Bij xs4all heb ik een mail (hoofd)account. Deze heeft als naam, stel: hoofdmail@xs4all.nl Nu heb ik ook een mail alias: alias@xs4all.nl Deze verwijst naar hoofdmail@xs4all.nl
Nu wil ik d.m.v. procmail de mail die binnenkomt op alias doorverwijzen naar anderadres@mail.nl.
Via stappen plannen gevonden via google en via tips van dit forum bracht mij dit tot het volgende:
- .mailforward voor het linken van procmail aan binnenkomende mail, met daarin: |procmail
- een .procmailrc met:
Helaas wordt de mail, wat ik ook probeer, niet doorgestuurd naar anderadres maar komt altijd gewoon in het hoofdaccount terecht. Dit lijkt te komen doordat procmail geen match op ^TO_alias vind.
Regel uit procmail log:
Een binnengekomen test mailtje bevat in de header toch echt:
To: "alias@xs4all.nl" <alias@xs4all.nl>
Zodat procmail toch zou moeten matchen op deze regel.
Wat doe ik fout?
Nu wil ik d.m.v. procmail de mail die binnenkomt op alias doorverwijzen naar anderadres@mail.nl.
Via stappen plannen gevonden via google en via tips van dit forum bracht mij dit tot het volgende:
- .mailforward voor het linken van procmail aan binnenkomende mail, met daarin: |procmail
- een .procmailrc met:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| LOGFILE=$HOME/pm.log # ~/pm.log hoeft niet al te bestaan MAILDIR=$HOME/mail # ~/mail/ moet al bestaan VERBOSE=yes # mail eruit filteren :0 * ^TO_alias ! anderadres@mail.nl |
Helaas wordt de mail, wat ik ook probeer, niet doorgestuurd naar anderadres maar komt altijd gewoon in het hoofdaccount terecht. Dit lijkt te komen doordat procmail geen match op ^TO_alias vind.
Regel uit procmail log:
code:
1
2
| procmail: No match on "(^((Original-)?(Resent-)?(To|Cc|Bcc)|(X-Envelope|Apparently(-Resent)?)-To):(.*[^-a-zA-Z0-9_.])?)alias " |
Een binnengekomen test mailtje bevat in de header toch echt:
To: "alias@xs4all.nl" <alias@xs4all.nl>
Zodat procmail toch zou moeten matchen op deze regel.
Wat doe ik fout?