Toon posts:

[80515] Seriele communicatie...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel ben ik bezig met een opdracht omtrent seriele communicatie met de 80515 microcontroller. Er is bar weinig (zeg maar rustig geen :+) informatie te vinden over deze kwestie en ik ben nog niet in staat geweest om er ook maar enigzins enige invoer in te krijgen en hierop te reageren.

Er behoort een interrupt te zijn waarmee de microcontroller aangeeft dat er een byte binnen is gekomen. Ik heb echter geprobeert deze interrupt af te vangen door een programma te draaien en er een bult data heen te smijten maar hiermee kom ik niet in de ISR.

Verder heb ik nog niets weten te vinden en hoop ik dat er hier een aantal Embedded System mensjes rondlopen die mij op het juiste pad weten te brengen.

B.v.d.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 10:04
Over het algemeen moet je eerst wat interrupt enable vlaggen aanzetten. Meestal specifiek voor de interrupt die je wilt gebruiken en er is iha ook een global interrupt vlag die eerst aanmoet. Daarnaast moet je wat vlaggen zetten in je serial register.

Pak ff de application notes erbij zou ik zeggen....

[ Voor 24% gewijzigd door farlane op 26-04-2005 11:13 ]

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is reeds opgelost... woei :D

offtopic:
Slotje...

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nee, geen slotje, maar je mag wel vertellen wat de oplossing was. Dan hebben anderen er nog wat aan in de search. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.