[Indd / Word] Indesign layout naar Word oid?

Pagina: 1
Acties:

• Xboty
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-05 16:57
Ik heb voor het bedrijf hier een nieuwe layout voor het briefpapier ontworpen, nu gaat dit gedrukt worden, dus voor brieven enzo is er niks aan de hand. Maar, men wil ook de mogelijkheid hebben om digitale documenten (pdf) te kunnen versturen met dezelfde opmaak.

Voorheen werd alles altijd in word getypt, en vervolgens als postscript geprint naar een speciale map op de server, waar het automatisch word omgezet naar een pdf bestand. Het zou erg mooi zijn als dit zo kon blijven, ik heb al verschillende dingen geprobeerd om de layout om te zetten naar word, zoals bijvoorbeeld exporteren naar eps, omzetten naar jpeg, en dan als achtergrond in word te zetten (via: Indesign document saven als picture! ) , dat werkt, maar als je dan vervolgens gaat printen, is alles ineens heel wazig, en dat ziet er natuurlijk niet uit. Een collega van me stelde voor om iedereen in indesign z'n brieven te gaan laten typen, maar dat is voor mij geen optie (licentie kosten, gebruikersgemak)

Is er iemand die al eens tegen dit probleem is aangelopen? en /of een andere oplossing voor mijn probleem weet?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:07
En als je image quality in de JPG export settings op maximum zet?

Motor onderhoud bijhouden

• Xboty
Ik heb hem nu op 300 dpi, save for web op de maximale kwaliteit gezet en dat scheelt inderdaad al een heel stuk.

In ieder geval is de tekst nu ook goed leesbaar na het afdrukken vanuit word

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:07
Dat scheelt he ;) Maar is het resultaat dus nu naar wens?

Motor onderhoud bijhouden

• Xboty
Nog niet helemaal, maar ik kom er nu wel uit, beetje met de instellingen spelen enzo..

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:57
Ik weet niet in hoeverre het ontwerp vector-based danwel bitmapped is, maar in het eerste geval kan je logo en aanverwanten exporteren naar EMF (let op, niet WMF, da's bagger). Dan blijft het een vectorformaat (alleen niet zo mooi als eps...). Overigens kan je gewoon een eps als achtergrond nemen, alleen zie je in Word nix tot je print (mits op een Postscript printer!) of omzet naar PDF. Hier doen we dat ook regelmatig met een EPS van een barcode, gaat altijd prima, ookal zie je een leeg frame met een waarschuwing in Word staan.
Probeer maar eens! Vergeet alleen niet dat de EPS zonder preview moet zijn (Word vertikt het anders bij mij, of je krijgt de brakke preview als achtergrond) en bij printen moet de achtergrond meegeprint (standaard staat dit uit).

[ Voor 17% gewijzigd door Savantas op 26-04-2005 15:53 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pagina: 1