet
code:
1
2
onClick="delete * from pks.tbl_order 
where pks.tbl_order.order_id=&pks.tbl_order.order_id"
eigenlijk?

Verwijderd deze vreemde querie alle orders die een tbl_order.order_id van "&pks.tbl_order.order_id" hebben? ;)
Er wordt ale een lijst weergegeven van gesloten orders en elke order die wordt weer gegeven moet ik appart kunnen deleten

Ik kan jullie wel de hele code geven

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hallo witsel, en welkom op GoT. :)

Helaas voldoet je topic niet aan een aantal regels die we hier in Programming & Webscripting hebben opgesteld voor een topic. Zo kan ik niet uit je topicstart afleiden wat nou eigenlijk exact je probleem is, zie ik nergens concrete code, of zelfs maar een programmeertaal. Je dropt zegmaar een probleem met zo weinig mogelijk moeite, en verwacht dan dat anderen het voor je gaan oplossen, en dat is dus niet de bedoeling. :)

Om de zaken op dit forum wat prettiger te laten gaan, zijn er een paar FAQs opgesteld. P&W FAQ - De "quickstart" vertelt je duidelijk waaraan een topicstart moet voldoen, en *** Over topictitels in P&W - lezen voor topic openen!!! *** vertelt je wat over de eisen aan topictitels hier in Programming & Webscripting. Bovendien staan er nog heel wat algemene dingen in P&W FAQ - Het FAQ/Beleid topic. :)

Ik doe nu je topic op slot. Je bent vrij om een nieuw topic te openen, maar hou je daarbij dan wel aan de genoemde FAQs. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.