Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aerogate 2 vraagje

Pagina: 1
Acties:

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 11:26

racoon

mooowwww

Topicstarter
Ik heb de search gebruikt maar niks kunnen vinden, vandaar dit nieuwe topic

Ik heb sinds gisteren de aerogate 2 in mijn pc zitten, heb alle fans (5 stuks) aangesloten.

Echter als ik de pc aanzet begint hij te piepen en dit houd niet op, tenzij ik op een van de knopjes druk, de kleur blijft rood knipperen, als ik op de color knop druk komt er geen andere kleur en op het display blijft de OFF maar knipperen, iemand enig idee wat hier fout gaat?

[ Voor 10% gewijzigd door racoon op 26-04-2005 10:52 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
5 fans op een aerogate 2? Lijkt me knap, het ding heeft 4 aansluitingen...

anyway, check ff met de handleiding of je alles goed hebt aangesloten en ga anders met het ding ff terug naar de winkel om een nieuwe te halen...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Verwijderd

je hebt geen temp sensors aangesloten.
Als je er daar eentje van aansluit is het piepen over.

Dat OFF kan komen door een fan zonder rpm draadje.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-11 11:26

racoon

mooowwww

Topicstarter
ik heb hem volgens de handleiding aangesloten, ik heb dat ding al een poosje thuis dus terug naar de winkel lukt niet meer

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Verwijderd

heb je er ook temp sensors op aangesloten???

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:20
Ik heb hem ook , en ik had het ook de eerste keer ,je moet ook alle bijgelverde temp sensors aansluiten :)

Heb je dat gedaan .?

/Spuit 11

[ Voor 5% gewijzigd door Galaxis op 26-04-2005 13:27 ]

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Galaxis schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 13:27:
Ik heb hem ook , en ik had het ook de eerste keer ,je moet ook alle bijgelverde temp sensors aansluiten :)

Heb je dat gedaan .?

/Spuit 11
Het gaat niet om de sensors.
Het piepen wat blijft doorgaan is er alleen als het kabeltje van de cpu aansluiting geen toerental doorkrijgt.
Dus even kijken of dat draadje goed is aangesloten, anders misschien hier een andere fan op aansluiten die wel goed het rpm signaal doorgeeft.

Verwijderd

Dan hoor je die BIOS-piep toch?
Dat is gemakkelijk uit te schakelen en de bios..

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 14:48:
Dan hoor je die BIOS-piep toch?
Dat is gemakkelijk uit te schakelen en de bios..
Nee, dat is van de BIOS niet de aerogate.

je hebt wss een fan zonder RPM draadje aangesloten, dan waarschuwt hij dat er een fan stil staat.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:03

Meneer aard

Porsche rulez!

noksiejus schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:42:
[...]

Nee, dat is van de BIOS niet de aerogate.

je hebt wss een fan zonder RPM draadje aangesloten, dan waarschuwt hij dat er een fan stil staat.
Dus als wij het goed begrijpen is het niet de aerogate II maar de bios, gewoon hold on all error`s uit zetten, dan zal het wel goed moeten zijn.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:20
Oke oke , om alle onzin de wereld uit te helpen heb ik het even getest.

Alle sensors moeten er in zitten , anders piep piep piep uit de airogate.

Nu heb je ook een aansluiting op je aerogate genaamd CPU , stop daar een willekeurige fan in met RPM uitlezen ( gele draadje ) , zit die er niet in dan doet de aerogate wederom piep piep piep en dat heeft dus niks met de bios te maken :)

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 15:12

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik heb ook die aerogateII Ik gebruik em nu alleen nog als temp-sensor ding. Want hij kan geen fans constand onder de 2000rpm houden. HIj gaat dan piepen en harder draaien. Doe jezelf een lol en wip met een platte schroevendraaier die vreselijke speaker eraf. Doe dit wel voorzichtig! hij gaat niet stuk maar als je het erg lomp doet wel!

Asus Zenbook i7 256gb

Verwijderd

way to go galaxis. Eindelijk duidelijkheid.
Die hele aerogate 2 is trouwens waardeloos, hij kan veel 80mm fans niet behoorlijk op lage toerentallen krijgen of houden, 2 coolermaster of thermatk eye fans aan 1 poort ging bij mij helemaal mis, dan kan ie niks meer regelen en ook niet van 1 fan de rpm uitlezen om een of andere reden (1 rpm draadje aan de aerogate, 2 rode en zwarte draadjes eraan).

Ik heb nu 3 standen schakelaar die schakelen tussen 0V, 5/7V en 12V, dat regelt een stuk beter, neemt minder plaats in en is een stuk netter. Zo'n aerogate is vooral voor de show.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 19:22:
way to go galaxis. Eindelijk duidelijkheid.
Die hele aerogate 2 is trouwens waardeloos, hij kan veel 80mm fans niet behoorlijk op lage toerentallen krijgen of houden, 2 coolermaster of thermatk eye fans aan 1 poort ging bij mij helemaal mis, dan kan ie niks meer regelen en ook niet van 1 fan de rpm uitlezen om een of andere reden (1 rpm draadje aan de aerogate, 2 rode en zwarte draadjes eraan).

Ik heb nu 3 standen schakelaar die schakelen tussen 0V, 5/7V en 12V, dat regelt een stuk beter, neemt minder plaats in en is een stuk netter. Zo'n aerogate is vooral voor de show.
volgens mij hebben ze heel wat verbeterd met de aerogate 3 :Y) .
fans kunnen stil gezet worden en in variabele snelheden die hij ook onthoudt. hij gooit ze dus niet omhoog wanneer ze onder een bepaald level komen. Er kunnen ook fans zonder rpm draad gebruikt worden, wat dus duidt op een regeling met voltage.
Je hoeft alleen 1 temp sensor bevestigen en geen kleine lawaaige fan. :)

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 10:27
Galaxis schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 17:39:
Oke oke , om alle onzin de wereld uit te helpen heb ik het even getest.

Alle sensors moeten er in zitten , anders piep piep piep uit de airogate.

Nu heb je ook een aansluiting op je aerogate genaamd CPU , stop daar een willekeurige fan in met RPM uitlezen ( gele draadje ) , zit die er niet in dan doet de aerogate wederom piep piep piep en dat heeft dus niks met de bios te maken :)
Ik heb hem zelf hier staan....ik gebruik alleen de eerste 2 fan aansluitingen. Geen piep dus. Ik heb alleen een temp-sensor op de eerste aansluiting dus van de CPU, en wederom geen piep-piep. Dus je hoeft alleen 1 fan met rpm-sensor te gebruiken en die op de CPU aansluiting te zetten en ook maar 1 tempsensor die je op de CPU moet zetten.

En dit klopt allemaal want ik heb hem zelf om die stand draaien en ik heb geen last van dat hij niet zachter gaat dan 2000 RPM want die 2 fans staan beide op 1200 RPM. Hij zet ze op de laagste stand alleen op 7V. En je moet je tempsensor gewoon erg koed maken dan gaat hij ook niets zelf omhoog gooien. Pas als die sensor te warm wordt gooit de Aerogate 2 zelf de snelheden weer omhoog door op 12V te gaan.

Dit zijn mijn 2 cents.....
Pagina: 1