Toon posts:

Bestaand doc WYSIWYG omzetten naar XSL-FO

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik ben op zoek naar een tooltje waarmee ik een bestaand formulier (zeg een word, tiff of PDF file) kan inlezen en wysiwyg kaders kan definieren waar mijn XML moet komen.
Doel is dan om deze template te mergen met XML van een gebruikerssessie en dit te publiceren naar een downloadable PDF...

Ja, ik wil veel :P

VB

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

En leg dat nog eens beter uit in meer dan 2 zinnen ;)

PW is meer bedoeld van het zelfbouwen en indien je er dan niet uitkomt naar de button "new topic" grijpt :P

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
* PolarBear mompelt iets over script requests...

En daarnaast, wat wil je nu precies? Wat voor taal, welk doel? etc etc...

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-04 10:49
Ik weet (helaas precies wat je bedoeld).
Je wil van een bestaand document een xsl-fo template maken.

Voor de niet weters, xsl is een script taal om data mee te veranderen en met xsl-fo kan je data (xml) samen met een parser omzetten in PDF en RTF en zelfs .doc bestanden mee maken.

Een jaar geleden bestond de tool die je zoekt nog niet, mischien nu wel, ik ben er in ieder geval geinteresseerd in.

Gewoon simpel beginnen met een document en die dan maar uitbouwen in xsl-fo, veel succes ermee zo moeilijk is het niet (3 halve weken werk van een collega geloof ik met een weekje vooronderzoek) voor een document (5 soorten pagina's)

Verwijderd

Topicstarter
tnx all,

probleem is dat ik minimaal 50 forms in een periode van 3 maanden online moet krijgen... EN die docs moeten ook precies gelijk zijn aan een hardcopy formulier zodat het door dezelfde scanstraat heen moet...

VB

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-04 10:49
Misschien een beetje vaag, maar het werkt in een korte tijd
Ga via word naar bestand opslaan als html. Met de code die hij daarme genereerd zou je dus html code kunnen maken die heeeel erg om je orginele document lijkt(inclusief code voor pagina einde etc).
Dit is een oplossing die we uiteindelijk niet hebben gebruikt maar het is zeker een werkbare optie.

Verwijderd

XSL:FO is Formatting Objects en is gewoon XML. Je kan dus gewoon een WYSIWYG XML editor gebruiken; Xopus (IE, duur) of Bitfluxeditor (Gecko, gratis). Definieer een css bestand schrijf voor Bitfluxeditor een Relax NG specificatie en je bent klaar.
Bovendien moet je zelf zoeken...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zie P&W FAQ - Scriptrequests. Vragen naar scripts of programma's is niet toegestaan in Programming & Webscripting. Het gaat hier over het zelf programmeren van applicaties, en daar is hier geen sprake van, en daarom doe ik je topic op slot. :)

Als je een nieuw topic wil openen, dan kan dat in Software Algemeen, maar daar verwachten ze ook wat meer inzet van een topicstart. Je zou kunnen vertellen welke software je al gevonden hebt, en waarom die niet goed was, enzovoort. In deze vorm gaat dit topic ook in SA op slot, en daarom kies ik hier dan ook voor een slotje. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.