Maxtor DiamondMax 10 boot niet

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boogieman82
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
Ik heb het volgende , afgelopen weekend een nieuwe hdd gekocht, 160Gb Maxtor Diamondmax 10 (sata). Maar dan:

Alles netjes aangesloten en ik ga XP installeren,wat echt mega snel ging binnen 15min ofzo.
Pc gaat opniew opstarten : Nvidia bootrom en zegt dan please insert systemdisk... Inde bios gekeken,alles staat het zelfde als met mijn Seagate sata hdd, dus ik weer booten: system boot failure. Het komt er op neer dat hij bij DMI check blijft hangen. :?

Iemand die ook dit probleem heeft gehad? Na paar uur ermee bezig te zijn geweest heb ik er echt genoeg van 8)7 Al op de Maxtor site gekeken maar daar word ik niet echt wijzer van.

specs

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Heb je je Sata drivers geinstalled?

[ Voor 8% gewijzigd door RoD op 26-04-2005 09:27 ]

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-03 17:29
Ja, je leest het wel eens vaker, hoeft niet per se met je hd te maken te hebben.
Brak geheugen is ook wel eens oorzaak en, de indeling van je harde schijf niet te vergeten!
Gebruik eerst maxblast om de schijf in te delen, daarna zal t installeren wel lukken (maak niet te grote partities > 120 Gb meen ik of was t nou 130 :? ...), moet je t dus nog een keer doen... weer een kwartier... :P

[ Voor 11% gewijzigd door omitz op 26-04-2005 09:28 ]

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

• Boogieman82
Nou mijn sata barracuda 80gb doet t wel,dus t ligt echt aan die maxtor en m'n ddr da's t ook niet. Mijn Corsair werkt perfect...

Maar wat ik niet snap,XP installeren enzo gaat maar dan als hij reboot is t af 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Boogieman82 op 26-04-2005 09:30 ]

specs

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
zoals rod ook al zegt, druk bij de installatie op f6 en gooi je floppy met raid/sata drivers erin, voor nforce3 moet je beide drivers die op de floppy staan gebruiken.
en flash je harde schijf met de laatste firmware, als hij die nog niet heeft. zoals balusc hier onder mij zegt. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Satch op 26-04-2005 09:41 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wat zijn de specs van je moederbord / SATA controller?

Uit de FAQ van dit subforum, Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?:
Compatibiliteit
Alle Maxtor SATA schijven (DMP9, DM10, Maxline, etc) hebben compatibiliteitsproblemen met de ICH5(R) southbridge. Er zijn geen andere oplossingen dan een HDD van een ander merk nemen of het moederbord te vervangen door een bord met een ander chipset. De ICH6(R) heeft hier geen last van.
Verder heeft de Maxtor DiamondMax10 ook compatibiliteitsproblemen met andere controllers dan de ICH5(R), zoals de onboard SATA (RAID) controller van nVidia nForce3/nForce4 borden, de Promise FastTrak, de LSI MegaRAID en mogelijk ook andere minder populaire controllers. Hiervoor is een nieuwe firmware voor de DiamondMax10 uitgebracht: 1B70 (740KB). Het schijnt dat de schijven die vanaf januari 2005 zijn geproduceerd reeds zijn voorzien van deze firmware. De firmwareversie kun je makkelijk op de sticker bovenop de schijf terugvinden. Aan de linkerkant, boven de bovenste streepjescode, staat een code in de trant van "BANC17M0". Deze is dus ouder dan "BANC1B70".
Let op: sluit voor het flashen uitsluitend Maxtor DM10 schijven aan in je PC en verwijder de overige typen Maxtor schijven (zoals DMP9), anders wordt de Firmware van de andere Maxtor schijven ook overgeschreven.
Ook hebben alle Maxtor ATA133 schijven compatibiliteitsproblemen met SATA-PATA controllers danwel converters die zijn voorzien van een Marvell bridge (SiL3112 controllers, Asus converters, etc). Je moet het boeltje op UDMA5 (ATA100) forceren in plaats van UDMA6 (ATA133) om het werkend te krijgen. Zie ook o.a. dit topic: Incompatibiliteit Silicon Image 3112A + Maxtor 120GB ATA133.

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 26-04-2005 09:51 ]

• EasyKill
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-01 22:36
Heb ongeveer 't zelfde probleem gehad ook met een maxtor diamondmax 10 200GB sata. Die van mij starte soms wel en soms niet op, hij bleef dan hangen na z'n POST.

Ik heb hem uiteindelijk ge RMAad. Ik kreeg weer een diamondmax 10 terug gaf precies 't zelfde probleem. Heb nu een Western Digital Caviar, draait als een zonnetje. :*)

Verwijderd

TS, hoe ver ben je nou met die installatie gekomen? Ik begrijp dat hij klaar was met formatten en kopieren van bestanden en dat je toen moest rebooten om de installatie af te maken? En dat hij doen de schijf 'niet zag'? In dat geval kan het zijn dat een verkeerde partitie actief is of je hebt de verkeerde drivers geladen bij installatie.

• EasyKill
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-01 22:36
ik heb trouwens ook een nvidia nforce 3 moederbord epox 8kda3j (dacht ik uit m'n hoofd)

• Boogieman82
EasyKill schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 09:49:
ik heb trouwens ook een nvidia nforce 3 moederbord epox 8kda3j (dacht ik uit m'n hoofd)
Ik heb ook een Epox nforce3 mobo (9NDA3+)... Toch maar een ander merk HDD halen dus...? Want met mijn Seagate heb ik 0,0% problemen, tis echt die Maxtor. :(

@ Herelam Ik kan XP helemaal installeren, kom soms zelfs IN windows,maar als hij daarna reboot is t af bij verifying DMI.

specs

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Boogieman82 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 09:52:
[...]

Ik heb ook een Epox nforce3 mobo (9NDA3+)... Toch maar een ander merk HDD halen dus...? Want met mijn Seagate heb ik 0,0% problemen, tis echt die Maxtor. :(

@ Herelam Ik kan XP helemaal installeren, kom soms zelfs IN windows,maar als hij daarna reboot is t af bij verifying DMI.
Waarom sla je mijn post over?

• Boogieman82
@ Balusc sorry :o ben nu zo'n diskette aan het maken :) Ffies proberen B)

ok reboot en firmware aanpassen, je hoort t zo wel

EDIT: dat werkt ook niet... dan kan hij de maxtor niet vinden :? ander sata poorten geprobeerd (non-nforce3) werkt ook niet

[ Voor 72% gewijzigd door Boogieman82 op 26-04-2005 10:10 ]

specs

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Compatibiliteit
Alle Maxtor SATA schijven (DMP9, DM10, Maxline, etc) hebben compatibiliteitsproblemen met de ICH5(R) southbridge.
N.a.v. bovenstaand stukje uit de FAQ: ik wil hier toch benadrukken dat er in de meeste gevallen geen compatibiliteitsproblemen optreden tussen Maxtor S-ATA disks en de ICH5(R) southbridge. Ik vermoed dat het samenhangt met bepaalde implementaties van de southbridge waarbij problemen kunnen optreden.

[ Voor 9% gewijzigd door koraks op 26-04-2005 10:33 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Boogieman82 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 09:58:
EDIT: dat werkt ook niet... dan kan hij de maxtor niet vinden :? ander sata poorten geprobeerd (non-nforce3) werkt ook niet
Welke firmware staat er al op?

offtopic:
koraks: wellicht was dit opgelost mbv nieuwe BIOS updates / latere revisies van de mobo's.
* BalusC werkt de FAQ op dat punt nog wel ff bij.

Verwijderd

- staat je BIOS wel als 'auto-detect' ingesteld?
- krijg je na verloop van tijd nog een foutmelding na het zien van 'verifying DMI....'?
- BIOS van mobo al opnieuw geflasht?
- gaat het wel goed als je de andere harddisks ontkoppelt?
- je kan proberen de partitie op je hd actief te maken met een win98 bootdisk door fdisk even te draaien
- je kan ook proberen "Reset Configuration Data" in BIOS aan te zetten

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2005 10:45 ]

• Boogieman82
BalusC schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:41:
[...]
Welke firmware staat er al op?

offtopic:
koraks: wellicht was dit opgelost mbv nieuwe BIOS updates / latere revisies van de mobo's.
* BalusC werkt de FAQ op dat punt nog wel ff bij.
@ Balusc ermm dat kan ik niet zien,zal ik straks even kijken,maar ik moet m'n hele pc weer slopen om hem eruit te halen 8)7

@ herelam Bios settings zijn goed, deze zijn t zelfde als met de Seagate die gewoon boot

[ Voor 3% gewijzigd door Boogieman82 op 26-04-2005 20:41 ]

specs

• Boogieman82
Vandaag maar de maxtor ingeruild en een WD 200gb sata gekocht, kijken of t nu wel lukt :)

[ Voor 96% gewijzigd door Boogieman82 op 28-04-2005 19:06 ]

specs

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:34
Nou Maxline+II aan een MSI 865PE Neo2 (ICH5) gaat ook totaal niet. PC tracht te starten, en hup reset.
Wat wel vaag is: er zit een Maxtor 6Y120M0 aan (120 GB S-ATA) en die doet het prima.
WD Raptor op die poort aangesloten werkt prima.

Gelukkig is de disk bedoelt voor mijn nieuwe systeem aan een raidcontroller en daar is hij wel compatible mee.

Jaco

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-02 23:17

MrDrako

nep ict'er

Heb niet gelezen of je dit ook al had ingesteld, er is ook een stukje hard disk priority,
tenminste, op mijn moederbord (MSI K8N Neo plat).
Dus niet de boot volgorde, maar echt specifiek harde schijf instellingen.

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:34
MrDrako schreef op zondag 01 mei 2005 @ 16:13:
Heb niet gelezen of je dit ook al had ingesteld, er is ook een stukje hard disk priority,
tenminste, op mijn moederbord (MSI K8N Neo plat).
Dus niet de boot volgorde, maar echt specifiek harde schijf instellingen.
Goede tip, bedankt. PATA disk eraf getrokken, en de Maxline loopt. Er zijn inderdaad allemaal settings om SATA en PATA te combineren.
Ik had op die poort waar nu de maxline op zit een raptor gestoken, en die werkte goed. Dus er eigenlijk vanuit gegaan dat ook die maxline wel zou werken.

Heb ik met mijn 1e post in deze thread toch weer paniek om niets gemaakt :D

Jaco

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Boogieman82 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:06:
Vandaag maar de maxtor ingeruild en een WD 200gb sata gekocht, kijken of t nu wel lukt :)
En er werd niets meer van hem vernomen. :)

Wat ik niet begrijp is hoe men het voor elkaar krijg een complete Windowsinstallatie in 15 minuten te doen. Ik heb toch een redelijk snelle PC dacht ik zo, maar onder de 30 minuten ben ik zeker nooit gekomen.

ARME AOW’er

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:03
Guardian Angel schreef op zondag 01 mei 2005 @ 21:48:
[...]

En er werd niets meer van hem vernomen. :)

Wat ik niet begrijp is hoe men het voor elkaar krijg een complete Windowsinstallatie in 15 minuten te doen. Ik heb toch een redelijk snelle PC dacht ik zo, maar onder de 30 minuten ben ik zeker nooit gekomen.
Ook niet als je de i386 map op de HD zet en van daaruit de setup draait?

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ai, dat heb ik bij een Maxtor Diamondmax 9 160 gig ATA ook gehad, bleef hangen bij DMI PIOOL DATA

Ben bij de norrod geweest, daar hebben ze hem vakkundig met een tik op zijn hoofd laten overlijden en me een nieuwe gegeven.

Ze zijn bij de norrod in totaal ook 3 weken ofzo bezig geweest, powermax gaf geen fouten enzo.

Heeft ook een computer!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03 02:21

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik heb een PATA DM10 200GB met af en toe hetzelfde probleem.
Soms bij resetten doet hij net alsof de schijf stuk is en ik een boot disk erin moet stoppen, schrik me telkens weer lam 8)7

Die firmware waar BalusC naar refereerde *kan* de uitkomst brengen... maar ik kan nergens terug vinden of hij voor zowel SATA als PATA is en of hij voor alle grootten is of alleen voor 1 bepaalde.

BalusC, kan je me dit vertellen?

Verder hou ik mijn hart vast als straks mijn 4 DM10's 250GB SATA binnen komen, die moeten samenwerken met 1 PATA DM9... :/

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Verwijderd

Hier ook problemen met een 250GB Hitachi SATA op een ASUS p4p800-e deluxe: bios ziet wel 250GB, maar disk mgt ziet maar 128GB.... als de schijf aan de ICH5R controller hangt.
Had'm eerst aan de onboard promise-controller, en geformatteerd en bestanden op gezet. Toen ik'm om hing naar de ICH5R begon 'ie eerst te piepen over corrupte MFT van de 2e 125GB partitie. Deze partitie weggegooid en opnieuw aangemaakt (ging vreemd genoeg goed), maar na enige tijd weer een corrupte MFT.....
Toen beide partities eraf gegooid (was daarvoor nog 250GB), en daarna slechts 128GB in disk mgt. Heb de laatste drivers van intel, en de laatste (beta) bios van asus.de.
Ga'm nu maar weer aan de promise hangen, en wachten tot de problemen opgelost zijn.....

Nog ter info: de 74GB raptor doet't prima op de ICH5R, en de 120GB IDE WD ook.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 21:08 ]

Verwijderd

Hopelijk de oplossing (mail van asus-support):
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;303013 (voor XP)
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;305098 (voor W2K)

Wel vreemd dat alles gewoon werkt op de onboard Promise controller zonder deze fix .....

Verwijderd

BalusC schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 09:40:
Wat zijn de specs van je moederbord / SATA controller?

Uit de FAQ van dit subforum, Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?:
[...]
Ik heb er eentje uit December 2004 en deze heeft ook al de nieuwe firmware :P
Pagina: 1