Toon posts:

tabel in access

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een query gemaakt in access, als ik bijvoorbeeld een klantnaam opgeef
dan krijg ik automatisch zijn adres, postcode plaats.

alleen als ik dit doe in een tabel dan lukt het niet. als ik een klant naam op geef dan moet ik de rest van de gegevens zelf invoeren, terwijl ik toch een relatie heb gemaakt.

wie kan me aub hiermee helpen!!!
alvast bedankt

aissam

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Een tabel (direct erin kijkend) is niet bedoeld om gegevens mee op te vragen. Daarvoor zou je bijvoorbeeld moeten kijken hoe je een formulier binnen Access aanmaakt. :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
nou heb ik een formulier gemaakt in access, dan worden bepaalde gegevens niet weg geschreven naar de tabel.

voorbeeld:
in het formulier vul ik in: gebruikersnaam,computernaam,naam, omschrijving en datum.
als ik dit allemaal heb ingevuld en weer terug ga naar mn tabel dan zie ik dat er bepaalde velden leegstaan zoals(naam, computernaam). terwijl bij omschrijving keurig netjes staat wat ik in mijn formulier had ingevuld.

ik heb drie tabbelen

tblincident
tblgebruiker
tblcomputer

ik heb al relaties gemaakt
helpme!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

En wat heb je zelf al geprobeerd? Dit klinkt toch behoorlijk basic; we gaan je niet aan het handje nemen om dit op te lossen :) Heb je zelf al bekeken waarom het ene veld wel goed gaat en het andere niet? Het zal toch wel een logische verklaring zijn nietwaar? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• PopiPipo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-04 19:48
Het toverwoord: join querie ...veel succes :)

Verwijderd

Topicstarter
ik was vergeten om erbij te vermelden dat ik al een query had gemaakt...
maar ik heb net een join-query gemaakt. maar dat schijnt ook niet te werken.
volgens mij doe ik iets verkeerd

• Millennyum
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-05-2023
Wat wil je nu, dat bestaande gegevens automatisch in de invoervelden worden ingevuld, of dat je nieuwe gegevens invoert die in 3 verschillende tabellen opgeslagen worden?

Voor het laatste: probeer het es met de wizard. Maak een formulier aan en selecteer als bron alle drie de tabellen. Je kunt dan uit de lijst met velden gewoon de gewenste velden naar je formulier slepen, die zijn dat automatisch gekoppeld aan je tabelvakjes.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-08 22:22

Boss

+1 Overgewaardeerd

volgens mij moet je wat voorbeelden bekijken, zie bijvoorbeeld de database 'noorderwind' die standaard bij Access zit. Daar staat precies in beschreven en voorgedaan wat je zoekt.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Pagina: 1