Toon posts:

WLAN traag SMC router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een SMC wlan router met Chello classic internet.
in mijn oude huisje kon ik perfect draadloos internetten en redelijk snel ook (iig upta standard voor mijn verbinding)

In mijn nieuwe huis heb ik 1 pc met draadje aan de router en die werkt perfectomundo,
ook heb ik een Acer Laptop en een Dell PC aangesloten, beide draadloos, beide PC's hebben een verschikkelijke trage connectie met internet en de Dell kan niet eens op hotmail komen :S de Acer is gloednieuw en bij de chello speedtest haal ik volle snelheid, het laden van pages daar-in-tegen gaat sloom. De dell heb ik nog geen speedtest op gedaan

Facts
SMC2804WBR Router
werkende bekabelde PC
Acer laptop heeft volle verbinding met het netwerk
Dell pc heeft laag signaal maar wel stabiel signaal
de laatste 2 hebben sloom internet

Het is dus niet zo dat door storing het signaal steeds weg valt, als ik met de flaptop naast de router ga zitten gebeurd het zelfde

als ik de dell met een kabeltje aansluit is er niets aan de hand, kan ik gewoon alles snel laden en zien (ook hotmail)

ik snap er de ballen van!
ik heb Microsoft Wireless Zero Configuration uitgezet en dit werkt ook niet...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 10:30 ]

Verwijderd

Mag ik vragen hoe je de signaalsterkte hebt gemeten? Die geintegreerde meter in Windows is namelijk verre van alles, probeer het eens met netstumbler :)

Dan zie je ook gelijk met reguliere intervals hoe het signaal verloopt en of er drops tussen zitten. Post desnoods even een screenshot :) Wat je ook kan proberen is om de snelheid van de draadloze kaarten even te fixeren op een lagere waarde. Die traagheid kan ook komen omdat je client probeert een zo snel mogelijke verbinding te maken, dit niet haalt, en vervolgens terug moet naar een lagere snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
ok, goede tip, dit ga ik doen.

ik heb ook een SMC extra sterke antenne aangesloten... dus ik denk echt niet dat het het signaal zelf is.. al is dat natuurlijk wel slim om te bevestigen